F1: 2-3 kerékcserét jósol a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.04. 10.40

A Forma-1 gumiszállítója megnevezte az idény első négy versenyére szánt gumikeverékeit.

A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli 2014-ben igyekszik a korábbiaknál jóval kisebb szerepet játszani a sportágban, a milánói cég tartósabb keverékeket szállít, hiszen a csapatoknak van és lesz elég gondja az új autókkal és az új motorokkal. Az előző években használtnál keményebb keverékekből az alábbiakat viszi az olasz gyártó a szezon elejét jelentő négy tengerentúli futamra. 
Ausztráliában, Bahreinben és Kínában is a közepes (fehér) és a lágy (sárga) párosítást kapják a csapatok, míg a jellemzően kánikulai körülmények között, de igen durva aszfalton zajló malajziai hétvégére a kemény (narancs) és a közepes jár.


A kiosztásnál a Pirelli nem csak az elmúlt évek, de az idei tesztidőszak adatait is figyelembe vette. A gyártó közleményében örömmel konstatálta, hogy a reprezentatívnak tekinthető bahreini körülmények között is “nagyon kicsi” szemcsésedést tapasztaltak a csapatok, ellenben kimondottan érzékelhető tempókülönbség mutatkozott a kemény és a közepes, valamint a közepes és a lágy keverék között. (A piros jelölésű szuperlágyat nem vitték el a szahíri helyszínre.)
 
“Levonhatjuk a következtetést, miszerint a 2014-es gumik jóval kiszámíthatóbbak, az elődeiknél kevésbé kopnak, ezzel együtt viszont nem hátráltatják a teljesítményt” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“A fentiek mellett sikerült teljesítenünk a kisebb szemcsésedésre vonatkozó célkitűzésünket is. A közepes és a lágy keverék megfelel majd az Ausztráliában, Bahreinben és Kínában várható körülményeknek, egyensúlyban lehet a teljesítmény és a stratégiai lehetőségek, két-három bokszkiállásra számíthatunk. A malajziai magasabb hőmérséklethez és durvább útfelülethez a tavalyi évhez hasonlóan a kemény és a közepes keveréket választottuk.”
Ausztrália – közepes, lágy
Malajzia – kemény, közepes
Kína – közepes, lágy
Bahrein – közepes, lágy

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.