Mark Webber tavaly év végén, 12 Forma-1-es szezon után szállt ki a sportágból, hogy többet lehessen a szeretteivel és a szellősebb versenynaptárú tartóssági világbajnokságban (WEC) a Porsche vadonatúj gyári csapatánál nyomja a gázt.
Az ausztrál veterán azért nem fordított teljesen hátat az F1-nek, a BBC-nek az idény során több szakértői anyagot is forgat majd a maga szókimondó stílusában, és persze a hazai pályán is ott lesz a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, ahol a helyi közvetítő, a Ten csatornánál szakkommentátorkodik majd – de a verseny előtt, szombat este lelép a queenslandi Sunshine Coast-i nyaralójába.  


“Nem azért hagytam ott az F1-et, hogy aztán folyamatosan a versenyeken lógjak!” – nyilatkozta. “Nem fogok sokat kommentátorként dolgozni, az is tuti. Nem akarok segédkerék lenni. Megvolt a magam ideje, most már mással akarok foglalkozni” – indokolta Webber, akit a 2002-es, szenzációs, 5. helyet hozó minardis debütálása után sújtott a hazai átok, és sosem tudott győzni Melbourne-ben.
Az F1-es mércével igen nagy termetű 37 éves pilóta a főtervező, Adrian Newey szerint idén amúgy is tehertétel lett volna a Red Bull számára a nehezebb turbómotorok miatt, utódját, a szintén ausztrál Daniel Ricciardót is alig tudták beszuszakolni az autóba.
“Sebastiannal (Vettel) és Daniellel épp csak beleférünk a súlykorlátba. Mark Webber már komoly hátrányt jelentett volna idén” – állította a mérnök a Speed Weeknek.