F1: Bemutatkoznak a vadonatúj Pirellik

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.12. 16.30

A hétvégi Ausztrál Nagydíjon először mutatkoznak be a Pirelli új F1-es keverékei, amelyek nagy általánosságban keményebbek és tartósabbak a tavalyiaknál.

A hétvégi Ausztrál Nagydíjon először mutatkoznak be a Pirelli új F1-es keverékei, amelyek nagy általánosságban keményebbek és tartósabbak a tavalyiaknál. Melbourne-ben a közepes és a lágy keveréket használhatják a csapatok, a Pirelli szerint ezek passzolnak leginkább a városi pályához.


A pálya tapadása alapvetően alacsony, többnyire csúszós is, a versenyzőknek figyelniük kell a kerekek kipörgésére. Több kemény féktáv is akad, egyes helyeken az 5g-t is eléri a versenyzőket érő terhelés fékezés közben. A Pirelli szerint a teszteken jelentősen csökkent a szemcsésedés mértéke, a törmelékek pedig szinte teljesen eltűntek, holott az autók veszítetettek a leszorítóerejükből.

A bal hátsó kerék kapja a legnagyobb terhelést Melbourne-ben, tíz jobb és hat bal kanyarból áll a pálya. “A modern Forma-1-ben az idei jelenti a legradikálisabb szabályváltozást, ennek megfelelően teljesen új gumikat kellett készítenünk” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. “Az előszezoni tesztek jól mutatták, hogy mekkora kihívást jelentenek az új szabályok mindenkinek, mi igyekeztünk keményebb és tartósabb, de a tavalyihoz hasonló teljesítményű gumikat készíteni.”


“Továbbra is két-három kiállást várunk Melbourne-ben, pontosabb prognózist a szabadedzések után tudunk adni. Az év első versenyének eredménye mindig megjósolhatatlan, de most még inkább ez a helyzet.”

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.