F1: Két motorgyártó lép be jövőre?

A Cosworth egy év kihagyás után jönne

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.27. 12.45

Úgy tudni, a Honda mellett a tavalyi szezon végén kiszállt Cosworth is visszatérne a Forma-1-be 2015-ben.

A Cosworth a 2010-es F1-es idénynek még négy csapattal vágott neki, azonban a V8-as korszak végére már csak a Marussia használta a független brit gyártó erőforrásait, így a cég tavaly év végén távozott a sportágból.
Sokáig úgy lehetett tudni, hogy nem is készültek az új, 1,6 literes turbós V6-os szabványra, de nem olyan rég kiderült, hogy valójában megcsinálták a motort. A Cosworth egyértelműen szeretne beszállni a szintén turbós V6-osokat használó amerikai Indycarba, és ha akad partner, a Forma-1-es visszatérésre is nyitottak.


A cég ügyvezetője, Hal Reisiger az NBC Sportsnak azt mondta, csak azért ejtették a 2014-es  projektet, mert “nem volt olyan csapat, vagyis csapatok, amelyek hajlandóak voltak finanszírozni a fejlesztést”. Hozzátette azonban, hogy megfelelő érdeklődés esetén “mindenképpen” szívesen visszatérnének az F1-be. “Úgy gondolom, költséghatékony megoldást nyújthatunk a csapatoknak” – állította.
A holland F1Today.net egy “igen megbízható forrásra” hivatkozva egyenesen tényként ír a Cosworth jövő évi Forma-1-es visszatéréséről, de a megkeresésükre a cég nem kívánt érdemben reagálni.
Míg a Cosworth visszatérése egyelőre nyitott, a 2008 végén távozott Honda biztosan újra ott lesz a rajtrácson, a japán gyártó a McLaren félgyári partnereként száll majd be.
Pillanatnyilag a Honda és a Cosworth is bizakodhat, ugyanis ha a Renault V6-osai a szezon nagy részében olyan rosszak maradnak, mint az eddigi tesztek alapján tűnnek, nehéz elképzelni, hogy a partnereik 2015-nek is ugyanazzal az erőforrással akarnak majd nekifutni, de a blama miatt akár maga a francia gyártó is dönthet a visszavonulás mellett. 

Kommentek

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.