F1: A Williamstől tart Hamilton

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.03. 10.30

Lewis Hamilton szerint a Williams az idénykezdet favoritja, míg Felipe Massa épp a Mercedesre mutogat. A jelenlegi favoritok abban egyetértenek, hogy a Red Bull is veszélyes lesz.

A 2014-es téli tesztek ugyan szokás szerint igen homályos képet adtak arról, ki mennyire lesz majd versenyképes, de annyi azért tény, hogy míg a címvédő Red Bull és motorpartnere, a Renault küszködött, a Mercedes-motoros csapatok, különösen a gyári alakulat és a Williams, alkotják az élmezőnyt.
A vasárnapi zárónapon az élen végző, igaz a williamses Felipe Massa szombati csúcsától két századmásodperccel elmaradó Lewis Hamilton így értékelt:
“Alig hiszem, hogy bárki is teljesen felkészültnek érezheti magát, de én készen állok, amennyire lehet. Még mindig tanulom az autó beállítását, de úgy érzem, elég jó helyzetben vagyok. Még bőven van a tarsolyunkban.” 


“Egyértelműen a legfurcsább, legnehezebb téli tesztszezon volt ez, nagyon nehéz megmondni, ki hol áll. Azt gondolom, biztosan a top 5-öt célozhatjuk, de ennél többet nem tudok mondani. Még mindig tanulunk, még egy csomó mindennel nem foglalkoztunk, egy rakás dolog van hátra. Még a versenyhétvégén is amolyan tesztnap lesz a péntek.”
Hamilton nagyon igyekszik elkerülni favorit szerepet: “Miért is mondják ezt rám? Ott a Williams, igazán versenyképesek lehetnek, ott a Force India is, ők is jóval előrébb járhatnak. Lehet, hogy Felipe Massával a Williams ugrik az élre!”
A 2008-as bajnok még a teszteken borzalmasan küszködő Red Bullban is fenyegetést lát:
“Szemre nagyon csinos az autójuk, és általában minél szebb egy autó, annál gyorsabb is. Szóval biztos vagyok benne, hogy gyors az autójuk. Ha egyszer sikerül túljutniuk a motorproblémákon, vagy a különböző rendszerek hibáin, nagyon nehéz lesz megverni őket.”
Nem Hamilton az egyetlen, aki a Williamst tekinti a Mercedes fő ellenfelének, még csapat elnöke, Niki Lauda is arról beszélt, hogy “házon belülről” érkezik idén a fő ellenfél, utalva arra, hogy immár a grove-iak is az ő motorjaikat használják.


A Ferrari főnöke, Stefano Domenicali is a két fenti alakulatot látja az élen: “Úgy tűnik, a Mercedes és a Williams nagyon jó formában van. Szerintem mi el vagyunk maradva tőlük, de nagy fejlődési potenciál van még az autónkban.”
Az egykori Ferrari-, McLaren- és Benetton-pilóta, volt Toro Rosso-főnök Gerhard Berger is a Williamst dicséri.
“Megállították a lejmenetet. Jól döntöttek a Mercedes-motorra való átállással, Massa és Bottas párosában a tapasztalat és a fiatalság jó keveréke van náluk, Pat Symonds személyében pedig erős műszaki szakember vezeti a csapatot. Okkal teljesítettek jól a teszteken.” 
Az osztrák pilóta azonban nem hisz a Williams tartós jó szereplésében: “Hosszabb távon szerintem a McLaren és a Ferrari lehet majd inkább a Mercedes kihívója.”


Ami a már-már győzelmi esélyesnek kikiáltott Massát illeti, a brazil veterán Hamiltonhoz hasonlóan a Red Bullt és a Lotust emlegeti: “Ilyen csapatokat nem lehet leírni, ha sikerül kijavítani a problémáikat, azt nagyon is tudják, hogyan kell győzni. Szép gondolat, hogy a Red Bull majd a Caterhammel küzd, de ezt felejtsük el! Ha kijavítják a gondokat, ott lesznek az élen.”
Massa  a saját kilátásaikról ezt mondja: “Nagyon elégedett vagyok a tesztek alakulásával, a megbízhatóságunkkal és a tempónkkal is, de szerintem a Mercedes gyári csapata egy kicsit előttünk jár.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.