Lewis Hamilton és a Mercedes elsőségével zárult a 2014-es Forma-1-es téli tesztszezon Bahreinben.  A csapatnak azért cseppet sem volt sima napja, a sebességváltó meghibásodása miatt délelőtt négy órát szereltek. Hamilton végül 69 kört ment, legjobbjával azonban hajszálnyival, két századmásodperccel elmaradt Felipe Massa szombati csúcsától.
A Williams ma a másodikként zárt: Valtteri Bottas 108 körrel a zárónap legaktívabbjaként, héttizedes hátránnyal végzett.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Összességében nagyon hektikus volt a vasárnap, a különböző leállások, meghibásodások miatt nyolcszor került elő a piros zászló, a megszakítások ellensúlyozására 25 perccel meg is toldották a napot, így pedig még az idei esti versenyre szánt pályavilágítást bekapcsolták, a szürkületben az F1-esek ismerkedhettek a néhány hét múlva rájuk váró körülményekkel. A nap során leállt a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Lotus (kétszer), a Force India, a Sauber és még az eddig bombabiztosan működő Williams is.
Fernando Alonso (3.) az utolsó napon megfutotta a Ferrari eddigi legjobb körét, de a Hamiltonhoz viszonyított másodperces hátrány erősíti azokat a feltételezéseket, miszerint a tempó tekintetében az F14 T messze lehet az élmezőnytől.
A Ferrarihoz hasonlóan a Force India és a Toro Rosso 74-74 körrel fejezte be a bahreini kiruccanást, míg a Sauber a szombati kényszerű tétlenség után elképesztően szorgalmas volt: a tegnapról visszahívott Adrian Sutil és az eredetileg mára beosztott Esteban Gutierrez együtt összesen 177(!) kört, bő három versenytávot tett meg.
A McLaren “kukázhatta” az utolsó napját, egy közelebbről meg nem nevezett hiba miatt csak 22 körig jutott Jenson Button, és a Lotus sorozatban negyedszerre is épp csak 30 kör fölé kapaszkodott, mielőtt a megint kigyulladó autó miatt véget ért az érdemi munka náluk.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Bár a Red Bullnál az első fékek meghibásodása miatt egyszer keresztbe állt Sebastian Vettel, a szombati nulla körhöz képest ragyogóan alakult a nap: a hatékonyabb hűtés érdekében szélesebb oldaldobozú, “hasasabb” RB10-es 77 kört hozott össze. Tegyük hozzá azért, hogy a címvédő végig nagyon óvatosan hajtott, nem vitte a határ közelébe az autót – ezt mutatja a legjobb köridő is. 
A Marussia makacs elektronikai problémák miatt “csak” 61 kört ment, azonban az eddig fő rivális, a Caterham hiába gyűjtött 106 kört, a zöld autó tempója 2,5 másodperccel volt gyengébb a legjobb körén.

Teszt, Bahrein, 2014.03.02.

 # Pilóta Csapat Idő Kör
 1. L. Hamilton Mercedes AMG 1:33,278 69
 2. V. Bottas Williams-Mercedes 1:33,987 108
 3. F. Alonso Ferrari 1:34,280 74
 4. N. Hülkenberg Force India-Mercedes 1:35,577 74
 5. J-E. Vergne Red Bull-Renault 1:35,701 74
 6. A. Sutil Sauber-Ferrari 1:36,467 91
 7. M. Chilton Marussia-Ferrari 1:36,835 61
 8. E. Gutierrez Sauber-Ferrari 1:37,303 86
 9. S. Vettel Red Bull-Renault 1:37,468 77
 10. J. Button McLaren-Mercedes 1:38,111 22
 11. K. Kobajasi Caterham-Renault 1:38,391 106
 12. R. Grosjean Lotus-Renault 1:39,302 32