F1: A Lotus nem versenyezni megy Melbourne-be

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.12. 11.30

A Red Bulléhoz hasonlóan gyenge téli tesztidőszak után a tavalyi melbourne-i győztes Lotus most nem versenyezni megy Ausztráliába, a cél csak annyi, hogy körbe tudjanak érni a futamon.

A téli tesztidőszak a Red Bull mellett a Lotusnak sült el legrosszabbul, az enstone-i csapat – miután kihagyta az első, jerezi alkalmat -, csak küszködött Bahreinben, naponta harmincegykét körnél tovább nem jutottak. Náluk is főképp a Renault-motor problémái okozták a gondokat.
A tavaly rendszeres dobogós szereplő Romain Grosjea idén álmodni sem mer arról, hogy a csapat megismételje Kimi Räikkönen tavalyi melbourne-i győzelmét.
“Nem vagyunk kellemes helyzetben, de azért még nincs game over. Számunkra a hétvége a pályán töltött idő maximalizálásáról szól majd, a cél, hogy be tudjuk fejezni a futamot, lehetőleg minél jobb eredménnyel” – mondta.
A tavalyi év során pénzügyileg vergődő csapat az elmúlt 10 hónapban számos embert veszített, Kimi Räikkönen, a technikai főnök James Allison, más mérnökök, és végül a főnök, Eric Boullier is elhagyta Enstone-t ahol most aztán igen fenyegető, hogy még az autó sem versenyképes. A jelenlegi technikai igazgató, Nick Chester is csak megerősíteni tudja Grosjean szavait, az elején csak a túlélés és a tapasztalatgyűjtés lesz a cél. 


“A téli tesztek miatt elég keserűek vagyunk. Ahogy Bahreinben láthattuk, nagyon sok munka lesz még az erőforrással, mire összhangban tud működni az autóval. Konrkétan fogalmazva: sokkal rosszabb helyzetből indulunk, mint szerettük volna.  Úgy gondolom, az első két verseny óriási kihívást jelent majd számunkra, azonban azon is múlnak majd a dolgok, hogy a Renault milyen megoldásokkal áll majd elő.”
“A nagyon kis futásteljesítmény miatt sajnos jócskán akadhatunk még új hibákra, amik erősen ronthatják a megbízhatóságot az első pár futamon. A célunk, hogy be tudjunk futni a versenyen. Mivel nagyon keveset mentünk még, nehéz megbecsülni a teljesítményünket.”
Chester azért hozzátette, hogy a duplaagyarú E22-es az elég jól azonosítható hibák kijavítása után versenyképes lehet.
Grosjean mellett a Lotus idén a Williamstől átigazolt Pastor Maldonadót indítja, aki az eddigi nehézségek ellenére is “élete legjobb döntésének” nevezte a váltást pár napja.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.