F1: A McLarennek másodlagos a sebesség

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.06. 15.30

A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier szerint a 2014-es Forma-1-es szezon elején a tempó csak sokadlagos szempont lesz, a fogyasztás és a megbízhatóság dönt az eredményekről.

A McLaren ugyan nem villogott a téli teszteken, de a wokingi csapat Mercedes-motorral szerelt  autója viszonylag megbízhatóan, kiszámíthatóan szerepelt a felkészülési időszakban. Az MP4-29-es valódi tempóját homály fedi, de a csapat új főnöke, a Lotustól átigazolt Eric Boullier szerint egyelőre nem is ez a lényeges tényező.
“Tény, hogy a jó leszorítóerő jó tempót eredményez, de az autó és az erőforrás vezethetősége, az erőforrás megfelelő működtetése is benne van a sebességben, legalábbis addig, amíg mindenki el nem kapja a fonalat.”


“A másik fontos paraméter a fogyasztás, ahhoz kell igazítani a beállításokat és a vezetési stílust, hogy tarthatóak legyenek a célszámok. Bahrein a fogyasztás tekintetében az év egyik legkeményebb versenye, és lehettek olyan csapatok, amelyek lehúztak egy teljese versenyszimulációt, de végül 110 kg-ot égettek, ami már túl van a limiten, és a versenyen be sem érnének” – magyarázta a francia szakember, hogy miért nem érdemes a teszteredményekből messzemenő következtetéseket levonni.
Boullier ezzel együtt elismeri, hogy a gyári Mercedes látszik a favoritnak, sőt a Red Bullt sem írja le.
“Az persze elég világos, hogy a Mercedes gyorsnak tűnik, a Red Bull is nagyon gyorsnak látszik, a többieket már nehezebb megítélni. A Williams jóval erősebbnek tűnik, mint tavaly, és mi sem vagyunk rosszak. Az autónk egyértelműen egy kicsit előrébb van a vezethetőséget illetően és jönnek még fejlesztési csomagjaink.”
Az új főnök abban is biztos, hogy a McLaren jobb idén, mint a három évtizedes mélypontot jelentő, dobogó nélküli tavalyi szezonban: “Megvan az előrelépés. Alaposan átgondolták, mi történt tavaly, sokkal jobban értik már, miért nem sikerült kihozni az autóból, amit szerettek volna.”


McLaren 2015-ben már a visszatérő japán gyártó, a Honda erőforrásait használja majd, azaz az idei, 20. szezonjuk az utolsó a Mercedesszel. Egyesek úgy vélik, hogy a válás előtti időszak megmérgezi majd az együttműködést, de Boullier nem tart ettől: “Nagyon jó a kapcsolatunk. Van egy kis hangsúlyváltozás a partneri viszonytól, mondjuk úgy, hogy a vásárlói státusz felé, de ezért változtatunk is néhány rutinon.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.