F1: Megint a Force India a leggyorsabb

Éledezik a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.28. 17.15

A utolsó Forma-1-es téli teszt második napján a Force India duplázott, csütörtök után pénteken is ők voltak a leggyorsabbak. A Red Bull is beindulni látszik.

Bahreinben pénteken folytatódott a Forma-1-esek utolsó 2014-es téli tesztje. A második napon is a Force Indiá-s Sergio Perez volt a leggyorsabb, igaz, ideje elmaradt saját tegnapi legjobbjától, és nagyon messze van a mercedeses Nico Rosberg múlt heti csúcsától.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A nap nagy részében amúgy Fernando Alonso állt az élen egy korábbi, hosszabb etapon elért eredményével, Perez csak délután vége felé taszította le a spanyolt. 
“Jobb is lehetne, de van még két napunk, amikből mindent ki kell hoznunk. Nagyon sima teszt kell, hogy 100 százalékosan érkezhessünk Ausztráliába, mert egyelőre valami még hiányzik. Nem sokan mondanák, hogy öt tesztnap után Ha a focivébére új labdát adnának, módosítanák a pálya méretét, akkor mindenki még több napot, még több tapasztalatot szeretne.” 
Mindenki máshoz hasonlóan a spanyol sem szívesen tippel az erőviszonyokról:
 
“Én is nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy ki hol áll, de pillanatnyilag fogalmam sincs. Pillanatnyilag nincs mire alapozni az összehasonlítást, volt más dolgunk is a garázsban. Jobban is állhatnánk a megbízhatóságot tekintve, talán kicsit sok gondunk volt. Még ha sok kört is megyünk, azért akadnak problémák. Kell még ez a két nap, holnap Kimivel, vasárnap velem – szép, sima teszt kell, hogy mindent ki tudjuk aknázni az autó teljesítményét.”
Ők ketten voltak egyébként a legaktívabbak, Alonso 122, Perez 108 kört ment, de a williamses Felipe Massa (4.), valamint a sauberes Esteban Gutierrez (9.) is 100 kör fölé jutott.
A Mercedesnek nem volt sima napja, Lewis Hamilton délelőtt kiszaladt a pályáról, majd délután a sebességváltó meghibásodása miatt a reméltnél korábban be is fejezték a pénteki napot. Bár sokan a 2014-es idény egyértelmű favoritjának tartják mostanra a Mercedest, Hamilton azt mondja, valószínűleg nincsenek nagy fölényben. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Erős a csomagunk, de nem hiszem, hogy kőbe van vésve a siker. Szerintem a Ferrari is elég gyors, sőt a Red Bull autója is elég jó, még ha a motorjuk nem is olyan jó, mint a miénk. Én nem lepődnék meg, ha az első futamon csak pár tized különbség lenne az élcsapatok között.”
“De egyszerűen nem tudjuk, hol állunk. Nem mentünk még ki ugyanakkor jól megtankolva, amikor fújt a szél, amikor jó volt a tapadás, amikor nem volt túl magas a hőmérséklet. Majd meglátjuk Melbourne-ben. Egyelőre még én sem találtam meg a kedvemre való balanszot.”
“Minden újabb menetnél újabb problémákat találunk. De ez egy jó dolog, ezt is szeretnénk, meg kell tudnunk ezt-azt. A srácok számára persze nagy munka, szét kell szedniük az egész autót, hogy mindent ellenőrizzenek, néha a tervezőasztalhoz is vissza kell ülni. De mindenki ebben a cipőben jár.”
Hasonló sors sújtotta Jenson Buttont, a McLaren is beadta a kulcsot, a Lotusnál Pastor Maldonado, a Caterhamnél pedig Marcus Ericsson kezdhette korábban az átöltözést, mindkettejük autója kigyulladt. A Lotus három, a Caterham egy órával a vége előtt kényszerült feladni.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A nap fő híre, hogy a Red Bull – igaz, csúnya, barkácsolt hűtési megoldásokkal – végre képes volt összerakni egy értékelhető napot. A bajnokcsapatnál viszonylag sokáig kivártak, de Daniel Ricciardo végül 66 kört tett bele az RB10-esbe, beleértve egy 19 körös hosszabb etapot, és a harmadik idővel, Pereztől kevesebb mint kéttizeddel elmaradva lett a harmadik.  
“A délután frankón ment. Mentem a lágy gumin, ami jó volt, hogy lássuk, hogyan viselkedik az autó komolyabb tapadásnál.”
“Volt egy hosszabb etapunk is, megnéztük, az autó hogyan kezeli a gumikat. Tegnaphoz képest nagy az előrelépés, azt hiszem, most már optimistán nézhetünk előre. Még mindig sokat kell megtudnunk, de haladunk, az elmúlt két nap jelentős előrelépés volt a jó irányba” – mondta Ricciardo.
A Marussiánál kimondottan örülhettek, ugyanis nem csak szép távot – 75 kört – teljesítettek, de az idők tekintetében is jól szerepeltek, Jules Bianchi 2,5 másodperce hátrányával a Mercedesnél, a Toro Rossónál és a Saubernél is jobb volt pénteken.

Teszt, Bahrein, 2014.02.28.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  S. Perez  Force India-Mercedes  1:35,570  108
 2.  F. Alonso  Ferrari  1:35,634  122
 3.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault  1:35,743  66
 4.  F. Massa  Williams-Mercedes  1:36,507  103
 5.  J. Button  McLaren-Mercedes  1:36,901  52
 6.  J. Bianchi  Marussia-Ferrari  1:38,012  75
 7.  L. Hamilton  Mercedes AMG  1:39,041  89
 8.  J-E. Vergne  Toro Rosso-Renault  1:39,636  61
 9.  E. Gutierrez  Sauber-Ferrari  1:39,976  106
 10.  P. Maldonado  Lotus-Renault  1:41,613  31
 11.  M. Ericsson  Caterham-Renault  1:42,516  55

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.