F1: Hamiltoné az utolsó tesztnap

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.02. 17.00

A 2014-es téli felkészülés utolsó napján Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, de a csúcs a Williamsé maradt. Ezúttal a Red Bull is képes volt körözni.

Lewis Hamilton és a Mercedes elsőségével zárult a 2014-es Forma-1-es téli tesztszezon Bahreinben.  A csapatnak azért cseppet sem volt sima napja, a sebességváltó meghibásodása miatt délelőtt négy órát szereltek. Hamilton végül 69 kört ment, legjobbjával azonban hajszálnyival, két századmásodperccel elmaradt Felipe Massa szombati csúcsától.
A Williams ma a másodikként zárt: Valtteri Bottas 108 körrel a zárónap legaktívabbjaként, héttizedes hátránnyal végzett.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Összességében nagyon hektikus volt a vasárnap, a különböző leállások, meghibásodások miatt nyolcszor került elő a piros zászló, a megszakítások ellensúlyozására 25 perccel meg is toldották a napot, így pedig még az idei esti versenyre szánt pályavilágítást bekapcsolták, a szürkületben az F1-esek ismerkedhettek a néhány hét múlva rájuk váró körülményekkel. A nap során leállt a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Lotus (kétszer), a Force India, a Sauber és még az eddig bombabiztosan működő Williams is.
Fernando Alonso (3.) az utolsó napon megfutotta a Ferrari eddigi legjobb körét, de a Hamiltonhoz viszonyított másodperces hátrány erősíti azokat a feltételezéseket, miszerint a tempó tekintetében az F14 T messze lehet az élmezőnytől.
A Ferrarihoz hasonlóan a Force India és a Toro Rosso 74-74 körrel fejezte be a bahreini kiruccanást, míg a Sauber a szombati kényszerű tétlenség után elképesztően szorgalmas volt: a tegnapról visszahívott Adrian Sutil és az eredetileg mára beosztott Esteban Gutierrez együtt összesen 177(!) kört, bő három versenytávot tett meg.
A McLaren “kukázhatta” az utolsó napját, egy közelebbről meg nem nevezett hiba miatt csak 22 körig jutott Jenson Button, és a Lotus sorozatban negyedszerre is épp csak 30 kör fölé kapaszkodott, mielőtt a megint kigyulladó autó miatt véget ért az érdemi munka náluk.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Bár a Red Bullnál az első fékek meghibásodása miatt egyszer keresztbe állt Sebastian Vettel, a szombati nulla körhöz képest ragyogóan alakult a nap: a hatékonyabb hűtés érdekében szélesebb oldaldobozú, “hasasabb” RB10-es 77 kört hozott össze. Tegyük hozzá azért, hogy a címvédő végig nagyon óvatosan hajtott, nem vitte a határ közelébe az autót – ezt mutatja a legjobb köridő is. 
A Marussia makacs elektronikai problémák miatt “csak” 61 kört ment, azonban az eddig fő rivális, a Caterham hiába gyűjtött 106 kört, a zöld autó tempója 2,5 másodperccel volt gyengébb a legjobb körén.

Teszt, Bahrein, 2014.03.02.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  L. Hamilton  Mercedes AMG  1:33,278  69
 2.  V. Bottas  Williams-Mercedes  1:33,987  108
 3.  F. Alonso  Ferrari  1:34,280  74
 4.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes  1:35,577  74
 5.  J-E. Vergne  Red Bull-Renault  1:35,701  74
 6.  A. Sutil  Sauber-Ferrari  1:36,467  91
 7.  M. Chilton  Marussia-Ferrari  1:36,835  61
 8.  E. Gutierrez  Sauber-Ferrari  1:37,303  86
 9.  S. Vettel  Red Bull-Renault  1:37,468  77
 10.  J. Button  McLaren-Mercedes  1:38,111  22
 11.  K. Kobajasi  Caterham-Renault  1:38,391  106
 12.  R. Grosjean  Lotus-Renault  1:39,302  32

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.