F1: Nem nagy ügy a duplapontos szezonzáró

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.28. 15.30

Az FIA-elnök Jean Todt szerint túl sok energiát pazarolt a mezőny, és vele együtt a média a duplapontos szezonzáróról való vitatkozásra.

Az FIA-elnök Jean Todt szerint túl sok energiát pazarolt a mezőny, és vele együtt a média a duplapontos szezonzáróról való vitatkozásra. Az idén duplázzák az egyéni és konstruktőri pontokat az utolsó futamon, Abu-Dzabiban, a szabály bevezetése óta sok támadást kapott.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Noha maga Todt sem rajong feltétlenül az ötletért, az elnök szerint nagy baj nincs vele, és egyébként is, ennél sokkal fontosabb problémákat kellene megoldani a Forma-1-ben. Főleg a kiadásokkal kapcsolatban.

“A dupla pontok? Ez csak egy kis változót jelent a teljes képben” – vélekedett Todt. “Ha engem kérdeznek, nem vagyok különösebben oda érte, de sok más dologhoz képest ez szinte jelentéktelen tényező.”

Todt szerint a Forma-1-ben érdekelt minden szereplőnek azzal kellene foglalkoznia inkább, hogy mi legyen az elszabaduló költségekkel. “Az én első számú célom: költségcsökkentés. És megmondom őszintén, őrültségnek tartom, hogy az F1-ben szezononként futott 46 ezer kilométerre 800 embere legyen egy csapatnak. Szerintem fele- vagy harmadennyi emberrel is jó munkát lehetne végezni.”

Todt szerint a duplapontos szezonzáró egy remek kísérlet arra, hogy felpörgessék az érdeklődést a sorozat iránt, de az F1-nek nyitottnak kell lennie a szabály azonnali eltörlésére, ha az hibásnak bizonyul. “Teljesen logikus, hogy a nézők elmaradnak, ha minden jó előre eldől. De ha azt mutatja a gyakorlat, hogy ez a szabály nem jó, akkor vissza kell lépnünk egyet. Bár nem gondolom, hogy ettől a húzástól most a feje tetejére áll az F1.”

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.