F1: A Renault okkal fél Melborune-től

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 09.30

A Renault a 2014-es Forma-1-es felkészülési szezon negatív szenzációját szolgáltatta a V6-os turbós erőforrásának versenyképtelenségével. A francia gyártó a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra sem lesz kész.

A tavalyi idény során sok szó esett arról, hogy előfordulhat, hogy a három motorgyártó egyike alaposan mellényúl majd a 2014-ben érkező új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokkal. Az idei téli tesztek alapján az elmúlt négy évben a Red Bull-lal taroló Renault-nak jutott ez a sors, és a francia gyártó még a háromszor négy napos felkészülési időszakot követően is bajban van. Annyira, hogy cáfolni sincs értelme.
A Renault Sport F1 második embere, Rob White így értékelt a bahreini tesztelést követően:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Az Ausztrál Nagydíjat megelőző utolsó teszt célja a lemaradás behozása és a szezonnyitóra való felkészülés volt. Szerettük volna, ha mind a négy partnercsapatunk normálisan, rögtönzés, kapkodás nélkül, felkészülten futhat neki a versenyhétvégének. Pozitívum, hogy mindenből sikerült egy kicsi, volt kvalifikációs szimuláció, rajtszimuláció és versenytáv is, és tényleg előrébb léptünk. Sikerült javítanunk a korábban felmerült problémákat. A további futás viszont további problémákat is felszínre hozott, amik megzavarták a tesztelést, és egyelőre megoldatlanok, ami elkeserítő a négy csapatunk számára.” 
“A leállásokat tekintve azt láttuk, hogy apró meghibásodások is komoly problémákká fajulhattak, és komoly kieséseket okoztak. Ez jól példázza az erőforrásunk éretlenségét, egyszerűen még biztonságosan körbeérő üzemmódunk sincs, aki ilyenkor azért már kellene. Emiatt aztán kis hibák is jelentős leállást hoznak. Úgy reméljük, hogy később sikerül ezeket kézben tartani, és a kis dolgokból nem lesznek nagy hibák. De az erőforrás csiszolatlansága egyelőre a nyomatékátvitelben és a motor vezethetőségében is jelentkezik, ami megnehezíti a pilóták dolgát abban, hogy kihozzák az autóból  maximumot.”
White elmondta, hogy a bahreini tanulságok alapján sikerült közelebb hozni a motor viselkedését a gyári tesztpadon szerzett adatokhoz, valamelyest növelték az erőforrás teljesítményét, és az alrendszerek megbízhatóságát is. A nem egész két hét múlva következő melbourne-i verseny persze így is nagy falat lesz.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Mostantól Melbourne-ig még jó néhány dolgot rendeznünk kell. Át kell tekintenünk az összes begyűjtött adatot, hogy a Renault-motorok a lehető legjobb kezdőpontról induljanak. Másodsorban javítanunk kell a pilóták által érzékelt nyomatékon, ehhez tesztpados és szimulátoros munka, majd pályás ellenőrzés kell. Harmadsorban ott lesz a logisztikai kihívás, hogy időben eljuttassuk a versenymotorokat Ausztráliába, de ez már most is folyik, a jövő hétre kész is lesz.” 
A lemaradás ellenére a Renault múlt pénteken leadta az erőforrásai végleges specifikációját, állítja White: “Igen, az erőforrást illető dokumentumokat a szabályzatban meghatározott határidőnek megfelelően átadtuk az FIA-nak.”
A Renault-nál  fentiekkel együtt komoly aggodalmakkal várják az idény első versenyét.
“Melbourne ideges hétvége lesz! Hatalmas megkönnyebbülés lenne, ha csapatonként mindkét autónk minden edzésen és a versenyen körbeérne. Remélem, hogy képesek leszünk támogatni a partnereinket és a pilótáknak lehetősége lesz kiaknázni az autók képességeit és értékelhető eredményt érhetnek el!”

Kommentek

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik a Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló, sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.