F1: Még mindig lemaradásban a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.03. 12.30

A téli Forma-1-es tesztidőszak végén a Ferrarinál elismerik, hogy az olasz csapat egyelőre nincs az élmezőnyben, de dolgoznak a javuláson, az idő segít majd.

A Ferrari a téli tesztidőszakban viszonylag megbízhatóan dolgozott, a bokszutca-szerte jellemző meghibásodások ellenére sikerült értékelhető távot menniük, azonban mind a kilométerek, mind a legjobb idők tekintetében alaposan elmaradtak a Mercedes-motoros riválisok mögött.
A vasárnapi zárónapon 74 kört teljesítő, bahreini csúcsidejével is a Mercedes és a Williams mögött egy másodperccel záró Fernando Alonso így beszélt:  


“Még nagyon sokat kell tanulnunk az erőforrás használatáról, hogy javítani tudjuk az autó teljesítményét, mert jelenleg nem tartunk ott, ahol szeretnénk. De a teljes csapat éjt nappallá téve dolgozik, hogy  lehető leghamarabb kiaknázzuk az F14 T teljes potenciálját. Tizenkét, mindenki számára igen megterhelő tesztnapon vagyunk túl, amiért szeretnék köszönetet mondani mindenkinek!”
A csapatfőnök, Stefano Domenicali szintén nem kertel, elismeri, hogy sok munka vár még a maranellói alakulatra:
“Úgy tűnik, a Mercedes és a Williams nagyon jó formában van. Szerintem mi el vagyunk maradva tőlük, de nagy fejlődési potenciál van még az autónkban.”
“De úgy gondolom, hogy jók az alapjaink, egyszerűen fejlesztenünk kell és meg kell oldanunk a aktuális problémákat – még nagy potenciál rejlik az autóban. A cél, hogy minél előbb javuljunk, ugyanis az idény elején szerzett pontoknak nagy súlya lesz, még ha nem is dupla pontokról van szó” – utalt az idei szezonzáróra bevezetett újításra az olasz szakember. 
“Némelyik csapat egy kicsit a többiek előtt jár, de majd meglátjuk mi lesz, amikor már tétre megy. Az újonnan bevezetett motorokkal a Mercedes elég jól szerepel. De az egy óriáscég, mi kisebbek vagyunk – viszont bizonyítani akarjuk, hogy annak ellenére, hogy kisebbek vagyunk, mi is fantasztikus munkát végezhetünk!”


“Úgy gondolom, hogy a folyamatosan érkező fejlesztések miatt komoly változások jönnek majd az első és a második, majd a második és harmadik futam között is. Az elején a megbízhatóság lesz a kulcs, anélkül nem lehet pontokat szerezni. Emellett azt is gondolom, hogy a pillanatnyilag még küszködő csapatok felzárkóznak majd, míg a jelenleg előnyben lévők megakadhatnak egy bizonyos szinten, így csökkennek majd a különbségek.”
A Ferrari idén Fernando Alonso mellett a visszatért Kimi Räikkönennel indul majd, a 2014-es szezon pedig vízválasztó lehet mind Alonso, mind Domenicali jövője szempontjából. 
Ha megint nem sikerül megnyerni a bajnoki címet, a már tavaly is frusztrált spanyol pilóta öt sikertelen év után máshol, például a Hondával társuló McLarennél kereshet helyet, míg az elnök, Luca di Montezemolo már korábban világossá tette, hogy az idei szezon Domenicali utolsó esélye. 

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.