F1: Hamiltoné az utolsó tesztnap

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.02. 17.00

A 2014-es téli felkészülés utolsó napján Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, de a csúcs a Williamsé maradt. Ezúttal a Red Bull is képes volt körözni.

Lewis Hamilton és a Mercedes elsőségével zárult a 2014-es Forma-1-es téli tesztszezon Bahreinben.  A csapatnak azért cseppet sem volt sima napja, a sebességváltó meghibásodása miatt délelőtt négy órát szereltek. Hamilton végül 69 kört ment, legjobbjával azonban hajszálnyival, két századmásodperccel elmaradt Felipe Massa szombati csúcsától.
A Williams ma a másodikként zárt: Valtteri Bottas 108 körrel a zárónap legaktívabbjaként, héttizedes hátránnyal végzett.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Összességében nagyon hektikus volt a vasárnap, a különböző leállások, meghibásodások miatt nyolcszor került elő a piros zászló, a megszakítások ellensúlyozására 25 perccel meg is toldották a napot, így pedig még az idei esti versenyre szánt pályavilágítást bekapcsolták, a szürkületben az F1-esek ismerkedhettek a néhány hét múlva rájuk váró körülményekkel. A nap során leállt a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Lotus (kétszer), a Force India, a Sauber és még az eddig bombabiztosan működő Williams is.
Fernando Alonso (3.) az utolsó napon megfutotta a Ferrari eddigi legjobb körét, de a Hamiltonhoz viszonyított másodperces hátrány erősíti azokat a feltételezéseket, miszerint a tempó tekintetében az F14 T messze lehet az élmezőnytől.
A Ferrarihoz hasonlóan a Force India és a Toro Rosso 74-74 körrel fejezte be a bahreini kiruccanást, míg a Sauber a szombati kényszerű tétlenség után elképesztően szorgalmas volt: a tegnapról visszahívott Adrian Sutil és az eredetileg mára beosztott Esteban Gutierrez együtt összesen 177(!) kört, bő három versenytávot tett meg.
A McLaren “kukázhatta” az utolsó napját, egy közelebbről meg nem nevezett hiba miatt csak 22 körig jutott Jenson Button, és a Lotus sorozatban negyedszerre is épp csak 30 kör fölé kapaszkodott, mielőtt a megint kigyulladó autó miatt véget ért az érdemi munka náluk.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Bár a Red Bullnál az első fékek meghibásodása miatt egyszer keresztbe állt Sebastian Vettel, a szombati nulla körhöz képest ragyogóan alakult a nap: a hatékonyabb hűtés érdekében szélesebb oldaldobozú, “hasasabb” RB10-es 77 kört hozott össze. Tegyük hozzá azért, hogy a címvédő végig nagyon óvatosan hajtott, nem vitte a határ közelébe az autót – ezt mutatja a legjobb köridő is. 
A Marussia makacs elektronikai problémák miatt “csak” 61 kört ment, azonban az eddig fő rivális, a Caterham hiába gyűjtött 106 kört, a zöld autó tempója 2,5 másodperccel volt gyengébb a legjobb körén.

Teszt, Bahrein, 2014.03.02.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  L. Hamilton  Mercedes AMG  1:33,278  69
 2.  V. Bottas  Williams-Mercedes  1:33,987  108
 3.  F. Alonso  Ferrari  1:34,280  74
 4.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes  1:35,577  74
 5.  J-E. Vergne  Red Bull-Renault  1:35,701  74
 6.  A. Sutil  Sauber-Ferrari  1:36,467  91
 7.  M. Chilton  Marussia-Ferrari  1:36,835  61
 8.  E. Gutierrez  Sauber-Ferrari  1:37,303  86
 9.  S. Vettel  Red Bull-Renault  1:37,468  77
 10.  J. Button  McLaren-Mercedes  1:38,111  22
 11.  K. Kobajasi  Caterham-Renault  1:38,391  106
 12.  R. Grosjean  Lotus-Renault  1:39,302  32

Kommentek

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítmény-optimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.