F1: 2-3 kerékcserét jósol a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 10.40

A Forma-1 gumiszállítója megnevezte az idény első négy versenyére szánt gumikeverékeit.

A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli 2014-ben igyekszik a korábbiaknál jóval kisebb szerepet játszani a sportágban, a milánói cég tartósabb keverékeket szállít, hiszen a csapatoknak van és lesz elég gondja az új autókkal és az új motorokkal. Az előző években használtnál keményebb keverékekből az alábbiakat viszi az olasz gyártó a szezon elejét jelentő négy tengerentúli futamra. 
Ausztráliában, Bahreinben és Kínában is a közepes (fehér) és a lágy (sárga) párosítást kapják a csapatok, míg a jellemzően kánikulai körülmények között, de igen durva aszfalton zajló malajziai hétvégére a kemény (narancs) és a közepes jár.


A kiosztásnál a Pirelli nem csak az elmúlt évek, de az idei tesztidőszak adatait is figyelembe vette. A gyártó közleményében örömmel konstatálta, hogy a reprezentatívnak tekinthető bahreini körülmények között is “nagyon kicsi” szemcsésedést tapasztaltak a csapatok, ellenben kimondottan érzékelhető tempókülönbség mutatkozott a kemény és a közepes, valamint a közepes és a lágy keverék között. (A piros jelölésű szuperlágyat nem vitték el a szahíri helyszínre.)
 
“Levonhatjuk a következtetést, miszerint a 2014-es gumik jóval kiszámíthatóbbak, az elődeiknél kevésbé kopnak, ezzel együtt viszont nem hátráltatják a teljesítményt” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“A fentiek mellett sikerült teljesítenünk a kisebb szemcsésedésre vonatkozó célkitűzésünket is. A közepes és a lágy keverék megfelel majd az Ausztráliában, Bahreinben és Kínában várható körülményeknek, egyensúlyban lehet a teljesítmény és a stratégiai lehetőségek, két-három bokszkiállásra számíthatunk. A malajziai magasabb hőmérséklethez és durvább útfelülethez a tavalyi évhez hasonlóan a kemény és a közepes keveréket választottuk.”
Ausztrália – közepes, lágy
Malajzia – kemény, közepes
Kína – közepes, lágy
Bahrein – közepes, lágy

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.