A 2014-es téli felkészülési időszakának utolsó tesztje a nem hozott különösebb meglepetéseket: a Mercedes-motoros autók vitték a prímet, a Ferrari kisebb problémákkal, de viszonylag eredményesen dolgozott, míg a renault-s csapatok, köztük a címvédő Red Bull, tovább szenvedtek.
Pedig a bajnoki alakulat számára biztatóan indult a nyitónap: Daniel Ricciardo délelőtt egész jól ment, hasonló folytatás mellett jó napot zárhattak volna, azonban kipufogónál észlelt túlmelegedési problémák miatt az RB10-es délután épp csak az utolsó percekre lépett pályára, az eredmény 39 kör.


“Ha a további három nap is úgy zajlik, mint az első, akkor a Red Bullnak az is gondot okoz majd, hogy az időmérőn a Q1-ből továbbjussanak. Ha valahogyan sikerül is a középmezőnybe vagy az élmezőnybe kerülniük, az autójuk legfeljebb fél versenytávot bír, szóval tényleg, ennyire komoly a helyzet!” – mondta a brit Sky Sports rutinos és elismert szakkommentátora, Ted Kravitz. 
A leggyorsabb a Force Indiá-s Sergio Perez volt csütörtökön, igaz, eredménye nagyjából két másodperccel elmaradt Nico Rosberg múlt hétvégi csúcsától. A silverstone-i alakulat 105 körrel a nap egyik legaktívabbja is volt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A legtöbb kilométert a második helyre kilenctizedes hátránnyal feliratkozott Williams futotta, Valtteri Bottas több mint két versenytávot (128 kör) húzott le a szahíri pályán. A grove-i csapat komoly aerodinamikai tesztprogramot vitt végig, és még versenyszimulációt is végzett.
A Ferrarinak problémás délelőttje volt, több kisebb hibával is küszködtek, de délután azért már Kimi Räikkönen is gyűjtötte a köröket, igaz, a nap az ő leállásával ért véget. A finn a hátsó egyenesen állt meg, az autó eltávolítása közben pedig le is intették a napot.
A Mercedes feltűnésmentesen tette a dolgát Nico Rosberggel (4. idő, 89 kör), a megtett táv tekintetében a McLarené lett az ezüst, az újonc Kevin Magnussen és a csapat a versenybeállításokon dolgozott, 109 kört hoztak össze.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A legmegbízhatóbb renault-s csapat a Toro Rosso volt, Danyiil Kvjat 56 kört hozott össze az STR9-essel, azonban a tempó még sehol sincs, a Marussia is gyorsabb volt náluk.
A Lotusnál nem akadt sok dolga Pastor Maldonadónak, a ma kipróbált új kipufogó problémája miatt csak 31 kört ment – holnapra visszaszerelik a korábbi, bevált specifikációt. 
A Caterham számára alakult a legrosszabbul a csütörtök: hét másodperces hátrány, mindössze 19 kört. Kobajasi Kamui lassan tényleg komolyan elgondolkodhat a GP2-es autóba való átülésen

Teszt, Bahrein, 2014.02.27.

 # Pilóta Csapat Idő Kör
 1. S. Perez Force India-Mercedes 1:35,290 105
 2. V. Bottas Williams-Mercedes 1:36,184 128
 3. K. Räikkönen Ferrari 1:36,432 44
 4. N. Rosberg Mercedes AMG 1:36,624 89
 5. A. Sutil Sauber-Ferrari 1:37,700 89
 6. K. Magnussen McLaren-Mercedes 1:37,825 109
 7. D. Ricciardo Red Bull-Renault 1:37,908 39
 8. M. Chilton Marussia-Ferrari 1:38,610 44
 9. D. Kvjat Toro Rosso-Renault 1:39,242 56
 10. P. Maldonado Lotus-Renault 1:40,599 31
 11. K. Kobajasi Caterham-Renault 1:42,285 19