A 2014-es téli tesztidőszak legnagyobb meglepetése az elmúlt négy évben sorozatban győző Red Bull és motorszállító partnere, a Renault siralmas formája volt.
Bár a címvédőknél nem titkolják, hogy keserves lesz a kezdés, mind a csapat, mind a motorgyártó bízik benne, hogy az európai szakasz kezdetére meglesz a versenyképesség – sőt, a riválisok közül többen arról beszélnek, hogy a Red Bull autója valójában nagyon jó, és ha megbízhatóan tud majd működni, a leggyorsabbak között lesz.


Az egykori Jordan-, Renault-, Toyota- és Caterham-pilóta, a Forma-1-ben 1997 és 2011 között szereplő Jarno Trulli nem ilyen optimista, szerinte a Milton Keynes-iek hamar leírhatják az idényt.
“A Red Bull rosszul tervezte az idei autóját, de azért küzdenek majd. Azonban a csapat nagyon le van maradva az ellenfelekkel szemben” – mondta az olasz Il Giornalének. “De ha pár hónapon belül sem zárkóznak fel, akkor szerintem átállnak a jövő évi felkészülésre, és a versenyhétvégéket tesztelésre használják majd.” 
Bár az olasz veterán híres volt arról, hogy a villámgyors időmérős formája mellett/ellenére a versenyeken nagyon kimérten, de megelőzhetetlenül vezetett – a hírhedt Trulli-vonat -, az ide, az üzemanyag spórolását kiemelő új turbókorszak nem tetszik neki: “Nem. Én azt az F1-et szeretem, amelyikben a pilóta végig a maximumot hozhatja ki az autóból.”