A Ferrari a téli tesztidőszakban viszonylag megbízhatóan dolgozott, a bokszutca-szerte jellemző meghibásodások ellenére sikerült értékelhető távot menniük, azonban mind a kilométerek, mind a legjobb idők tekintetében alaposan elmaradtak a Mercedes-motoros riválisok mögött.
A vasárnapi zárónapon 74 kört teljesítő, bahreini csúcsidejével is a Mercedes és a Williams mögött egy másodperccel záró Fernando Alonso így beszélt:  


“Még nagyon sokat kell tanulnunk az erőforrás használatáról, hogy javítani tudjuk az autó teljesítményét, mert jelenleg nem tartunk ott, ahol szeretnénk. De a teljes csapat éjt nappallá téve dolgozik, hogy  lehető leghamarabb kiaknázzuk az F14 T teljes potenciálját. Tizenkét, mindenki számára igen megterhelő tesztnapon vagyunk túl, amiért szeretnék köszönetet mondani mindenkinek!”
A csapatfőnök, Stefano Domenicali szintén nem kertel, elismeri, hogy sok munka vár még a maranellói alakulatra:
“Úgy tűnik, a Mercedes és a Williams nagyon jó formában van. Szerintem mi el vagyunk maradva tőlük, de nagy fejlődési potenciál van még az autónkban.”
“De úgy gondolom, hogy jók az alapjaink, egyszerűen fejlesztenünk kell és meg kell oldanunk a aktuális problémákat – még nagy potenciál rejlik az autóban. A cél, hogy minél előbb javuljunk, ugyanis az idény elején szerzett pontoknak nagy súlya lesz, még ha nem is dupla pontokról van szó” – utalt az idei szezonzáróra bevezetett újításra az olasz szakember. 
“Némelyik csapat egy kicsit a többiek előtt jár, de majd meglátjuk mi lesz, amikor már tétre megy. Az újonnan bevezetett motorokkal a Mercedes elég jól szerepel. De az egy óriáscég, mi kisebbek vagyunk – viszont bizonyítani akarjuk, hogy annak ellenére, hogy kisebbek vagyunk, mi is fantasztikus munkát végezhetünk!”


“Úgy gondolom, hogy a folyamatosan érkező fejlesztések miatt komoly változások jönnek majd az első és a második, majd a második és harmadik futam között is. Az elején a megbízhatóság lesz a kulcs, anélkül nem lehet pontokat szerezni. Emellett azt is gondolom, hogy a pillanatnyilag még küszködő csapatok felzárkóznak majd, míg a jelenleg előnyben lévők megakadhatnak egy bizonyos szinten, így csökkennek majd a különbségek.”
A Ferrari idén Fernando Alonso mellett a visszatért Kimi Räikkönennel indul majd, a 2014-es szezon pedig vízválasztó lehet mind Alonso, mind Domenicali jövője szempontjából. 
Ha megint nem sikerül megnyerni a bajnoki címet, a már tavaly is frusztrált spanyol pilóta öt sikertelen év után máshol, például a Hondával társuló McLarennél kereshet helyet, míg az elnök, Luca di Montezemolo már korábban világossá tette, hogy az idei szezon Domenicali utolsó esélye.