F1: Éjt nappallá téve dolgozik a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.07. 11.30

A téli teszteken pocsékul szereplő Red Bullnál őrült tempóban készülnek a 2014-es Forma-1-es szezon kezdetét jelentő Ausztrál Nagydíjra.

A címvédő Red Bull számára siralmasan alakult a 2014-es téli tesztszezon, az autó alig futott, mind a kasztnival, mint a Renault 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásával folyamatos gondok voltak. Bár a külső szemlélők szerint az RB10 alapjában gyors lehet majd, ha végül kijavítják a hibákat, a csapatnál egyelőre nem sokat várnak a jövő hétvégi szezonnyitótól, az Ausztrál Nagydíjtól.


“Jelenleg nincs meg a tempónk ahhoz, hogy versenybe szálljunk Mercedes-motoros csapatokkal, de majd meglátjuk Melbourne-ben. Ott derül majd ki, valójában mekkora kihívás is vár ránk. Egyelőre még a kezdőpontot sem ismerjük, így lehetetlen most, egy héttel a futam előtt bármit is mondni. Azonban bízom a csapatban és a Renault-ban, szerintem menni fog. A cél a mielőbbi felzárkózás” – mondta a csapatfőnök, Christian Horner.
“Nagyszerű sikereink voltak az elmúlt öt évben, és igazán tehetséges stábunk van. Ugyanezek az emberek tervezték az idei autót is – azért nem lehet egyik pillanatról a másikra elhülyülni. Borzasztóan elszántak vagyunk, elképesztő, hogy milyen keményen dolgozunk. Emberfeletti erőfeszítéseket végzünk, hogy kijavítsuk a problémákat, és hogy a lehető legjobb formában érkezzünk Melbourne-be és onnan tovább tudjunk építkezni. A Forma-1-es idény pedig inkább maraton, mint sprint.”


Horner szavait a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is megerősítette, az osztrák szakember 18 órás műszakokat említett.
“A méréseink szerint a Bahreinbe (később) vitt új alkatrészeink az elvárások szerint működtek, az autó javult tőlük. Azért nem látszott igazán a pályán, mert a motorvezérlés gondjai elfedték. Nagyon sok dolgunk van még a Renault-val, főképp a szoftverért felelős srácoknak, akik már 18 órás műszakokban robotolnak. De ha győzni tudunk együtt, akkor dolgozni is tudnunk kell együtt.” 

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.