F1: Halasztásért könyörög a Renault?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.28. 10.30

Bár nyilvánosan az ellenkezőjéről beszéltek, úgy tudni, hogy a Renault szeretné elérni a 2014-es motorok homologációjának mai határidejét. Bahreinben ma tárgyalják meg a kérdést.

A 2014-es téli Forma-1-es tesztek eddig kilenc napja alapján egyértelmű, hogy a három motorszállító közül a Renault-nak sikerült a legrosszabbul az új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrások fejlesztése.
A francia gyártó a lemaradást nagy kapkodással kívánja behozni, hiszen az új motorok fejlesztési időszaka elvileg ma zárul, az idén használandó erőforrások pontos specifikációit február 28-án kell leadni a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA).


A Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin csütörtökön azt állította, hogy nem aggódnak a homologációs határidő miatt, készen állnak a dokumentumok leadására, azonban a német Auto Motor und Sport híre alapján a szakember nem volt épp őszinte.
A lap úgy tudja, hogy az F1 szabályait alkotó Stratégiai Munkacsoport mai, bahreini értekezletén a határidő kitolása lesz az egyik fő téma, a halasztást pedig épp a Renault kérte.
A siker nem kizárt, hiszen a meghosszabbított fejlesztési időszak akár a Mercedesnek és a Ferrarinak is jól jöhet, de ha ők nem is kérnek ebből, a Stratégiai Munkacsoport szavazatarányai miatt – hat csapat egy-egy szavazattal, valamint az FOM (gyakorlatilag Bernie Ecclestone) és az FIA (gyakorlatilag az elnök, Jean Todt) hat-hat vokssal -, az erőviszonyok kiegyenlítése, a bajnokság izgalmasabbá tétele lehet a diadalmaskodó szempont, ha Ecclestone és Todt így látja jónak.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.