F1: Räikkönen nem ígér harmadik győzelmet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.06. 16.30

Kimi Räikkönen 2007-ben a Ferrarival, majd tavaly a Lotusszal is nyert már Ausztráliában, de a jövő hétvégi szezonnyitó előtt semmit nem mer ígérni. A lényeg, hogy meleg és száraz legyen.

Kimi Räikkönen két év szünet, majd két lotusos idény után tért vissza 2007-09 közötti csapatához, a Ferrarihoz. A finn pilóta számára elfogadhatóan alakult a téli tesztelés, a korábbi eredményei alapján pedig a jövő hétvégi Ausztrál nagydíj egyik esélyeseként érkezik.
Räikkönen 2007-es, bajnoki idénye kezdetén rögtön megnyerte első ferraris futamát, amellyel olyan nevek mellé iratkozott fel, mint Juan Manuel Fangio, Mario Andretti és Nigel Mansell, valamint a mutatványt 2010-ben megismétlő Fernando Alonso, aki idén a csapattársa is lesz.

Räikkönen első nekifutásra nyert a Ferrarival Fotó: Europress

Räikkönen első nekifutásra nyert a Ferrarival Fotó: Europress


“Nagyon is jól emlékszem az első ferraris győzelmemre, nem is kezdődhetett volna jobban a hetedik F1-es szezonom, mint egy pole-ból megszerzett biztos győzelemmel. Mindig élvezem, ha győzök, annál nincs jobb. Tavaly is sikerült nyernem, ami azért sokakat meglepett, mert 2007-te ellentétben a Lotusszal nem voltunk favoritok. Ha össze kellene hasonlítanom a két győzelmet, a tavalyi, második talán egy kicsit még kedvesebb számomra, ugyanis a tesztelés alapján nagyobb elégtétel volt” – mondta a finn visszatekintve.
“Ausztrália nagyszerű helyszín a kezdéshez. Melbourne csodálatos város, és nekünk, európaiaknak mindig különleges a világ ennyire távoli részébe utazni. Csak az időjárás nem mindig olyan csodálatos – mindössze egy olyan hétvégére emlékszem, amikor végig napos volt az idő. Természetesen mindig inkább meleg és száraz körülményeket szeretnék, idén pedig főképp, hiszen a vadonatúj autón nagyon sok műszaki részletet kell még kiismernünk.”

Tavaly meglepetést okozva győzött a Lotusszal Fotó: Europress

Tavaly meglepetést okozva győzött a Lotusszal Fotó: Europress


Räikkönen szerdán a Ferrari szimulátorán vezetett is az Albert Parkban – így beszélt a pályáról és a kilátásokról:
“A pálya nem túl bonyolult, utcai és állandó versenypálya hibridje, a hétvége pedig jól szervezett. Nyilván ha az autó balansza nincs rendben, az eléggé megkeserítheti az életünket, ugyanis nagyon sok időt lehet veszíteni ezzel. Ha esik, akkor a pálya nagyon-nagyon csúszós tud lenni, a felfestések különösen durvák.”
 
“A jósolgatás sosem volt jellemző rám, idén pedig még kevesebb alapja van. Vadonatúj autókkal megyünk Ausztráliába, szerintem teljesen nyitott minden, bári megtörténhet. Keményen dolgoztunk Maranellóban, az F14 T pedig jó autónak tűnik, de majd a pályán derül ki, ki a leggyorsabb. Majd akkor látjuk, amikor nekiállunk körözni, vagy legalábbis akkor kapunk valami kezdeti képet.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.