F1: A kvalifikáción elhullhat a mezőny egy része

Jönnek a csonka rajtrácsok?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.27. 10.40

A 2014-es Forma-1-es idény kezdetén nem csak a megbízhatóság jelent majd kihívást, pár csapatnál már a versenyre való bejutás is gondot okozhat.

Az szinte biztosra vehető, hogy a Forma-1-ben idén bevezetett, nagyon komplex, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások meghibásodási rátája miatt jó néhányan nem jutnak el a célig a futamokon, de egyelőre még az is kétségesnek látszik, hogy minden autó ott lehet-e a rajtrácson.
Az ún. 107 %-os szabályt 2011-ben vezették be újra, lényege, hogy az időmérő első szakaszában futott legjobb időt 7 százalékkal alulmúló eredményt teljesítő autók – balesetveszélyes lassúságuk miatt – nem indulhatnak a futamon, igaz, a versenybírók általában éltek a lehetőséggel, és az edzéseredmények alapján méltányossági alapon felmentést adtak.


Idén viszont a lassú és állandóan lerobbanó autók esetében előfordulhat, hogy nem lesz mire alapítani a jóindulatot, figyelmeztet az egykori csapatfőnök, Giancarlo Minardi.
“Nem szeretném tovább mélyíteni a sebeket, de azért bőven vannak még nyitott kérdések, főképp a múlt héten Bahreinben látottak után. A megbízhatósági problémák fényében a 107 százalékos szabállyal nem foglalkoztak megfelelően” – írta személyes oldalán az olasz. 
“Ha megnézzük a négynapos tesztelés eredményeit, láthatjuk, hogy Nico Rosberg legjobb idejét alapul véve csak 14 autó kvalifikált volna.”
“Tény, hogy létezik felmentés, láthattuk az elmúlt években, azonban ehhez 107 %-on belüli idő kell, legalább a szabadedzésről. Szerintem revideálni kellene a 107 %-os szabályt. De csak revízióra lenne szükség, kidobni nem, ugyanis túl nagy teljesítménykülönbséggel rendelkező autókat nem lehet kezelni.” 
“A mai autóknak még a néhány körös etapok is gondokat jelentenek, a hosszabb távokhoz le kell kapcsolni az energia-visszanyerő rendszert (ERS) – ami eleve nem könnyű -, emiatt viszont csökkent a teljesítmény. Idén az ERS 90 lóerőt, körönként 4 másodpercet ad.”
Minardi felvetése egybecseng a caterhames Kobajasi Kamui múlt heti panaszával, a japán versenyző kerek perec kimondta, hogy egyelőre annyira lassú az autójuk, hogy versenykörülmények között jobban járna, ha az utánpótlás-széria, a GP2 egyik járgányába ülne be.

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.