F1: A Mercedes két körrel ver mindenkit?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.11. 10.40

A Red Bull csapatfőnöke szerint a saját dominanciájuk után most a Mercedesé következhet – igaz, azért cseppet sem akarják még bedobni a törölközőt.

A téli tesztek alapján az a kép alakulat ki, hogy míg a Renault-motoros csapatok, és különösképpen az elmúlt négy évben mindent megnyerő Red Bull bajban lesznek a Forma-1-es idény kezdetén, az új turbókorszak élmenője a Mercedes AMG, és a német márka motorjait használó klienscsapatai lehetnek.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner arra figyelmeztet, hogy akik eddig az ő dominanciájukat unták, esetleg csalódni fognak, mert a Mercedes hasonlóan uralhatja majd az évet.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Lewis (Hamilton) és Nico (Rosberg) – és ki még?” – mondta, amikor a Times a bajnoki esélyesekről kérdezte. 
“Könnyen lehet, hogy folytatódik az egyeduralom, csak most nem velünk, hanem a Mercedesszel. A téli teszteken látottak alapján nem lenne nagy meglepetést, ha a teljes mezőnynek két kört adnának Melbourne-ben. Óriási az előnyük. Korábban kezdték és többet fektettek a fejlesztésbe, megdolgoztak érte, hogy jó helyzetbe kerüljenek” – tette hozzá. 
“A jelenlegi helyzet szerint az összes Mercedes-motoros csapat jó formában van, mi pedig nem. Hátrányban vagyunk, nagy lemaradást kell behoznunk.”
 
Horner szerint azonban “készen állnak a kihívásra”, még ha “nagyon meredek” is lesz 2014.
“Az autó és a motor összhangja nálunk azért más, mint a Mercedesnél vagy a Ferrarinál. Nálunk nem annyira integrált a két terület” – utalt a gyáriak házon belüli közös tervezési előnyére.


“Adrian (Newey) és a stábja nagyszerű munkát végzett. Az elején voltak hűtési problémáink, de azokat leküzdöttük. A fő dolog most a motorpartner. De a Renault is összeszedi majd magát, egyszerűen nincs is más választásuk. Reményeink szerint az európai szakasz kezdetére már jelentős javulást láthatunk majd. Még helyre kell tenni már dolgot, köztük olyanokat is, amelyekre nincs befolyásunk” – hárította a felelősség nagyobb részét a Renault-ra.
Az idei év pozitívuma lehet, hogy az eddigi kritikusok, kétkedők, ellendrukkerek vágya most teljesülhet: kiderül majd, mire képes Sebastian Vettel, ha gyenge autóban ül.
“Nem tudom, hogy mit kellene még tennie, hogy elfogadják. Szerintem ha tavaly év végén visszavonult volna, már akkor is eleget letett volna az asztalra, hogy a legnagyobbak között lehessen említeni. Minden idényben két autóval indultunk, de nem mindig végeztünk a bajnokság első két helyén” – utalt a főnök Vettel tehetségére. “Persze ez most egy lehetőség lesz számára, hiszen hátrányban lesz az első pár futamon, de szerintem megállja majd a helyét. De valóban, ez most egy lehetőség (a bizonyításra).”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.