A Renault a téli teszteken csúnyán leszerepelt, a francia gyártó és kliensei – a Red Bull, a Lotus, a Toro Rosso és a Caterham – szembesültek vele, hogy az új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrás, valamint annak hibrid alrendszere, az ERS megbízhatatlan, kiszámíthatatlan, versenyképtelen.
A gyártónál éjt nappallá téve dolgoztak a javításokon, a szezonnyitó az Ausztrál Nagydíj előtt remélik, hogy túlélik majd a hétvégét.


“Mivel ez az első versenyhétvége, nagyon rugalmasan állunk hozzá, hiszen még továbbra is ismerkedünk az erőforrással. A fő cél, hogy a csapataink a lehető legtöbbet legyenek képesek futni a lehető legnagyobb teljesítmény és vezethetőség mellett. Még mindig sok mindent kell tanulnunk, de a csapatok együtt már összehoztak egy teljes versenyhétvégét (a teszteken), ebből pedig vannak adataink mind az időmérőre, mind a futamra való felkészülésre” – magyarázta a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin.
“Nem titkoljuk, hogy nehéz lesz, de a felzárkózásunk a terv szerint halad, Melbourne pedig a következő lépcső ebben a folyamatban.”
Taffin hozzátette, hogy az Ausztrál Nagydíj helyszíne, az Albert Park-i fél-utcai pálya úgy általában is óriási kihívást jelent majd mindhárom gyártó motorjainak: 
“Melbourne mindig is nehéz pálya volt a Forma-1-esek számára, idén pedig még nagyobb kihívást jelent majd az új motorok bemutatkozása miatt. Az Albert Park némelyik fő jellemzője, a szűk kanyarok és a rövid kigyorsítások épp a legnagyobb falatok.”