F1: Melbourne rémálom lesz a Renault-nak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.12. 13.35

A Renault-nál bíznak benne, hogy a hétvégi Ausztrál Nagydíjat bírják majd az erőforrásaik, de nem titkolják, hogy a versenyhelyszín az egyik legrosszabb az új motorok szempontjából.

A Renault a téli teszteken csúnyán leszerepelt, a francia gyártó és kliensei – a Red Bull, a Lotus, a Toro Rosso és a Caterham – szembesültek vele, hogy az új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrás, valamint annak hibrid alrendszere, az ERS megbízhatatlan, kiszámíthatatlan, versenyképtelen.
A gyártónál éjt nappallá téve dolgoztak a javításokon, a szezonnyitó az Ausztrál Nagydíj előtt remélik, hogy túlélik majd a hétvégét.


“Mivel ez az első versenyhétvége, nagyon rugalmasan állunk hozzá, hiszen még továbbra is ismerkedünk az erőforrással. A fő cél, hogy a csapataink a lehető legtöbbet legyenek képesek futni a lehető legnagyobb teljesítmény és vezethetőség mellett. Még mindig sok mindent kell tanulnunk, de a csapatok együtt már összehoztak egy teljes versenyhétvégét (a teszteken), ebből pedig vannak adataink mind az időmérőre, mind a futamra való felkészülésre” – magyarázta a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin.
“Nem titkoljuk, hogy nehéz lesz, de a felzárkózásunk a terv szerint halad, Melbourne pedig a következő lépcső ebben a folyamatban.”
Taffin hozzátette, hogy az Ausztrál Nagydíj helyszíne, az Albert Park-i fél-utcai pálya úgy általában is óriási kihívást jelent majd mindhárom gyártó motorjainak: 
“Melbourne mindig is nehéz pálya volt a Forma-1-esek számára, idén pedig még nagyobb kihívást jelent majd az új motorok bemutatkozása miatt. Az Albert Park némelyik fő jellemzője, a szűk kanyarok és a rövid kigyorsítások épp a legnagyobb falatok.”

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.