F1: Megint a Force India a leggyorsabb

Éledezik a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.28. 17.15

A utolsó Forma-1-es téli teszt második napján a Force India duplázott, csütörtök után pénteken is ők voltak a leggyorsabbak. A Red Bull is beindulni látszik.

Bahreinben pénteken folytatódott a Forma-1-esek utolsó 2014-es téli tesztje. A második napon is a Force Indiá-s Sergio Perez volt a leggyorsabb, igaz, ideje elmaradt saját tegnapi legjobbjától, és nagyon messze van a mercedeses Nico Rosberg múlt heti csúcsától.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A nap nagy részében amúgy Fernando Alonso állt az élen egy korábbi, hosszabb etapon elért eredményével, Perez csak délután vége felé taszította le a spanyolt. 
“Jobb is lehetne, de van még két napunk, amikből mindent ki kell hoznunk. Nagyon sima teszt kell, hogy 100 százalékosan érkezhessünk Ausztráliába, mert egyelőre valami még hiányzik. Nem sokan mondanák, hogy öt tesztnap után Ha a focivébére új labdát adnának, módosítanák a pálya méretét, akkor mindenki még több napot, még több tapasztalatot szeretne.” 
Mindenki máshoz hasonlóan a spanyol sem szívesen tippel az erőviszonyokról:
 
“Én is nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy ki hol áll, de pillanatnyilag fogalmam sincs. Pillanatnyilag nincs mire alapozni az összehasonlítást, volt más dolgunk is a garázsban. Jobban is állhatnánk a megbízhatóságot tekintve, talán kicsit sok gondunk volt. Még ha sok kört is megyünk, azért akadnak problémák. Kell még ez a két nap, holnap Kimivel, vasárnap velem – szép, sima teszt kell, hogy mindent ki tudjuk aknázni az autó teljesítményét.”
Ők ketten voltak egyébként a legaktívabbak, Alonso 122, Perez 108 kört ment, de a williamses Felipe Massa (4.), valamint a sauberes Esteban Gutierrez (9.) is 100 kör fölé jutott.
A Mercedesnek nem volt sima napja, Lewis Hamilton délelőtt kiszaladt a pályáról, majd délután a sebességváltó meghibásodása miatt a reméltnél korábban be is fejezték a pénteki napot. Bár sokan a 2014-es idény egyértelmű favoritjának tartják mostanra a Mercedest, Hamilton azt mondja, valószínűleg nincsenek nagy fölényben. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Erős a csomagunk, de nem hiszem, hogy kőbe van vésve a siker. Szerintem a Ferrari is elég gyors, sőt a Red Bull autója is elég jó, még ha a motorjuk nem is olyan jó, mint a miénk. Én nem lepődnék meg, ha az első futamon csak pár tized különbség lenne az élcsapatok között.”
“De egyszerűen nem tudjuk, hol állunk. Nem mentünk még ki ugyanakkor jól megtankolva, amikor fújt a szél, amikor jó volt a tapadás, amikor nem volt túl magas a hőmérséklet. Majd meglátjuk Melbourne-ben. Egyelőre még én sem találtam meg a kedvemre való balanszot.”
“Minden újabb menetnél újabb problémákat találunk. De ez egy jó dolog, ezt is szeretnénk, meg kell tudnunk ezt-azt. A srácok számára persze nagy munka, szét kell szedniük az egész autót, hogy mindent ellenőrizzenek, néha a tervezőasztalhoz is vissza kell ülni. De mindenki ebben a cipőben jár.”
Hasonló sors sújtotta Jenson Buttont, a McLaren is beadta a kulcsot, a Lotusnál Pastor Maldonado, a Caterhamnél pedig Marcus Ericsson kezdhette korábban az átöltözést, mindkettejük autója kigyulladt. A Lotus három, a Caterham egy órával a vége előtt kényszerült feladni.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A nap fő híre, hogy a Red Bull – igaz, csúnya, barkácsolt hűtési megoldásokkal – végre képes volt összerakni egy értékelhető napot. A bajnokcsapatnál viszonylag sokáig kivártak, de Daniel Ricciardo végül 66 kört tett bele az RB10-esbe, beleértve egy 19 körös hosszabb etapot, és a harmadik idővel, Pereztől kevesebb mint kéttizeddel elmaradva lett a harmadik.  
“A délután frankón ment. Mentem a lágy gumin, ami jó volt, hogy lássuk, hogyan viselkedik az autó komolyabb tapadásnál.”
“Volt egy hosszabb etapunk is, megnéztük, az autó hogyan kezeli a gumikat. Tegnaphoz képest nagy az előrelépés, azt hiszem, most már optimistán nézhetünk előre. Még mindig sokat kell megtudnunk, de haladunk, az elmúlt két nap jelentős előrelépés volt a jó irányba” – mondta Ricciardo.
A Marussiánál kimondottan örülhettek, ugyanis nem csak szép távot – 75 kört – teljesítettek, de az idők tekintetében is jól szerepeltek, Jules Bianchi 2,5 másodperce hátrányával a Mercedesnél, a Toro Rossónál és a Saubernél is jobb volt pénteken.

Teszt, Bahrein, 2014.02.28.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  S. Perez  Force India-Mercedes  1:35,570  108
 2.  F. Alonso  Ferrari  1:35,634  122
 3.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault  1:35,743  66
 4.  F. Massa  Williams-Mercedes  1:36,507  103
 5.  J. Button  McLaren-Mercedes  1:36,901  52
 6.  J. Bianchi  Marussia-Ferrari  1:38,012  75
 7.  L. Hamilton  Mercedes AMG  1:39,041  89
 8.  J-E. Vergne  Toro Rosso-Renault  1:39,636  61
 9.  E. Gutierrez  Sauber-Ferrari  1:39,976  106
 10.  P. Maldonado  Lotus-Renault  1:41,613  31
 11.  M. Ericsson  Caterham-Renault  1:42,516  55

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.