F1: Hamiltont visszavárják a McLarenhez

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.07. 08.30

A hatalomba való visszatérése óta első ízben szólalt meg a McLaren vezére, Ron Dennis. A főnök Lewis Hamiltonról, Martin Whitmarsh-ról, a szponzorokról és az idei célokról is beszélt.

A McLarent a 80-as évek elején a gödörből kihúzó, azt előbb a Forma-1 egyik legsikeresebb csapatává tevő, majd igazi sokoldalú high-tech céggé emelő Ron Dennis az év elejét visszavette az irányítást a cégnél, de a bejelentés óta nem szólalt meg. Most megtette, és bőven volt is mondanivalója.
Dennis egyik első lépése volt, hogy a 2009 óta az F1-csapatot irányító Martin Whitmarsh-ot “levette a tábláról”, a volt csapatfőnökről azóta egy szót sem lehetett hallani, gyakorlatilag azt sem tudni, él-e vagy hal-e. A hatalomba visszatért Dennis azt mondja, Withmarsh-sal nem vesztek össze.
“Semmilyen konfliktus nem volt közöttünk. Egyszerű ez: változtatásra volt szükség, változtatni akartam, mert úgy gondoltam, hogy ez a cég érdeke, és a tulajdonosok egyetértettek. De Martin megtalálja majd a további útját, amint ez meglesz, közölni is fogjuk.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Martint nagyjából 20 éve vettem fel a céghez, azóta mellettem állt. A barátom, mindig is barátok voltunk. Tudom, hogy nehéz ember vagyok, tudom, hogy az embereknek megvan a véleménye arról, hogyan dolgozom, hogyan vezetem a céget, és egyesek hibaként róják fel, hogy mennyire figyelek a részletekre. De én erényként tekintek erre. Emellett nagyon erős elveim vannak, a cég pedig példásan kezeli az alkalmazottait. Megvan a módja a dolgok intézésének, és ebben én járok elöl a példával.” 
“A dolgok megoldása 100 százalékban csak Martin és az én ügyem.”
A “kegyvesztett” Whitmarsh előtt – már ha hinni lehet a sokat ismételt pletykáknak – 2012-ben Lewis Hamilton is kihúzta a gyufát Dennisnél. A cégvezér megint tagadta ezt, sőt azt mondja, az immár a Mercedesnél versenyző neveltje előtt nyitva az ajtó Wokingban, bármikor visszatérhet. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Azt hiszem, a pénz is szerepet játszott (az átszerződésében), de nem ez volt a döntő tényező. Az az igazság, hogy valószínűleg ideje volt, hogy váltson, én is érzékeltem, hogy mikor jutottunk el erre a pontra. Jól ismerem Lewis beállítottságát, tudom, hogy borzasztóan csalódott volt, amikor (műszaki hiba miatt 2012-ben) nem nyerte meg a Szingapúri Nagydíjat. A sors fintora, hogy nem egy McLaren-alkatrész hibája miatt esett ki. Mindenesetre fogékony állapotban volt, kapott is egy megfelelő ajánlatot, így továbblépett.”
“De ki tudja? Amikor – és szerintem előbb, mint utóbb – újra a régi versenyképes formánkban leszünk, egyike lehet azoknak, akik ide vágynak majd, a más csapatnál, más környezetben szerzett tapasztalatai birtokában pedig csak jobb versenyző lesz addigra.”
Dennis azért a jelenlegi párossal is elégedett, Jenson Buttont különösen dicséri:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Jenson sok szempontból hasonlít Ayrtonra” – hasonlította Sennához, aki felé saját bevallása szerint is amolyan férfiszerelmet táplált. “Nagyon jó ember. Vannak elvei és értékei. A csapathoz való viszonyulása pedig a korábbi legnagyszerűbb pilótáinkhoz mérhető.” 
“Idén az üzemanyag és a gumik menedzselése intelligenciát követel majd a pilótáktól, odafigyelés és agymunka kell majd. És Jenson gyors is. Képes futamokat és bajnoki címet nyerni, abszolút biztos vagyok benne, hogy jó mentora lesz Kevinnek” – utalt az idén újoncként a McLarenhez került Magnussenre.
Az egykori McLaren-tesztelő és egyszeri versenyző Jan Magnussen fiával kapcsolatban Dennis elismerten szkeptikus volt eleinte, de végül bizalmat szavazott neki:
“Voltak fenntartásaim. Nem igazán hiszek a második generációs pilótákban. Jan eléggé szeles volt, jó néhányszor felbosszantott. De Kevin más. Nagyszerű pályafutása lehet. Acélosan elszánt, szerintem nem roggyan majd meg a kudarcoktól sem. Biztos, hogy megdolgoztatja majd Jensont is.”
A McLarent 2013 végén elhagyta főszponzora, a Vodafone, azonban a csapat 2014-re nem jelentett be új névadót, szinte meztelen autóval indulnak. Dennis nem aggódik, azt mondja, hamarosan lesz szponzor is, méghozzá a megfelelő feltételek mellett.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Az autóinkon nem szerepel majd névadó szponzor a szezonnyitón, de garantáltan felkerül majd rá néhány futamon belül. Egy eredménytelenebb széria elkerülhetetlenül rontja az alkupozíciót” – utalt a tavalyi pocsék szezonra. “De én nem fogadom ezt el. Én ismerem a cégünket, tudom, hogy mire képes a Forma-1-es csapatunk és hogy milyen szintű elismerést érdemel a legfőbb szponzortól.”
A csapat második atyja összességében is sokkal jobb idényt vár a 2013-asnál:
“A lehető leghamarabb versenyképesnek kell lennünk megint, és úgy gondolom, hogy ez hamarabb jön el, mint bárki is gondolná.  Hogy mennyit és mikor, azt nem tudom, de hiszem, hogy idén futamokat fogunk nyerni. A cég nem volt jó formában, de azt mondtam, ha mindenki hozza az én elszántságomat, akkor győzni fogunk. Ha valaki nem osztozik benne, akkor pedig nem marad a cégnél.” 

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.