F1: A garázsban maradnak az autók?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.11. 12.30

Reális fenyegetés, hogy a 2014-es idény elején némelyik autó a javítási munkálatok miatt egyszerűen a garázsban marad az időmérő vagy a futam helyett. Túl hosszú a szerelés, túl kevés az idő.

A 2014-es Forma-1-es autók komplexitása már-már nagyságrendileg különbözik a tavalyig használtakétól az új, 1,6 turbós V6-os motorok és a hozzájuk kapcsolódó hibrid komponens, az ERS akkumulátorai és elektronikája miatt.
A még gyermekbetegségeikkel küzdő rendszerek miatt a téli teszteken még a legmegbízhatóbb autók esetében is előfordultak többórás szerelések, amik a versenyhétvégéken akár a csapat részvételét is ellehetetlenítik az időmérőn vagy a futamon.


“A teszteken napi 24 órában dolgoztunk állandó műszakokban, hogy az autó menetkész legyen, de Melbourne-ben a szabályok miatt már sokkal korlátozottabb lesz, hogy mit csinálhatunk és mennyi ideig dolgozhatunk. Óriási mértékben nőtt az autók összetettsége, már az alkatrészek cseréje, az autó összerakása is hatalmas feladat Melbourne előtt” – mondja a Ferrari technikai főnöke, Pat Fry.
“Ezelőtt elképesztő szintre jutott a Forma-1-es autók megbízhatósága, de idén egyszerűen a komplexitásuk miatt komoly kihívás elé kerül majd, különösen az időmérőn és a versenyen.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2014-re lazított a korábbi korlátozáson, idén kettő helyett már hat alkalommal kérhetnek a csapatok felmentést a kötelező éjszakai takarodó alól, igaz, a hat túlórázási lehetőséget csak hat külön versenyhétvégén használhatják el – jó néhányan valószínűleg rögtön az első haton.
Bármennyi autó is tudjon elrajtolni, az F1-ben általános vélemény szerint jó, ha a mezőny fele teljesíteni tudja majd a hétvégi szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, de van olyan, aki szerint az is előfordulhat, hogy akár senki nem jut majd el a kockás zászlóig

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.