F1: Teljes összeomlás a Red Bullnál

A címvédőnél nincs pocsékabb csapat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.01. 16.40

A 2014-es Forma-1-es tesztelés utolsó előtti napján a Red Bull még egy felvezető körre sem volt képes, a gödör alján a bajnokcsapat.

Katasztrófa, összeomlás, szégyen: a négyszeres világbajnok Red Bull autója egy nappal a téli tesztelés vége előtt egyetlen kört sem képes megtenni, pedig pénteken Daniel Ricciardóval már 66-ig jutottak
A bahreini teszt harmadik, szombati napján Sebastian Vettel előbb négy kanyarig jutott, mielőtt leállt volna az RB10-essel, majd amikor 45 perc javítgatást követően megint kijött a garázsból, csak a bokszutca végéig ért, onnan kellett visszatolni. A Red Bull napja itt be is fejeződött, az autó nem járt többet a pályán.
“Azt hittük, ezen a héten már sokkal jobban állunk majd, mint a múlt héten. Nem így alakult. De felesleges lenne túlreagálni a dolgot, lépésről lépésre kell haladnunk. A csapatnál tényleg tisztában vagyunk a helyzet súlyával – a saját és a Renault tekintetében is. Öt éve velük vagyunk, eddig fantasztikus volt a kapcsolat” – mondta Vettel.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Voltak már nehéz pillanataink együtt, például amikor (2010-ben Koreában) két futammal a vége előtt elszállt a motorom, ami majdnem a bajnoki címbe került. De voltak hibák a mi oldalunkról is, vezetői hibák is. Egy csapat vagyunk. Előfordul az ilyesmi is. Felesleges tragédiakén kezelni. Tudjuk, hogy nehéz a helyzet, de mindenki nagyon motivált, hogy kikeveredjünk belőle, és lássuk, hol állunk.”
Vettel elmondta, hogy a problémákhoz a bahreini helyszín, az angliai központ távolsága is hozzájárult, összességében viszont talán nem rossz az autó, már ha képes menni.
“Szerintem a dolgok rendeződnek majd egy kicsit, már csak azon egyszerű oknál fogva, hogy két hét múlva sok új alkatrészünk lesz. Most sok meghibásodásunk volt, ami sok alkatrészt tett tönkre, amik nem pótolhatók egyik napról a másikra, itt Bahreinben nem olyan könnyű javítani a dolgokat.”
“Az alapján a nagyon-nagyon kevés kör alapján, mit mentem, az autónak tűnt. Igazán elégedett voltam vele. Nyilván a tapadás tekintetében visszalépés a tavalyihoz képest, de nem volt rossz. Van remény.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A nap, és az eddigi bahreini gyakorlás legjobb idejével zárt viszont a Williams Felipe Massával. A brazil 99 kört ment, legjobb eredményével megjavította Nico Rosberg múlt szombati csúcsát.
“Nagyon jó napunk volt, majdnem 100 körrel. Komoly munkát végeztünk a teljesítményt illetően, ezzel korábban még nem tudtunk annyit foglalkozni. Nagyon elégedett vagyok az autóval, azt hiszem, jó balanszot találtunk. Sokat dolgoztunk a beállításokon, fontos, hogy felkészülten érkezzünk Ausztráliába” – magyarázta a nyolc ferraris év után átszerződött Massa.  
“Természetesen mindig öröm a táblázat első helyén látni a nevünket, de teljesítmény mellett a megbízhatóság, a megtett táv szempontjából jól ment az autó, ami igen fontos lesz Ausztráliában. Sosem lehetünk 100 %-osan magabiztosak a szezonnyitó előtt, de úgy érzem, a teszten elvégzett munka alapján nem csak, hogy eljuthatunk a célig, de még a tempónk sem rossz.”


