F1: A Lotus nem versenyezni megy Melbourne-be

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.12. 11.30

A Red Bulléhoz hasonlóan gyenge téli tesztidőszak után a tavalyi melbourne-i győztes Lotus most nem versenyezni megy Ausztráliába, a cél csak annyi, hogy körbe tudjanak érni a futamon.

A téli tesztidőszak a Red Bull mellett a Lotusnak sült el legrosszabbul, az enstone-i csapat – miután kihagyta az első, jerezi alkalmat -, csak küszködött Bahreinben, naponta harmincegykét körnél tovább nem jutottak. Náluk is főképp a Renault-motor problémái okozták a gondokat.
A tavaly rendszeres dobogós szereplő Romain Grosjea idén álmodni sem mer arról, hogy a csapat megismételje Kimi Räikkönen tavalyi melbourne-i győzelmét.
“Nem vagyunk kellemes helyzetben, de azért még nincs game over. Számunkra a hétvége a pályán töltött idő maximalizálásáról szól majd, a cél, hogy be tudjuk fejezni a futamot, lehetőleg minél jobb eredménnyel” – mondta.
A tavalyi év során pénzügyileg vergődő csapat az elmúlt 10 hónapban számos embert veszített, Kimi Räikkönen, a technikai főnök James Allison, más mérnökök, és végül a főnök, Eric Boullier is elhagyta Enstone-t ahol most aztán igen fenyegető, hogy még az autó sem versenyképes. A jelenlegi technikai igazgató, Nick Chester is csak megerősíteni tudja Grosjean szavait, az elején csak a túlélés és a tapasztalatgyűjtés lesz a cél. 


“A téli tesztek miatt elég keserűek vagyunk. Ahogy Bahreinben láthattuk, nagyon sok munka lesz még az erőforrással, mire összhangban tud működni az autóval. Konrkétan fogalmazva: sokkal rosszabb helyzetből indulunk, mint szerettük volna.  Úgy gondolom, az első két verseny óriási kihívást jelent majd számunkra, azonban azon is múlnak majd a dolgok, hogy a Renault milyen megoldásokkal áll majd elő.”
“A nagyon kis futásteljesítmény miatt sajnos jócskán akadhatunk még új hibákra, amik erősen ronthatják a megbízhatóságot az első pár futamon. A célunk, hogy be tudjunk futni a versenyen. Mivel nagyon keveset mentünk még, nehéz megbecsülni a teljesítményünket.”
Chester azért hozzátette, hogy a duplaagyarú E22-es az elég jól azonosítható hibák kijavítása után versenyképes lehet.
Grosjean mellett a Lotus idén a Williamstől átigazolt Pastor Maldonadót indítja, aki az eddigi nehézségek ellenére is “élete legjobb döntésének” nevezte a váltást pár napja.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.