A Lotus egyedüliként nem utazott el az első téli Forma-1-es tesztre, az E22-est csak a az elmúlt két hétben zajlott bahreini tesztelésre vitték el. Az autó gyermekbetegségei és a Renault-erőforrás problémái miatt nagyon keveset futottak, így a technikai főnök, Nick Chester szerint csak jó egy hónap múlva, a Bahreini Nagydíjra lesznek készen. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nagyon sokban függ majd attól, hogyan haladunk a Renault-val folytatott munkával” – mondta az ESPN-nek.
“De nem hiszem, hogy az lenne a gond, hogy nem értjük a motor, egyszerűen csak a futás hiánya a baj. Értjük az erőforrást, egyszerűen csak több kilométer kell még. Renault-nak is több kilométer kell még, hogy kiismerje az erőforrást, nekünk is el kell érnünk, hogy egy teljes versenytávon megbízhatóan működjön az autó.” 
Az igen nyögvenyelős tesztelés ellenére Chester szerint alapvetően jó a konstrukciójuk, leginkább hibrid komponens, az ERS, és az azzal szoros együttműködésben álló fékrendszer zavar bele a képbe. (Hasonlóan a Red Bullhoz.)
“A kasztni tapadása nem rossz, persze idén kisebb a leszorítóerő. A fő probléma a kasztni és az erőforrás, az energia-visszanyerő rendszer összhangja. Nem kiszámítható, a versenyzők nem tudhatják előre, mi is történik, amikor megérkeznek a kanyarba. A rendszer nem működik ugyanúgy minden alkalommal, ez megzavarja a pilótákat és sok időt vesz el.”