F1: A Williamstől tart Hamilton

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.03. 10.30

Lewis Hamilton szerint a Williams az idénykezdet favoritja, míg Felipe Massa épp a Mercedesre mutogat. A jelenlegi favoritok abban egyetértenek, hogy a Red Bull is veszélyes lesz.

A 2014-es téli tesztek ugyan szokás szerint igen homályos képet adtak arról, ki mennyire lesz majd versenyképes, de annyi azért tény, hogy míg a címvédő Red Bull és motorpartnere, a Renault küszködött, a Mercedes-motoros csapatok, különösen a gyári alakulat és a Williams, alkotják az élmezőnyt.
A vasárnapi zárónapon az élen végző, igaz a williamses Felipe Massa szombati csúcsától két századmásodperccel elmaradó Lewis Hamilton így értékelt:
“Alig hiszem, hogy bárki is teljesen felkészültnek érezheti magát, de én készen állok, amennyire lehet. Még mindig tanulom az autó beállítását, de úgy érzem, elég jó helyzetben vagyok. Még bőven van a tarsolyunkban.” 


“Egyértelműen a legfurcsább, legnehezebb téli tesztszezon volt ez, nagyon nehéz megmondni, ki hol áll. Azt gondolom, biztosan a top 5-öt célozhatjuk, de ennél többet nem tudok mondani. Még mindig tanulunk, még egy csomó mindennel nem foglalkoztunk, egy rakás dolog van hátra. Még a versenyhétvégén is amolyan tesztnap lesz a péntek.”
Hamilton nagyon igyekszik elkerülni favorit szerepet: “Miért is mondják ezt rám? Ott a Williams, igazán versenyképesek lehetnek, ott a Force India is, ők is jóval előrébb járhatnak. Lehet, hogy Felipe Massával a Williams ugrik az élre!”
A 2008-as bajnok még a teszteken borzalmasan küszködő Red Bullban is fenyegetést lát:
“Szemre nagyon csinos az autójuk, és általában minél szebb egy autó, annál gyorsabb is. Szóval biztos vagyok benne, hogy gyors az autójuk. Ha egyszer sikerül túljutniuk a motorproblémákon, vagy a különböző rendszerek hibáin, nagyon nehéz lesz megverni őket.”
Nem Hamilton az egyetlen, aki a Williamst tekinti a Mercedes fő ellenfelének, még csapat elnöke, Niki Lauda is arról beszélt, hogy “házon belülről” érkezik idén a fő ellenfél, utalva arra, hogy immár a grove-iak is az ő motorjaikat használják.


A Ferrari főnöke, Stefano Domenicali is a két fenti alakulatot látja az élen: “Úgy tűnik, a Mercedes és a Williams nagyon jó formában van. Szerintem mi el vagyunk maradva tőlük, de nagy fejlődési potenciál van még az autónkban.”
Az egykori Ferrari-, McLaren- és Benetton-pilóta, volt Toro Rosso-főnök Gerhard Berger is a Williamst dicséri.
“Megállították a lejmenetet. Jól döntöttek a Mercedes-motorra való átállással, Massa és Bottas párosában a tapasztalat és a fiatalság jó keveréke van náluk, Pat Symonds személyében pedig erős műszaki szakember vezeti a csapatot. Okkal teljesítettek jól a teszteken.” 
Az osztrák pilóta azonban nem hisz a Williams tartós jó szereplésében: “Hosszabb távon szerintem a McLaren és a Ferrari lehet majd inkább a Mercedes kihívója.”


Ami a már-már győzelmi esélyesnek kikiáltott Massát illeti, a brazil veterán Hamiltonhoz hasonlóan a Red Bullt és a Lotust emlegeti: “Ilyen csapatokat nem lehet leírni, ha sikerül kijavítani a problémáikat, azt nagyon is tudják, hogyan kell győzni. Szép gondolat, hogy a Red Bull majd a Caterhammel küzd, de ezt felejtsük el! Ha kijavítják a gondokat, ott lesznek az élen.”
Massa  a saját kilátásaikról ezt mondja: “Nagyon elégedett vagyok a tesztek alakulásával, a megbízhatóságunkkal és a tempónkkal is, de szerintem a Mercedes gyári csapata egy kicsit előttünk jár.”

Kommentek

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.