Räikkönen: Volt már rosszabb telem is

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.28. 09.30

Kimi Räikkönen nagyjából elégedett a Ferrari eddigi formájával, ha ma végig tud vinni egy versenyszimulációt is, akkor nem lesz panasza.

A Ferrari a 2014-es téli teszteken alapvetően feltűnés nélkül, már-már láthatatlanul dolgozgatott, adódtak problémák, de semmi katasztrofális, nem volt szenzációs köridő, de általában az élmezőny közelében tudtak lenni.
A csütörtökön kezdődött utolsó, bahreini teszt nyitónapján a csapathoz visszatért Kimi Räikkönen utolsó előtti alkalommal vezette az autót. Délelőtt több probléma is akadt az F14 T-vel, délután pedig a vörös járgány leállása zárta a napot, ezzel együtt a 2007-es bajnok 54 kört tett meg, és viszonylag elégedetten nyilatkozott.


“Volt már sokkal rosszabb telem is, szóval nem aggódom, csak szeretnénk gyűjteni a kilométereket. Ma is tanultunk valamit, majd meglátjuk, hol tartunk az utolsó napon! Volt pár apróság, amin változtatnunk kellett, ez pedig eltartott egy darabig. De komoly gond nem volt. Minden csapatnál nehéz eltalálni bizonyos dolgokat a beállításokat illetően, de lassan-lassan megvagyunk. Kellenének még a körök, így megy ez. Azt hiszem, szeretnék még egy teljes versenytávot az utolsó napomon (ma, pénteken  – a szerk.), hogy lássuk, hogy állunk” – mondta a nap végén a finn.
Räikkönen – másokhoz hasonlóan – nem hajlandó jóslásokba bocsátkozni az erősorrendet illetően. 
“Érzésre jó az autó, de majd a köridők döntik el, hol is állunk az első futamon. Én nem tudom, ki a favorit, majd Ausztráliában kiderül. Hosszú idény lesz, és újak a szabályok. A célom a győzelem, de egyelőre nem tudjuk, ki hol áll. Akkor lesz izgalmas, amikor elindul a versenyzés. Még sok dolgot kell megtudnunk, még lesz javulás. Még mindig új minden, de remélhetőleg jó zárónapom lesz!”
Az idén Fernando Alonso ellen kiálló finn a problémák ellenére nem aggódik a megbízhatóság miatt.


“Szerintem nagyon sokat javult az autó vezethetősége, de persze mindig van még javítanivaló, erre koncentrálunk. A cél, hogy minél inkább a kedvemre valóvá tegyük az autót, de nem könnyű eltalálni a megfelelő beállításokat. Az autó megbízhatónak tűnik. Vannak apró gondok, de így van ez mindenkinél. Szerintem folyamatosan fejlődünk, folyamatosan tanulunk. Biztosan tanultunk ma is valamit.”

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.