F1: A Renault okkal fél Melborune-től

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 09.30

A Renault a 2014-es Forma-1-es felkészülési szezon negatív szenzációját szolgáltatta a V6-os turbós erőforrásának versenyképtelenségével. A francia gyártó a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra sem lesz kész.

A tavalyi idény során sok szó esett arról, hogy előfordulhat, hogy a három motorgyártó egyike alaposan mellényúl majd a 2014-ben érkező új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokkal. Az idei téli tesztek alapján az elmúlt négy évben a Red Bull-lal taroló Renault-nak jutott ez a sors, és a francia gyártó még a háromszor négy napos felkészülési időszakot követően is bajban van. Annyira, hogy cáfolni sincs értelme.
A Renault Sport F1 második embere, Rob White így értékelt a bahreini tesztelést követően:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Az Ausztrál Nagydíjat megelőző utolsó teszt célja a lemaradás behozása és a szezonnyitóra való felkészülés volt. Szerettük volna, ha mind a négy partnercsapatunk normálisan, rögtönzés, kapkodás nélkül, felkészülten futhat neki a versenyhétvégének. Pozitívum, hogy mindenből sikerült egy kicsi, volt kvalifikációs szimuláció, rajtszimuláció és versenytáv is, és tényleg előrébb léptünk. Sikerült javítanunk a korábban felmerült problémákat. A további futás viszont további problémákat is felszínre hozott, amik megzavarták a tesztelést, és egyelőre megoldatlanok, ami elkeserítő a négy csapatunk számára.” 
“A leállásokat tekintve azt láttuk, hogy apró meghibásodások is komoly problémákká fajulhattak, és komoly kieséseket okoztak. Ez jól példázza az erőforrásunk éretlenségét, egyszerűen még biztonságosan körbeérő üzemmódunk sincs, aki ilyenkor azért már kellene. Emiatt aztán kis hibák is jelentős leállást hoznak. Úgy reméljük, hogy később sikerül ezeket kézben tartani, és a kis dolgokból nem lesznek nagy hibák. De az erőforrás csiszolatlansága egyelőre a nyomatékátvitelben és a motor vezethetőségében is jelentkezik, ami megnehezíti a pilóták dolgát abban, hogy kihozzák az autóból  maximumot.”
White elmondta, hogy a bahreini tanulságok alapján sikerült közelebb hozni a motor viselkedését a gyári tesztpadon szerzett adatokhoz, valamelyest növelték az erőforrás teljesítményét, és az alrendszerek megbízhatóságát is. A nem egész két hét múlva következő melbourne-i verseny persze így is nagy falat lesz.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Mostantól Melbourne-ig még jó néhány dolgot rendeznünk kell. Át kell tekintenünk az összes begyűjtött adatot, hogy a Renault-motorok a lehető legjobb kezdőpontról induljanak. Másodsorban javítanunk kell a pilóták által érzékelt nyomatékon, ehhez tesztpados és szimulátoros munka, majd pályás ellenőrzés kell. Harmadsorban ott lesz a logisztikai kihívás, hogy időben eljuttassuk a versenymotorokat Ausztráliába, de ez már most is folyik, a jövő hétre kész is lesz.” 
A lemaradás ellenére a Renault múlt pénteken leadta az erőforrásai végleges specifikációját, állítja White: “Igen, az erőforrást illető dokumentumokat a szabályzatban meghatározott határidőnek megfelelően átadtuk az FIA-nak.”
A Renault-nál  fentiekkel együtt komoly aggodalmakkal várják az idény első versenyét.
“Melbourne ideges hétvége lesz! Hatalmas megkönnyebbülés lenne, ha csapatonként mindkét autónk minden edzésen és a versenyen körbeérne. Remélem, hogy képesek leszünk támogatni a partnereinket és a pilótáknak lehetősége lesz kiaknázni az autók képességeit és értékelhető eredményt érhetnek el!”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.