F1: A Red Bull elindulni sem tud

Egy tesztidőszaknyi a lemaradás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.01. 12.45

Az utolsó előtti tesztnap is siralmasan indult a Forma-1 címvédő csapata számára, Sebastian Vettel egy kört sem tudott még megtenni Bahreinben. A csapatfőnök is elismeri, hogy óriási lemaradásban vannak.

A Red Bull egyszerűen nem tud kimászni a gödörből: a 2014-es téli tesztelés utolsó előtti napján az autó egy teljes kört sem tudott megtenni délelőtt. Vettel előbb négy kanyarig jutott, mielőtt leállt volna az RB10-essel, majd amikor háromnegyed órányi szerelést követően újra kigurult, csak a bokszutca végéig ért, ott robbant le.
A brit Sky Sports a csapatfőnökkel, Christian Hornerrel készített interjút.


Mik a tervek mára és holnapra?
Christian Horner: Nos, nyilván ez az utolsó lehetőség, hogy Melbourne előtt ellenőrizzük néhány komponens megbízhatóságát, szóval fontos két nap jön, nem csak nekünk, de minden csapat számára.”
Daniel Ricciardo tegnap egy hosszabb etapot is ment, az eddigi leghosszabbat – a hét vége előtt még lehetséges lesz egy teljes versenyszimuláció?
CH: Már csak két napunk van. Danielnek egész pozitív napja volt, ment hosszabb és rövidebb etapokat is, ez az előrelépés pedig lehetővé tette, hogy végre a teljesítménnyel is foglalkozzunk egy kicsit. Bőven van még dolgunk, egyértelműen hátrányban vagyunk, de keményen dolgozunk a felzárkózáson. 
Mekkora lemaradásban van a Red Bull?
CH: Tíz tesztnap volt, szóval azt mondanám, hogy olyan tíz nap a lemaradásunk. 
Nyilván frusztráló helyzet, tegnap arról is lehetett hallani, hogy Vettel kiborult. Tényleg megtörtént ez, vagy elhangzott akármi is?
CH: Ez egy teljes marhaság, fogalmam sincs, honnan szedték. Sebastian rendben van, megérti, hogy vannak problémák, és igyekszik minden lehető módon segíteni a csapatot. Egyetlen feszültebb megszólalás, egyetlen elégedetlen hang sem volt, egyszerűn ő is hajt, teljes mértékben bízik a csapatban.


A paddockban az a közvélekedés, hogy aki képes lesz Melbourne-ben eljutni a célig, annak gyakorlatilag garantált a pontszerzés – ön is így véli?
CH: Igen. Azt hiszem, a megbízhatóság minden csapatnál komoly kérdés, és nagy kihívást jelent majd Melbourne-ben. Némelyik csapat felkészültebb, mint mások, de hosszú lesz a szezon!
Milyen eredménnyel szeretnének távozni vasárnap este Bahreinből?
CH: Azt hiszem, ha sikerül értelmes programot végigvinnünk ma és holnap, akkor legalább adataink lesznek Melbourne-re. A szezonnyitóig azért még van két hét. Egyszerűen jó lenne még két olyan nap, mint pénteken volt.
Hallani olyasmikről, hogy a Red Bull egy B autóval készül az európai szakasz kezdetére. Igaz ez, vagy teljesen alaptalan?
CH: Fogalmam sincs, ez honnan jött. Frissítjük majd az autót, ahogy minden évben szoktuk, de ez minden egyes futamra, az egész évre igaz, nem csak az európai szakaszra. Csodafegyver nincs, minden a mérnöki munkán múlik.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.