A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) február 28-ára tűzte ki a 2014-es új, 1,6 literes V6-os turbómotorok homologációs határidejét, azaz a gyártóknak múlt pénteken kellett leadniuk az idényben használandó pontos specifikációkat.


A téli tesztek rámutattak, hogy a Renault erőforrása még messze nem tökéletes, a francia gyártónál elismerték, hogy komoly lemaradásban vannak, így bár a főnök, Remi Taffin azt mondta, hogy nem aggasztja őket a homologációs határidő, a háttérben valójában szerették volna elérni a halasztást.
A csapatok, az FIA és az F1-et szervező FOM, azaz Bernie Ecclestone-ék hat-hat képviselőjéből álló Stratégiai Munkacsoport pénteken Bahreinben tárgyalt is a kérdésről, de mostanra világos, hogy a Renault nem kapott haladékot.
A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda az Österreich című lapnak nyilatkozott. A kérdésre, hogy ő ellenezte-e a Renault által kért könnyítést, így felelt: “Igen. Mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak, be kell tartani őket.”
A háromszoros bajnok osztrák a Bildnek hozzátette, hogy a Stratégiai Munkacsoport “egyértelműen a helyes döntést hozta” azzal, hogy kitartott az eredeti határidő mellett.
A Mercedes részéről természetesen magától értetődő volt ez az álláspont, hiszen motorjuk világosan a legjobb, a gyári csapat pedig a szezon favoritjának látszik. Lauda azért nem kiabál el semmit:
“A teljes igazság csak Melbourne-ben derül ki, sőt, az utána következő futamok is mind újabb meglepetéseket hozhatnak.”