Csúf díjak, vérző ujjak az F1 pódiumán

A legszebb és legrondább trófeák

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.03.10. 19.30

Aki vért izzadva küzd az elsőségért, csak megérdemli, hogy egy ízléses díjat rakhasson a vitrinbe.

A győzteseknek kijáró ceremónia fontos eleme a trófea. Nekünk nézőknek persze csak egy pillanatra megvillanó, furcsa kupa vagy levesestál, viszont aki vért izzadva küzd az elsőségért, csak megérdemli, hogy egy ízléses díjat rakhasson a vitrinbe. Elvégre szimbolikus értelemben ezért a szuvenírért folyik a harc, a sikerre emlékeztető örök emlékért.

Ha pedig a versenyző annyira tehetséges és szerencsés, hogy a világ minden sarkából, minden kultúrából begyűjt egy nagydíj-győzelmet, akkor elég kiábrándító, ha klónozott cégemblémák sorakoznak az üvegfal mögött. Nyilván sokan szeretnénk ilyen probléma miatt borús gondolatokat morzsolni, de tény, hogy a céges szponzorkupák megjelenése is csak erősíti a sportág mindenek felett álló pénzéhségét.

Ez a csoport adja a ronda kupák egyik halmazát, ide tartoznak a Santander-logók és az Eni-kutya is, vagyis a Magyar Nagydíjon több alkalommal feltűnt torz alakban ábrázolt hatlábú kutya.

Nekünk is voltak rossz pillanataink, Vettel meglátta a díjat, és lekopott a mosolya

A másik csoportba a szimplán elbaltázott tervezésű díjak kerülnek, ennek két kiemelkedő példája Szingapúrból és Olaszországból származik. Utóbbi tényleg nevetséges, ez a rúd bármi lehet egy sci-fis rendőrségi gumibottól kezdve elefántokra méretezett örömszerző eszközig.

Mi lehet ez? Elefánt tampon? Időkapszula?

Mégis ez csak bemelegítés, hiszen Ayrton Senna 1993-ban nem egyszerű szponzorkupát kapott, hanem a SEGA által erősen reklámozott Sonic videójáték figuráját vihette haza.

Sonic kupa 1993-ból, tehát nem újdonság a céges szponzoráció, azért megnéznénk Japánban egy GTA V, vagy Call of Duty ihletésű serleget!

Nigel Mansell pedig vérmérsékletéhez híven még a győzelmi serleggel sem tudta megúszni a véres konfliktust, 1989-ben a bitang méretű díjjal sikerült elvágnia a kezét.


A skála ellenkező végén állnak az egyedi, ötletes, a győzelem tényéhez felérő alkotások. Ebben, akárcsak a szervezés, lebonyolítás egyéb területein, kiemelkedik a Magyar Nagydíj. Volt pár kisiklás a már említett hatlábú kutyákkal, de a közönség és a pilóták egybehangzó véleménye alapján a Herendi Porcelánból készült trófeák kiemelkednek a mezőnyből.

A hazai a legjobb, és most nem a patrióta szól belőlem, több nemzetközi fórumon is dicsérték a magyar kupákat

Lehet egy kupa modern, újító, de a túlzásba vitt minimalizmus helyett nem árt, az országra, helyszínre utalva teret kap a hagyományőrző stílus is.

A kínai serleg teljesen rendben van, egyszerre modern és hagyományörző

De egy nemes gesztus is sokat lendít a díj által sugárzott értéken, az Ausztrál Nagydíjon átadott, Jack Brabham előtt tisztelgő “kormány” jó példa erre.

A semmitmondó tányér is megfelel a célnak, ha kap némi tartalmat, ez esetben a kormány karimát

Végül zárásképp pár példa a tengerentúli szokásokból. Európai szemmel bizarrnak tűnik, hogy egy pilóta puskával pózoljon a futam után, de a NASCAR dimenziójában ez teljesen természetes!

Futamot nyersz a NASCAR-ban? Tessék itt egy tekintélyes méretű gólem!

Rád húztam a kormányt? Mondd csak még egyszer!

Nincs gond ezzel, más kultúra, más szokások, de azért megnéznénk, hogy Vettel egy Heckler und Koch HK33-assal sorozza az eget pezsgőlocsolás után

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.