F1: A Red Bull lassan sereghajtó lesz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.27. 17.00

A 2014-es téli időszak utolsó Forma-1-es tesztjének nyitónapján a Force India volt a leggyorsabb, míg a Red Bull folytatta a mélyrepülést: az ígéretes délelőttöt követően az autó délután gyakorlatilag nem tudott futni.

A 2014-es téli felkészülési időszakának utolsó tesztje a nem hozott különösebb meglepetéseket: a Mercedes-motoros autók vitték a prímet, a Ferrari kisebb problémákkal, de viszonylag eredményesen dolgozott, míg a renault-s csapatok, köztük a címvédő Red Bull, tovább szenvedtek.
Pedig a bajnoki alakulat számára biztatóan indult a nyitónap: Daniel Ricciardo délelőtt egész jól ment, hasonló folytatás mellett jó napot zárhattak volna, azonban kipufogónál észlelt túlmelegedési problémák miatt az RB10-es délután épp csak az utolsó percekre lépett pályára, az eredmény 39 kör.


“Ha a további három nap is úgy zajlik, mint az első, akkor a Red Bullnak az is gondot okoz majd, hogy az időmérőn a Q1-ből továbbjussanak. Ha valahogyan sikerül is a középmezőnybe vagy az élmezőnybe kerülniük, az autójuk legfeljebb fél versenytávot bír, szóval tényleg, ennyire komoly a helyzet!” – mondta a brit Sky Sports rutinos és elismert szakkommentátora, Ted Kravitz. 
A leggyorsabb a Force Indiá-s Sergio Perez volt csütörtökön, igaz, eredménye nagyjából két másodperccel elmaradt Nico Rosberg múlt hétvégi csúcsától. A silverstone-i alakulat 105 körrel a nap egyik legaktívabbja is volt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A legtöbb kilométert a második helyre kilenctizedes hátránnyal feliratkozott Williams futotta, Valtteri Bottas több mint két versenytávot (128 kör) húzott le a szahíri pályán. A grove-i csapat komoly aerodinamikai tesztprogramot vitt végig, és még versenyszimulációt is végzett.
A Ferrarinak problémás délelőttje volt, több kisebb hibával is küszködtek, de délután azért már Kimi Räikkönen is gyűjtötte a köröket, igaz, a nap az ő leállásával ért véget. A finn a hátsó egyenesen állt meg, az autó eltávolítása közben pedig le is intették a napot.
A Mercedes feltűnésmentesen tette a dolgát Nico Rosberggel (4. idő, 89 kör), a megtett táv tekintetében a McLarené lett az ezüst, az újonc Kevin Magnussen és a csapat a versenybeállításokon dolgozott, 109 kört hoztak össze.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A legmegbízhatóbb renault-s csapat a Toro Rosso volt, Danyiil Kvjat 56 kört hozott össze az STR9-essel, azonban a tempó még sehol sincs, a Marussia is gyorsabb volt náluk.
A Lotusnál nem akadt sok dolga Pastor Maldonadónak, a ma kipróbált új kipufogó problémája miatt csak 31 kört ment – holnapra visszaszerelik a korábbi, bevált specifikációt. 
A Caterham számára alakult a legrosszabbul a csütörtök: hét másodperces hátrány, mindössze 19 kört. Kobajasi Kamui lassan tényleg komolyan elgondolkodhat a GP2-es autóba való átülésen

Teszt, Bahrein, 2014.02.27.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  S. Perez  Force India-Mercedes  1:35,290  105
 2.  V. Bottas  Williams-Mercedes  1:36,184  128
 3.  K. Räikkönen  Ferrari  1:36,432  44
 4.  N. Rosberg  Mercedes AMG  1:36,624  89
 5.  A. Sutil  Sauber-Ferrari  1:37,700  89
 6.  K. Magnussen  McLaren-Mercedes  1:37,825  109
 7.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault  1:37,908  39
 8.  M. Chilton  Marussia-Ferrari  1:38,610  44
 9.  D. Kvjat  Toro Rosso-Renault  1:39,242  56
 10.  P. Maldonado  Lotus-Renault  1:40,599  31
 11.  K. Kobajasi  Caterham-Renault  1:42,285  19

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.