Bahreinben pénteken folytatódott a Forma-1-esek utolsó 2014-es téli tesztje. A második napon is a Force Indiá-s Sergio Perez volt a leggyorsabb, igaz, ideje elmaradt saját tegnapi legjobbjától, és nagyon messze van a mercedeses Nico Rosberg múlt heti csúcsától.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A nap nagy részében amúgy Fernando Alonso állt az élen egy korábbi, hosszabb etapon elért eredményével, Perez csak délután vége felé taszította le a spanyolt. 
“Jobb is lehetne, de van még két napunk, amikből mindent ki kell hoznunk. Nagyon sima teszt kell, hogy 100 százalékosan érkezhessünk Ausztráliába, mert egyelőre valami még hiányzik. Nem sokan mondanák, hogy öt tesztnap után Ha a focivébére új labdát adnának, módosítanák a pálya méretét, akkor mindenki még több napot, még több tapasztalatot szeretne.” 
Mindenki máshoz hasonlóan a spanyol sem szívesen tippel az erőviszonyokról:
 
“Én is nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy ki hol áll, de pillanatnyilag fogalmam sincs. Pillanatnyilag nincs mire alapozni az összehasonlítást, volt más dolgunk is a garázsban. Jobban is állhatnánk a megbízhatóságot tekintve, talán kicsit sok gondunk volt. Még ha sok kört is megyünk, azért akadnak problémák. Kell még ez a két nap, holnap Kimivel, vasárnap velem – szép, sima teszt kell, hogy mindent ki tudjuk aknázni az autó teljesítményét.”
Ők ketten voltak egyébként a legaktívabbak, Alonso 122, Perez 108 kört ment, de a williamses Felipe Massa (4.), valamint a sauberes Esteban Gutierrez (9.) is 100 kör fölé jutott.
A Mercedesnek nem volt sima napja, Lewis Hamilton délelőtt kiszaladt a pályáról, majd délután a sebességváltó meghibásodása miatt a reméltnél korábban be is fejezték a pénteki napot. Bár sokan a 2014-es idény egyértelmű favoritjának tartják mostanra a Mercedest, Hamilton azt mondja, valószínűleg nincsenek nagy fölényben. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Erős a csomagunk, de nem hiszem, hogy kőbe van vésve a siker. Szerintem a Ferrari is elég gyors, sőt a Red Bull autója is elég jó, még ha a motorjuk nem is olyan jó, mint a miénk. Én nem lepődnék meg, ha az első futamon csak pár tized különbség lenne az élcsapatok között.”
“De egyszerűen nem tudjuk, hol állunk. Nem mentünk még ki ugyanakkor jól megtankolva, amikor fújt a szél, amikor jó volt a tapadás, amikor nem volt túl magas a hőmérséklet. Majd meglátjuk Melbourne-ben. Egyelőre még én sem találtam meg a kedvemre való balanszot.”
“Minden újabb menetnél újabb problémákat találunk. De ez egy jó dolog, ezt is szeretnénk, meg kell tudnunk ezt-azt. A srácok számára persze nagy munka, szét kell szedniük az egész autót, hogy mindent ellenőrizzenek, néha a tervezőasztalhoz is vissza kell ülni. De mindenki ebben a cipőben jár.”
Hasonló sors sújtotta Jenson Buttont, a McLaren is beadta a kulcsot, a Lotusnál Pastor Maldonado, a Caterhamnél pedig Marcus Ericsson kezdhette korábban az átöltözést, mindkettejük autója kigyulladt. A Lotus három, a Caterham egy órával a vége előtt kényszerült feladni.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A nap fő híre, hogy a Red Bull – igaz, csúnya, barkácsolt hűtési megoldásokkal – végre képes volt összerakni egy értékelhető napot. A bajnokcsapatnál viszonylag sokáig kivártak, de Daniel Ricciardo végül 66 kört tett bele az RB10-esbe, beleértve egy 19 körös hosszabb etapot, és a harmadik idővel, Pereztől kevesebb mint kéttizeddel elmaradva lett a harmadik.  
“A délután frankón ment. Mentem a lágy gumin, ami jó volt, hogy lássuk, hogyan viselkedik az autó komolyabb tapadásnál.”
“Volt egy hosszabb etapunk is, megnéztük, az autó hogyan kezeli a gumikat. Tegnaphoz képest nagy az előrelépés, azt hiszem, most már optimistán nézhetünk előre. Még mindig sokat kell megtudnunk, de haladunk, az elmúlt két nap jelentős előrelépés volt a jó irányba” – mondta Ricciardo.
A Marussiánál kimondottan örülhettek, ugyanis nem csak szép távot – 75 kört – teljesítettek, de az idők tekintetében is jól szerepeltek, Jules Bianchi 2,5 másodperce hátrányával a Mercedesnél, a Toro Rossónál és a Saubernél is jobb volt pénteken.

Teszt, Bahrein, 2014.02.28.

 # Pilóta Csapat Idő Kör
 1. S. Perez Force India-Mercedes 1:35,570 108
 2. F. Alonso Ferrari 1:35,634 122
 3. D. Ricciardo Red Bull-Renault 1:35,743 66
 4. F. Massa Williams-Mercedes 1:36,507 103
 5. J. Button McLaren-Mercedes 1:36,901 52
 6. J. Bianchi Marussia-Ferrari 1:38,012 75
 7. L. Hamilton Mercedes AMG 1:39,041 89
 8. J-E. Vergne Toro Rosso-Renault 1:39,636 61
 9. E. Gutierrez Sauber-Ferrari 1:39,976 106
 10. P. Maldonado Lotus-Renault 1:41,613 31
 11. M. Ericsson Caterham-Renault 1:42,516 55