F1: Megizzasztották az új csapat atyját

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 15.30

A Forma-1-be 2015-ben új csapattal belépni kívánó amerikai szakember szerint egy-két héten belül eldőlhet, hogy zöld utat kap-e a projektje.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tavaly év végén hirdetett pályázatot egy – esetleg kettő – új Forma-1-es csapat belépésére.
A legkomolyabb jelentkezőnek kezdettől fogva az amerikai NASCAR-csapatvezető, motorsport-veterán Gene Haas tűnik, mellette az egykori Force India- és HRT-csapatfőnök Colin Kolles és a már 2011-ben is próbálkozó szerb Stefan GP projektje pályázott. 

Gene Haas a reflektorfényben (Fotó: Europress)

Gene Haas a reflektorfényben (Fotó: Europress)


Az FIA a múlt héten meghallgatta a pályázókat, azonban a korábbi várakozásokkal ellentétben pénteken nem tett bejelentést az ügyben. Haas így nyilatkozott a helyzetről:
“Az FIA-nál – hogy is mondjam – elég bürokratikusan intézik a dolgokat, gyakorlatilag nem szokásos pályázatról van szó. De találkozni akartak velünk. Nagyjából fél óra volt az egész, nagyon sok mindenről kérdeztek, hogy ezt és azt hogyan akarjuk majd csinálni, miből fizetjük majd, mi a helyzet a logisztikával, ilyenek.” 
“A legjobb tudásunk szerint feleltünk ezekre – elég kemény volt, sok komoly kérdésük volt. Azt hiszem, arról van szó, hogy most kiértékelik az információkat, és ez alapján tesznek ajánlást a Forma-1 tulajdonosai felé, a következő illetékeseknek, így megy tovább a folyamat.”
Haas úgy véli, igen hamarosan meglehet a végső döntés is:
 
“Azt mondták, hogy péntekre meglesz a végleges döntés. Pénteken aztán szóltak, hogy nem, ez még csak egy lépés volt, és későbbre várható a végleges válasz. Pontos dátumot nem mondtak, de remélhetőleg egy-két hétről lesz szó, de akár hosszabbra is nyúlhat. A beszélgetések alapján azt szűrtem le, hogy ez nem rendkívüli. Addig nem mondanak véglegeset, amíg nem érzik, hogy biztosak benne.”
Haas a fő esélyesnek látszik, de egyértelműen nagy fába vágja a fejszéjét, ugyanis marketingszempontból hiába óriási előny a projekt amerikaisága, a Forma-1-be 2010-ben belépett új csapatok négy idény alatt sem léptek előre, a mezőny végén maradtak, az idei tesztszezon alapján pedig még a legnagyobb alakulatoknak is nehézséget jelent az új szabályokhoz való alkalmazkodás. 

Kommentek

Két furgon nyolc parkolóhelyet foglalt

Győrben két elkanászodott furgon rabolt rá rendesen a rendelkezésre álló parkolóhelyekre.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.