F1: Melbourne rémálom lesz a Renault-nak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.12. 13.35

A Renault-nál bíznak benne, hogy a hétvégi Ausztrál Nagydíjat bírják majd az erőforrásaik, de nem titkolják, hogy a versenyhelyszín az egyik legrosszabb az új motorok szempontjából.

A Renault a téli teszteken csúnyán leszerepelt, a francia gyártó és kliensei – a Red Bull, a Lotus, a Toro Rosso és a Caterham – szembesültek vele, hogy az új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrás, valamint annak hibrid alrendszere, az ERS megbízhatatlan, kiszámíthatatlan, versenyképtelen.
A gyártónál éjt nappallá téve dolgoztak a javításokon, a szezonnyitó az Ausztrál Nagydíj előtt remélik, hogy túlélik majd a hétvégét.


“Mivel ez az első versenyhétvége, nagyon rugalmasan állunk hozzá, hiszen még továbbra is ismerkedünk az erőforrással. A fő cél, hogy a csapataink a lehető legtöbbet legyenek képesek futni a lehető legnagyobb teljesítmény és vezethetőség mellett. Még mindig sok mindent kell tanulnunk, de a csapatok együtt már összehoztak egy teljes versenyhétvégét (a teszteken), ebből pedig vannak adataink mind az időmérőre, mind a futamra való felkészülésre” – magyarázta a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin.
“Nem titkoljuk, hogy nehéz lesz, de a felzárkózásunk a terv szerint halad, Melbourne pedig a következő lépcső ebben a folyamatban.”
Taffin hozzátette, hogy az Ausztrál Nagydíj helyszíne, az Albert Park-i fél-utcai pálya úgy általában is óriási kihívást jelent majd mindhárom gyártó motorjainak: 
“Melbourne mindig is nehéz pálya volt a Forma-1-esek számára, idén pedig még nagyobb kihívást jelent majd az új motorok bemutatkozása miatt. Az Albert Park némelyik fő jellemzője, a szűk kanyarok és a rövid kigyorsítások épp a legnagyobb falatok.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.