F1: Hamiltont visszavárják a McLarenhez

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.07. 08.30

A hatalomba való visszatérése óta első ízben szólalt meg a McLaren vezére, Ron Dennis. A főnök Lewis Hamiltonról, Martin Whitmarsh-ról, a szponzorokról és az idei célokról is beszélt.

A McLarent a 80-as évek elején a gödörből kihúzó, azt előbb a Forma-1 egyik legsikeresebb csapatává tevő, majd igazi sokoldalú high-tech céggé emelő Ron Dennis az év elejét visszavette az irányítást a cégnél, de a bejelentés óta nem szólalt meg. Most megtette, és bőven volt is mondanivalója.
Dennis egyik első lépése volt, hogy a 2009 óta az F1-csapatot irányító Martin Whitmarsh-ot “levette a tábláról”, a volt csapatfőnökről azóta egy szót sem lehetett hallani, gyakorlatilag azt sem tudni, él-e vagy hal-e. A hatalomba visszatért Dennis azt mondja, Withmarsh-sal nem vesztek össze.
“Semmilyen konfliktus nem volt közöttünk. Egyszerű ez: változtatásra volt szükség, változtatni akartam, mert úgy gondoltam, hogy ez a cég érdeke, és a tulajdonosok egyetértettek. De Martin megtalálja majd a további útját, amint ez meglesz, közölni is fogjuk.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Martint nagyjából 20 éve vettem fel a céghez, azóta mellettem állt. A barátom, mindig is barátok voltunk. Tudom, hogy nehéz ember vagyok, tudom, hogy az embereknek megvan a véleménye arról, hogyan dolgozom, hogyan vezetem a céget, és egyesek hibaként róják fel, hogy mennyire figyelek a részletekre. De én erényként tekintek erre. Emellett nagyon erős elveim vannak, a cég pedig példásan kezeli az alkalmazottait. Megvan a módja a dolgok intézésének, és ebben én járok elöl a példával.” 
“A dolgok megoldása 100 százalékban csak Martin és az én ügyem.”
A “kegyvesztett” Whitmarsh előtt – már ha hinni lehet a sokat ismételt pletykáknak – 2012-ben Lewis Hamilton is kihúzta a gyufát Dennisnél. A cégvezér megint tagadta ezt, sőt azt mondja, az immár a Mercedesnél versenyző neveltje előtt nyitva az ajtó Wokingban, bármikor visszatérhet. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Azt hiszem, a pénz is szerepet játszott (az átszerződésében), de nem ez volt a döntő tényező. Az az igazság, hogy valószínűleg ideje volt, hogy váltson, én is érzékeltem, hogy mikor jutottunk el erre a pontra. Jól ismerem Lewis beállítottságát, tudom, hogy borzasztóan csalódott volt, amikor (műszaki hiba miatt 2012-ben) nem nyerte meg a Szingapúri Nagydíjat. A sors fintora, hogy nem egy McLaren-alkatrész hibája miatt esett ki. Mindenesetre fogékony állapotban volt, kapott is egy megfelelő ajánlatot, így továbblépett.”
“De ki tudja? Amikor – és szerintem előbb, mint utóbb – újra a régi versenyképes formánkban leszünk, egyike lehet azoknak, akik ide vágynak majd, a más csapatnál, más környezetben szerzett tapasztalatai birtokában pedig csak jobb versenyző lesz addigra.”
Dennis azért a jelenlegi párossal is elégedett, Jenson Buttont különösen dicséri:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Jenson sok szempontból hasonlít Ayrtonra” – hasonlította Sennához, aki felé saját bevallása szerint is amolyan férfiszerelmet táplált. “Nagyon jó ember. Vannak elvei és értékei. A csapathoz való viszonyulása pedig a korábbi legnagyszerűbb pilótáinkhoz mérhető.” 
“Idén az üzemanyag és a gumik menedzselése intelligenciát követel majd a pilótáktól, odafigyelés és agymunka kell majd. És Jenson gyors is. Képes futamokat és bajnoki címet nyerni, abszolút biztos vagyok benne, hogy jó mentora lesz Kevinnek” – utalt az idén újoncként a McLarenhez került Magnussenre.
Az egykori McLaren-tesztelő és egyszeri versenyző Jan Magnussen fiával kapcsolatban Dennis elismerten szkeptikus volt eleinte, de végül bizalmat szavazott neki:
“Voltak fenntartásaim. Nem igazán hiszek a második generációs pilótákban. Jan eléggé szeles volt, jó néhányszor felbosszantott. De Kevin más. Nagyszerű pályafutása lehet. Acélosan elszánt, szerintem nem roggyan majd meg a kudarcoktól sem. Biztos, hogy megdolgoztatja majd Jensont is.”
A McLarent 2013 végén elhagyta főszponzora, a Vodafone, azonban a csapat 2014-re nem jelentett be új névadót, szinte meztelen autóval indulnak. Dennis nem aggódik, azt mondja, hamarosan lesz szponzor is, méghozzá a megfelelő feltételek mellett.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Az autóinkon nem szerepel majd névadó szponzor a szezonnyitón, de garantáltan felkerül majd rá néhány futamon belül. Egy eredménytelenebb széria elkerülhetetlenül rontja az alkupozíciót” – utalt a tavalyi pocsék szezonra. “De én nem fogadom ezt el. Én ismerem a cégünket, tudom, hogy mire képes a Forma-1-es csapatunk és hogy milyen szintű elismerést érdemel a legfőbb szponzortól.”
A csapat második atyja összességében is sokkal jobb idényt vár a 2013-asnál:
“A lehető leghamarabb versenyképesnek kell lennünk megint, és úgy gondolom, hogy ez hamarabb jön el, mint bárki is gondolná.  Hogy mennyit és mikor, azt nem tudom, de hiszem, hogy idén futamokat fogunk nyerni. A cég nem volt jó formában, de azt mondtam, ha mindenki hozza az én elszántságomat, akkor győzni fogunk. Ha valaki nem osztozik benne, akkor pedig nem marad a cégnél.” 

Kommentek

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik a Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló, sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.