F1: A garázsban maradnak az autók?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.11. 12.30

Reális fenyegetés, hogy a 2014-es idény elején némelyik autó a javítási munkálatok miatt egyszerűen a garázsban marad az időmérő vagy a futam helyett. Túl hosszú a szerelés, túl kevés az idő.

A 2014-es Forma-1-es autók komplexitása már-már nagyságrendileg különbözik a tavalyig használtakétól az új, 1,6 turbós V6-os motorok és a hozzájuk kapcsolódó hibrid komponens, az ERS akkumulátorai és elektronikája miatt.
A még gyermekbetegségeikkel küzdő rendszerek miatt a téli teszteken még a legmegbízhatóbb autók esetében is előfordultak többórás szerelések, amik a versenyhétvégéken akár a csapat részvételét is ellehetetlenítik az időmérőn vagy a futamon.


“A teszteken napi 24 órában dolgoztunk állandó műszakokban, hogy az autó menetkész legyen, de Melbourne-ben a szabályok miatt már sokkal korlátozottabb lesz, hogy mit csinálhatunk és mennyi ideig dolgozhatunk. Óriási mértékben nőtt az autók összetettsége, már az alkatrészek cseréje, az autó összerakása is hatalmas feladat Melbourne előtt” – mondja a Ferrari technikai főnöke, Pat Fry.
“Ezelőtt elképesztő szintre jutott a Forma-1-es autók megbízhatósága, de idén egyszerűen a komplexitásuk miatt komoly kihívás elé kerül majd, különösen az időmérőn és a versenyen.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2014-re lazított a korábbi korlátozáson, idén kettő helyett már hat alkalommal kérhetnek a csapatok felmentést a kötelező éjszakai takarodó alól, igaz, a hat túlórázási lehetőséget csak hat külön versenyhétvégén használhatják el – jó néhányan valószínűleg rögtön az első haton.
Bármennyi autó is tudjon elrajtolni, az F1-ben általános vélemény szerint jó, ha a mezőny fele teljesíteni tudja majd a hétvégi szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, de van olyan, aki szerint az is előfordulhat, hogy akár senki nem jut majd el a kockás zászlóig

Kommentek

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.