Räikkönen: Volt már rosszabb telem is

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.28. 09.30

Kimi Räikkönen nagyjából elégedett a Ferrari eddigi formájával, ha ma végig tud vinni egy versenyszimulációt is, akkor nem lesz panasza.

A Ferrari a 2014-es téli teszteken alapvetően feltűnés nélkül, már-már láthatatlanul dolgozgatott, adódtak problémák, de semmi katasztrofális, nem volt szenzációs köridő, de általában az élmezőny közelében tudtak lenni.
A csütörtökön kezdődött utolsó, bahreini teszt nyitónapján a csapathoz visszatért Kimi Räikkönen utolsó előtti alkalommal vezette az autót. Délelőtt több probléma is akadt az F14 T-vel, délután pedig a vörös járgány leállása zárta a napot, ezzel együtt a 2007-es bajnok 54 kört tett meg, és viszonylag elégedetten nyilatkozott.


“Volt már sokkal rosszabb telem is, szóval nem aggódom, csak szeretnénk gyűjteni a kilométereket. Ma is tanultunk valamit, majd meglátjuk, hol tartunk az utolsó napon! Volt pár apróság, amin változtatnunk kellett, ez pedig eltartott egy darabig. De komoly gond nem volt. Minden csapatnál nehéz eltalálni bizonyos dolgokat a beállításokat illetően, de lassan-lassan megvagyunk. Kellenének még a körök, így megy ez. Azt hiszem, szeretnék még egy teljes versenytávot az utolsó napomon (ma, pénteken  – a szerk.), hogy lássuk, hogy állunk” – mondta a nap végén a finn.
Räikkönen – másokhoz hasonlóan – nem hajlandó jóslásokba bocsátkozni az erősorrendet illetően. 
“Érzésre jó az autó, de majd a köridők döntik el, hol is állunk az első futamon. Én nem tudom, ki a favorit, majd Ausztráliában kiderül. Hosszú idény lesz, és újak a szabályok. A célom a győzelem, de egyelőre nem tudjuk, ki hol áll. Akkor lesz izgalmas, amikor elindul a versenyzés. Még sok dolgot kell megtudnunk, még lesz javulás. Még mindig új minden, de remélhetőleg jó zárónapom lesz!”
Az idén Fernando Alonso ellen kiálló finn a problémák ellenére nem aggódik a megbízhatóság miatt.


“Szerintem nagyon sokat javult az autó vezethetősége, de persze mindig van még javítanivaló, erre koncentrálunk. A cél, hogy minél inkább a kedvemre valóvá tegyük az autót, de nem könnyű eltalálni a megfelelő beállításokat. Az autó megbízhatónak tűnik. Vannak apró gondok, de így van ez mindenkinél. Szerintem folyamatosan fejlődünk, folyamatosan tanulunk. Biztosan tanultunk ma is valamit.”

Kommentek

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.