Red Bull: Hiba hiba hátán

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.28. 08.30

A Red Bullnál az utolsó téli teszt nyitónapján is rosszul alakultak a dolgok. Az autó talán javul, de mindig adódik valami új hiba. A Renault-nál vért izzadnak a motor helyrerázásáért.

Csütörtökön Bahreinben megkezdődött a Forma-1-esek utolsó négynapos téli tesztje, amelyen a négyszeres bajnok, címvédő Red Bull továbbra is gyengén muzsikált. Daniel Ricciardo összesen 39 tett meg, túlnyomó részét délelőtt, ugyanis a kipufogó problémája, túlmelegedési gondok miatt délután a garázsban vesztegelt az autó.
“A délelőtt nem tűnt rossznak, de a teljesítményről fogalmunk sincs. A köridők továbbra is nagyon szórtak, ebbe belejátszik az eltérő gumik használata, az eltérő üzemanyag-mennyiség, szóval az idők nem is jelentenek sokat. Ami minket illet, meg kell még tudnunk ezt-azt, mielőtt a tempóra koncentrálhatnánk” – nyilatkozta a Toro Rossótól idénre előléptetett ausztrál.


Bár az elégtelen hűtés, túlmelegedés újra és újra visszatérő probléma a Red Bullnál, Riccardo azt mondja, nincs egy alapvetően meghatározható gond, akad minden, sok apróság egymás után. 
“Nincs egy valódi fő probléma. Valamit kijavítunk, aztán jön egy másik hiba, minden összefügg, ha valami nem működik, akkor az kihat valami másra is. De azért haladunk, persze nagyon sok mindent ki kell még pipálnunk.”
Lassanként úgy tűnik, hogy a bajnokcsapat szégyenszemre a 2014-es év elején a sereghajtók között szerepel majd, talán célba sem tud érni a futamokon, de a Mark Webber helyére ültetett fiatal ausztrál még nem hajlandó bedobni a törölközőt. 
“Ez csak tesztelés, még nincsenek élmenők és sereghajtók. A Mercedes talán tényleg elég kiszámíthatóan jár az élen, de minden más még ismeretlen. Nekünk csak önmagunkra kell koncentrálnunk, gyűjteni kell a kilométereket. A mai munkánk pedig az eddigi legpozitívabb volt. Oké, még mindig nem mentünk elég kört, de úgy tűnik, mostanra legalább a jó irányba tartunk.”
Renault – bizakodó kapkodás
Az új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások fejlesztését ma kell befejezni, a véglegesnek szánt specifikációk leadási határideje február 28. A Red Bullnak is szállító Renault-nál nem túl rózsás a helyzet, de a főnök, Remi Taffin szerint arra nem kell számítani, hogy a partnereik nem lesznek képesek célba érni Melbourne-ben.
“Én nagyon bízom benne, hogy menni fog. Ha Melbourne-ben csak 60 kört tudunk menni, az már rendben van. A fő, hogy ne csak az 58-at bírjuk (a futamon), mert ott van még a rajtrácsra való kiállás és a formációs kör a rajt előtt, szóval azok a dolgok, amiket a teszten azért nem szokás próbálgatni.”  

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“De péntektől ezekkel a versenyre való felkészülési dolgokkal is foglalkozunk majd. Legalább egyszer végig kell vinni, hogy lássuk, minden működik, hogy ne Melbourne-ben derüljön ki, hogy összeomlik minden” – nyilatkozta Taffin az ESPN-nek.
“Nyilván szeretnénk előrébb lenni, de ez van, itt tartunk. Mindenki más programot teljesít, szóval viszonyítani nehéz, de annyi biztos, hogy most már úgy működik az erőforrásunk, ahogy szeretnénk, képesek vagyunk fejleszteni, előrébb lépni. Az, hogy ezzel egy kicsit elkéstünk, azt jelenti, hogy nincs most könnyű dolgunk, de úgy gondoljuk, hogy rendben leszünk a melbourne-i versenyen.”
A Renault-főnök a homologációs határidő miatt sem aggódik túlságosan:
“Nem aggódunk, hiszen tudtuk, hogy most jön. Készen állunk a dokumentumok leadására, kész a specifikáció leírása. Már tudjuk, hogyan gyártjuk le a motorokat Melbourne-re, azt adjuk le most.”
Taffin azért nem titkolta, hogy rendesen kapkodnak a napokban. 
“Minden rendelkezésre álló fejlesztés bevetünk az erőfossárnál, próbálunk mindent egyszerre csinálni, ami azért nem a szokásos munkamenet. Általában a dolgokat egymás utáni lépésekben kezeljük, de a folyamat felgyorsítása érdekében most nagyobb lépések kellenek, amiket persze nehezebb is feldolgozni. De így kell tennünk, ha készen akarunk lenni Melbourne-re. Azért nem lutriról van szó, bizonytalan dolgokba nem megyünk bele, egyszerűen csak csak igyekszünk összesűríteni a lépéseket, és eddig megy is a dolog.”

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.