F1: Négyszeresére nőtt a szerelési idő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.27. 09.30

A 2014-es Forma-1-es autók annyira bonyolult szerkezetek, hogy egy kisebb hiba kijavítása is olyan sokáig húzódhat, ami már a versenyhétvégén való normális részvételt is veszélyeztetheti.

A Forma-1-ben idén bevezetett 1,6 literes turbós V6-os motorok, és a hozzájuk kapcsolódó hibrid komponens, az ERS és annak akkumulátorai minden korábbinál több hibalehetőséget rejtenek, teljes erőforrás összetettsége miatt pedig már a probléma azonosítása is hosszú időt vesz igénybe, nem beszélve a javításról.


A Ferrari technikai főnöke, Pat Fry pár napja megduplázódott javítási időről beszélt, de spanyol Marca F1-es szakírója, Marco Canseco még sötétebb képet fest, négyszeres időt említ, ami azt jelenti, hogy egy, a szombati edzésen jelentkező hiba akár el is lehetetlenítheti az időmérőn való részvételt.
“A javítási munkák négyszeresre nőttek. Míg korábban egy óráig tartott a sebességváltó kicserélése, ma már négy óráról van szó. A motor esetén akár hét óráról beszélhetünk” – írta.
A Toro Rosso egyik szerelője így beszélt a Marcának: “Az a gond, hogy az új erőforrásoknál minden milliméterre van beépítve. Ha egy hibás szenzor miatt, óvatosságból állítjuk le az autót, akkor is szét kell szedni a fél motort. Nagyon bonyolult a hozzáférés.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.