Red Bull: Hiba hiba hátán

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.28. 08.30

A Red Bullnál az utolsó téli teszt nyitónapján is rosszul alakultak a dolgok. Az autó talán javul, de mindig adódik valami új hiba. A Renault-nál vért izzadnak a motor helyrerázásáért.

Csütörtökön Bahreinben megkezdődött a Forma-1-esek utolsó négynapos téli tesztje, amelyen a négyszeres bajnok, címvédő Red Bull továbbra is gyengén muzsikált. Daniel Ricciardo összesen 39 tett meg, túlnyomó részét délelőtt, ugyanis a kipufogó problémája, túlmelegedési gondok miatt délután a garázsban vesztegelt az autó.
“A délelőtt nem tűnt rossznak, de a teljesítményről fogalmunk sincs. A köridők továbbra is nagyon szórtak, ebbe belejátszik az eltérő gumik használata, az eltérő üzemanyag-mennyiség, szóval az idők nem is jelentenek sokat. Ami minket illet, meg kell még tudnunk ezt-azt, mielőtt a tempóra koncentrálhatnánk” – nyilatkozta a Toro Rossótól idénre előléptetett ausztrál.


Bár az elégtelen hűtés, túlmelegedés újra és újra visszatérő probléma a Red Bullnál, Riccardo azt mondja, nincs egy alapvetően meghatározható gond, akad minden, sok apróság egymás után. 
“Nincs egy valódi fő probléma. Valamit kijavítunk, aztán jön egy másik hiba, minden összefügg, ha valami nem működik, akkor az kihat valami másra is. De azért haladunk, persze nagyon sok mindent ki kell még pipálnunk.”
Lassanként úgy tűnik, hogy a bajnokcsapat szégyenszemre a 2014-es év elején a sereghajtók között szerepel majd, talán célba sem tud érni a futamokon, de a Mark Webber helyére ültetett fiatal ausztrál még nem hajlandó bedobni a törölközőt. 
“Ez csak tesztelés, még nincsenek élmenők és sereghajtók. A Mercedes talán tényleg elég kiszámíthatóan jár az élen, de minden más még ismeretlen. Nekünk csak önmagunkra kell koncentrálnunk, gyűjteni kell a kilométereket. A mai munkánk pedig az eddigi legpozitívabb volt. Oké, még mindig nem mentünk elég kört, de úgy tűnik, mostanra legalább a jó irányba tartunk.”
Renault – bizakodó kapkodás
Az új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások fejlesztését ma kell befejezni, a véglegesnek szánt specifikációk leadási határideje február 28. A Red Bullnak is szállító Renault-nál nem túl rózsás a helyzet, de a főnök, Remi Taffin szerint arra nem kell számítani, hogy a partnereik nem lesznek képesek célba érni Melbourne-ben.
“Én nagyon bízom benne, hogy menni fog. Ha Melbourne-ben csak 60 kört tudunk menni, az már rendben van. A fő, hogy ne csak az 58-at bírjuk (a futamon), mert ott van még a rajtrácsra való kiállás és a formációs kör a rajt előtt, szóval azok a dolgok, amiket a teszten azért nem szokás próbálgatni.”  

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“De péntektől ezekkel a versenyre való felkészülési dolgokkal is foglalkozunk majd. Legalább egyszer végig kell vinni, hogy lássuk, minden működik, hogy ne Melbourne-ben derüljön ki, hogy összeomlik minden” – nyilatkozta Taffin az ESPN-nek.
“Nyilván szeretnénk előrébb lenni, de ez van, itt tartunk. Mindenki más programot teljesít, szóval viszonyítani nehéz, de annyi biztos, hogy most már úgy működik az erőforrásunk, ahogy szeretnénk, képesek vagyunk fejleszteni, előrébb lépni. Az, hogy ezzel egy kicsit elkéstünk, azt jelenti, hogy nincs most könnyű dolgunk, de úgy gondoljuk, hogy rendben leszünk a melbourne-i versenyen.”
A Renault-főnök a homologációs határidő miatt sem aggódik túlságosan:
“Nem aggódunk, hiszen tudtuk, hogy most jön. Készen állunk a dokumentumok leadására, kész a specifikáció leírása. Már tudjuk, hogyan gyártjuk le a motorokat Melbourne-re, azt adjuk le most.”
Taffin azért nem titkolta, hogy rendesen kapkodnak a napokban. 
“Minden rendelkezésre álló fejlesztés bevetünk az erőfossárnál, próbálunk mindent egyszerre csinálni, ami azért nem a szokásos munkamenet. Általában a dolgokat egymás utáni lépésekben kezeljük, de a folyamat felgyorsítása érdekében most nagyobb lépések kellenek, amiket persze nehezebb is feldolgozni. De így kell tennünk, ha készen akarunk lenni Melbourne-re. Azért nem lutriról van szó, bizonytalan dolgokba nem megyünk bele, egyszerűen csak csak igyekszünk összesűríteni a lépéseket, és eddig megy is a dolog.”

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.