F1: Még mindig lemaradásban a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.03. 12.30

A téli Forma-1-es tesztidőszak végén a Ferrarinál elismerik, hogy az olasz csapat egyelőre nincs az élmezőnyben, de dolgoznak a javuláson, az idő segít majd.

A Ferrari a téli tesztidőszakban viszonylag megbízhatóan dolgozott, a bokszutca-szerte jellemző meghibásodások ellenére sikerült értékelhető távot menniük, azonban mind a kilométerek, mind a legjobb idők tekintetében alaposan elmaradtak a Mercedes-motoros riválisok mögött.
A vasárnapi zárónapon 74 kört teljesítő, bahreini csúcsidejével is a Mercedes és a Williams mögött egy másodperccel záró Fernando Alonso így beszélt:  


“Még nagyon sokat kell tanulnunk az erőforrás használatáról, hogy javítani tudjuk az autó teljesítményét, mert jelenleg nem tartunk ott, ahol szeretnénk. De a teljes csapat éjt nappallá téve dolgozik, hogy  lehető leghamarabb kiaknázzuk az F14 T teljes potenciálját. Tizenkét, mindenki számára igen megterhelő tesztnapon vagyunk túl, amiért szeretnék köszönetet mondani mindenkinek!”
A csapatfőnök, Stefano Domenicali szintén nem kertel, elismeri, hogy sok munka vár még a maranellói alakulatra:
“Úgy tűnik, a Mercedes és a Williams nagyon jó formában van. Szerintem mi el vagyunk maradva tőlük, de nagy fejlődési potenciál van még az autónkban.”
“De úgy gondolom, hogy jók az alapjaink, egyszerűen fejlesztenünk kell és meg kell oldanunk a aktuális problémákat – még nagy potenciál rejlik az autóban. A cél, hogy minél előbb javuljunk, ugyanis az idény elején szerzett pontoknak nagy súlya lesz, még ha nem is dupla pontokról van szó” – utalt az idei szezonzáróra bevezetett újításra az olasz szakember. 
“Némelyik csapat egy kicsit a többiek előtt jár, de majd meglátjuk mi lesz, amikor már tétre megy. Az újonnan bevezetett motorokkal a Mercedes elég jól szerepel. De az egy óriáscég, mi kisebbek vagyunk – viszont bizonyítani akarjuk, hogy annak ellenére, hogy kisebbek vagyunk, mi is fantasztikus munkát végezhetünk!”


“Úgy gondolom, hogy a folyamatosan érkező fejlesztések miatt komoly változások jönnek majd az első és a második, majd a második és harmadik futam között is. Az elején a megbízhatóság lesz a kulcs, anélkül nem lehet pontokat szerezni. Emellett azt is gondolom, hogy a pillanatnyilag még küszködő csapatok felzárkóznak majd, míg a jelenleg előnyben lévők megakadhatnak egy bizonyos szinten, így csökkennek majd a különbségek.”
A Ferrari idén Fernando Alonso mellett a visszatért Kimi Räikkönennel indul majd, a 2014-es szezon pedig vízválasztó lehet mind Alonso, mind Domenicali jövője szempontjából. 
Ha megint nem sikerül megnyerni a bajnoki címet, a már tavaly is frusztrált spanyol pilóta öt sikertelen év után máshol, például a Hondával társuló McLarennél kereshet helyet, míg az elnök, Luca di Montezemolo már korábban világossá tette, hogy az idei szezon Domenicali utolsó esélye. 

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.