F1: Räikkönen nem ígér harmadik győzelmet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.06. 16.30

Kimi Räikkönen 2007-ben a Ferrarival, majd tavaly a Lotusszal is nyert már Ausztráliában, de a jövő hétvégi szezonnyitó előtt semmit nem mer ígérni. A lényeg, hogy meleg és száraz legyen.

Kimi Räikkönen két év szünet, majd két lotusos idény után tért vissza 2007-09 közötti csapatához, a Ferrarihoz. A finn pilóta számára elfogadhatóan alakult a téli tesztelés, a korábbi eredményei alapján pedig a jövő hétvégi Ausztrál nagydíj egyik esélyeseként érkezik.
Räikkönen 2007-es, bajnoki idénye kezdetén rögtön megnyerte első ferraris futamát, amellyel olyan nevek mellé iratkozott fel, mint Juan Manuel Fangio, Mario Andretti és Nigel Mansell, valamint a mutatványt 2010-ben megismétlő Fernando Alonso, aki idén a csapattársa is lesz.

Räikkönen első nekifutásra nyert a Ferrarival Fotó: Europress

Räikkönen első nekifutásra nyert a Ferrarival Fotó: Europress


“Nagyon is jól emlékszem az első ferraris győzelmemre, nem is kezdődhetett volna jobban a hetedik F1-es szezonom, mint egy pole-ból megszerzett biztos győzelemmel. Mindig élvezem, ha győzök, annál nincs jobb. Tavaly is sikerült nyernem, ami azért sokakat meglepett, mert 2007-te ellentétben a Lotusszal nem voltunk favoritok. Ha össze kellene hasonlítanom a két győzelmet, a tavalyi, második talán egy kicsit még kedvesebb számomra, ugyanis a tesztelés alapján nagyobb elégtétel volt” – mondta a finn visszatekintve.
“Ausztrália nagyszerű helyszín a kezdéshez. Melbourne csodálatos város, és nekünk, európaiaknak mindig különleges a világ ennyire távoli részébe utazni. Csak az időjárás nem mindig olyan csodálatos – mindössze egy olyan hétvégére emlékszem, amikor végig napos volt az idő. Természetesen mindig inkább meleg és száraz körülményeket szeretnék, idén pedig főképp, hiszen a vadonatúj autón nagyon sok műszaki részletet kell még kiismernünk.”

Tavaly meglepetést okozva győzött a Lotusszal Fotó: Europress

Tavaly meglepetést okozva győzött a Lotusszal Fotó: Europress


Räikkönen szerdán a Ferrari szimulátorán vezetett is az Albert Parkban – így beszélt a pályáról és a kilátásokról:
“A pálya nem túl bonyolult, utcai és állandó versenypálya hibridje, a hétvége pedig jól szervezett. Nyilván ha az autó balansza nincs rendben, az eléggé megkeserítheti az életünket, ugyanis nagyon sok időt lehet veszíteni ezzel. Ha esik, akkor a pálya nagyon-nagyon csúszós tud lenni, a felfestések különösen durvák.”
 
“A jósolgatás sosem volt jellemző rám, idén pedig még kevesebb alapja van. Vadonatúj autókkal megyünk Ausztráliába, szerintem teljesen nyitott minden, bári megtörténhet. Keményen dolgoztunk Maranellóban, az F14 T pedig jó autónak tűnik, de majd a pályán derül ki, ki a leggyorsabb. Majd akkor látjuk, amikor nekiállunk körözni, vagy legalábbis akkor kapunk valami kezdeti képet.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.