A Mercedesnél délelőtt ugyan egy motorcserét is le kellett zavarni, de Rosberg így is 103 körrel és a második legjobb idővel zárt, nem lehet okuk panaszra.
Bár egy piros zászlós leállás miatt Kimi Räikkönennek előbb a bokszutcából kellett visszafordulnia, végül sikerült elvégezni a pénteken említett versenyszimulációs munkát a Ferrarival, a finn 87 körrel a háta mögött a harmadik legjobb időt hozta.
Megbízhatóan ment a McLaren, a szintén teljes versenyszimulációt futó Force India, a Marussia és a Caterham is, a Red Bull szenvedésénak kontrasztjaként pedig a Toro Tosso is 81 körig jutott. A szombati távnak különösen örülhet az újonc Danyiil Kvjat, valamint a caterham zöldfülűje, Marcus Ericsson, aki 117 körig jutott – mindkettejüknek nagyon kellett a lehető legtöbb kilométer.


A Lotus – ezúttal elektronikai problémák miatt – immár sorozatban harmadszor megint épp csak 30 kör fölé tudott kapaszkodni, míg a Saubernél a Red Bullhoz hasonlóan egyáltalán nem történt érdemi futás, a C33-as Adrian Sutil legelső köre után kigyulladt.
“Délelőtt elektronikai gondunk volt, mire elkészültünk, már 11.30 volt. Utána elég jól mentek a dolgok, de aztán délután az energia-visszanyerő rendszerrel volt baj. Ez fél háromkor volt, már nem volt idő kicserélni mindent, úgyhogy véget is ért a napunk” – kezdte az összegzést Romain Grosjean.
“Annyi minden dolgozik együtt, hogy ha valami elromlik, akkor utána valami más is, aztán tűz is lehet belőle, ahogy tegnap láthattuk. Nem volt nagy hiba, de minden együtt adta meg magát. Szépen sorban jönnek a különböző hibák, ami nem könnyíti meg a dolgunkat. Minél többet futunk, annál több dolgot találunk meg, amiket kijavíthatunk.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“A gond az, hogy idén 2-3 órába telik egy hibás alkatrész kicserélése, ha egy nap két vagy három meghibásodás akad, vége is a napnak. Ha szivárog az akkumulátor vagy elszáll valami csatlakozó, akkor három-három és fél óra az akksi cseréje – ha ez az utolsó szabadedzésen fordul elő, akkor mire visszakerül az autó a garázsba, már nem is lehet majd megjavítani az időmérőre” 
A francia azt mondta, annyi dolguk van még, hogy a második futamra sem érnek a végére.
“A lista egyszerűen túl hosszú, hogy végezzünk vele Melbourne-re. Sőt, még ott sem lesz időnk mindent letudni. Egyelőre annyit tehetünk, hogy igyekszünk a legkomolyabb problémákat orvosolni. Az autó nem lesz tökéletes Ausztráliára, sőt talán Malajziára se, de igyekszünk. Ha az elején szerzünk egy-két pontot, az már jó, ha sok pontot, az pedig csodálatos. Ha nem szerzünk pontot, de legalább megértjük a problémákat és előrébb tudunk lépni, az is jó.”

Teszt, Bahrein, 2014.03.01.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  F. Massa  Williams-Mercedes  1:33,258  99
 2.  N. Rosberg  Mercedes AMG  1:33,484  103
 3.  K. Räikkönen  Ferrari  1:35,426  87
 4.  K. Magnussen  McLaren-Mercedes  1:35,894  88
 5.  D. Kvjat  Toro Rosso-Renault  1:36,113  81
 6.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes  1:36,205  115
 7.  J. Bianchi  Marussia-Ferrari  1:37,087  78
 8.  M. Ericsson  Caterham-Renault  1:38,083  117
 9.  R. Grosjean  Lotus-Renault  1:42,166  33
 10.  A. Sutil  Sauber-Ferrari  mért kör nélkül  1
 11.  S. Vettel  Red Bull-Renault  mért kör nélkül  0

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.