F1: A Red Bull elindulni sem tud

Egy tesztidőszaknyi a lemaradás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.03.01. 12.45

Az utolsó előtti tesztnap is siralmasan indult a Forma-1 címvédő csapata számára, Sebastian Vettel egy kört sem tudott még megtenni Bahreinben. A csapatfőnök is elismeri, hogy óriási lemaradásban vannak.

A Red Bull egyszerűen nem tud kimászni a gödörből: a 2014-es téli tesztelés utolsó előtti napján az autó egy teljes kört sem tudott megtenni délelőtt. Vettel előbb négy kanyarig jutott, mielőtt leállt volna az RB10-essel, majd amikor háromnegyed órányi szerelést követően újra kigurult, csak a bokszutca végéig ért, ott robbant le.
A brit Sky Sports a csapatfőnökkel, Christian Hornerrel készített interjút.


Mik a tervek mára és holnapra?
Christian Horner: Nos, nyilván ez az utolsó lehetőség, hogy Melbourne előtt ellenőrizzük néhány komponens megbízhatóságát, szóval fontos két nap jön, nem csak nekünk, de minden csapat számára.”
Daniel Ricciardo tegnap egy hosszabb etapot is ment, az eddigi leghosszabbat – a hét vége előtt még lehetséges lesz egy teljes versenyszimuláció?
CH: Már csak két napunk van. Danielnek egész pozitív napja volt, ment hosszabb és rövidebb etapokat is, ez az előrelépés pedig lehetővé tette, hogy végre a teljesítménnyel is foglalkozzunk egy kicsit. Bőven van még dolgunk, egyértelműen hátrányban vagyunk, de keményen dolgozunk a felzárkózáson. 
Mekkora lemaradásban van a Red Bull?
CH: Tíz tesztnap volt, szóval azt mondanám, hogy olyan tíz nap a lemaradásunk. 
Nyilván frusztráló helyzet, tegnap arról is lehetett hallani, hogy Vettel kiborult. Tényleg megtörtént ez, vagy elhangzott akármi is?
CH: Ez egy teljes marhaság, fogalmam sincs, honnan szedték. Sebastian rendben van, megérti, hogy vannak problémák, és igyekszik minden lehető módon segíteni a csapatot. Egyetlen feszültebb megszólalás, egyetlen elégedetlen hang sem volt, egyszerűn ő is hajt, teljes mértékben bízik a csapatban.


A paddockban az a közvélekedés, hogy aki képes lesz Melbourne-ben eljutni a célig, annak gyakorlatilag garantált a pontszerzés – ön is így véli?
CH: Igen. Azt hiszem, a megbízhatóság minden csapatnál komoly kérdés, és nagy kihívást jelent majd Melbourne-ben. Némelyik csapat felkészültebb, mint mások, de hosszú lesz a szezon!
Milyen eredménnyel szeretnének távozni vasárnap este Bahreinből?
CH: Azt hiszem, ha sikerül értelmes programot végigvinnünk ma és holnap, akkor legalább adataink lesznek Melbourne-re. A szezonnyitóig azért még van két hét. Egyszerűen jó lenne még két olyan nap, mint pénteken volt.
Hallani olyasmikről, hogy a Red Bull egy B autóval készül az európai szakasz kezdetére. Igaz ez, vagy teljesen alaptalan?
CH: Fogalmam sincs, ez honnan jött. Frissítjük majd az autót, ahogy minden évben szoktuk, de ez minden egyes futamra, az egész évre igaz, nem csak az európai szakaszra. Csodafegyver nincs, minden a mérnöki munkán múlik.

Kommentek

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.