F1: Éjt nappallá téve dolgozik a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.07. 11.30

A téli teszteken pocsékul szereplő Red Bullnál őrült tempóban készülnek a 2014-es Forma-1-es szezon kezdetét jelentő Ausztrál Nagydíjra.

A címvédő Red Bull számára siralmasan alakult a 2014-es téli tesztszezon, az autó alig futott, mind a kasztnival, mint a Renault 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásával folyamatos gondok voltak. Bár a külső szemlélők szerint az RB10 alapjában gyors lehet majd, ha végül kijavítják a hibákat, a csapatnál egyelőre nem sokat várnak a jövő hétvégi szezonnyitótól, az Ausztrál Nagydíjtól.


“Jelenleg nincs meg a tempónk ahhoz, hogy versenybe szálljunk Mercedes-motoros csapatokkal, de majd meglátjuk Melbourne-ben. Ott derül majd ki, valójában mekkora kihívás is vár ránk. Egyelőre még a kezdőpontot sem ismerjük, így lehetetlen most, egy héttel a futam előtt bármit is mondni. Azonban bízom a csapatban és a Renault-ban, szerintem menni fog. A cél a mielőbbi felzárkózás” – mondta a csapatfőnök, Christian Horner.
“Nagyszerű sikereink voltak az elmúlt öt évben, és igazán tehetséges stábunk van. Ugyanezek az emberek tervezték az idei autót is – azért nem lehet egyik pillanatról a másikra elhülyülni. Borzasztóan elszántak vagyunk, elképesztő, hogy milyen keményen dolgozunk. Emberfeletti erőfeszítéseket végzünk, hogy kijavítsuk a problémákat, és hogy a lehető legjobb formában érkezzünk Melbourne-be és onnan tovább tudjunk építkezni. A Forma-1-es idény pedig inkább maraton, mint sprint.”


Horner szavait a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is megerősítette, az osztrák szakember 18 órás műszakokat említett.
“A méréseink szerint a Bahreinbe (később) vitt új alkatrészeink az elvárások szerint működtek, az autó javult tőlük. Azért nem látszott igazán a pályán, mert a motorvezérlés gondjai elfedték. Nagyon sok dolgunk van még a Renault-val, főképp a szoftverért felelős srácoknak, akik már 18 órás műszakokban robotolnak. De ha győzni tudunk együtt, akkor dolgozni is tudnunk kell együtt.” 

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.