F1: A kvalifikáción elhullhat a mezőny egy része

Jönnek a csonka rajtrácsok?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.27. 10.40

A 2014-es Forma-1-es idény kezdetén nem csak a megbízhatóság jelent majd kihívást, pár csapatnál már a versenyre való bejutás is gondot okozhat.

Az szinte biztosra vehető, hogy a Forma-1-ben idén bevezetett, nagyon komplex, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások meghibásodási rátája miatt jó néhányan nem jutnak el a célig a futamokon, de egyelőre még az is kétségesnek látszik, hogy minden autó ott lehet-e a rajtrácson.
Az ún. 107 %-os szabályt 2011-ben vezették be újra, lényege, hogy az időmérő első szakaszában futott legjobb időt 7 százalékkal alulmúló eredményt teljesítő autók – balesetveszélyes lassúságuk miatt – nem indulhatnak a futamon, igaz, a versenybírók általában éltek a lehetőséggel, és az edzéseredmények alapján méltányossági alapon felmentést adtak.


Idén viszont a lassú és állandóan lerobbanó autók esetében előfordulhat, hogy nem lesz mire alapítani a jóindulatot, figyelmeztet az egykori csapatfőnök, Giancarlo Minardi.
“Nem szeretném tovább mélyíteni a sebeket, de azért bőven vannak még nyitott kérdések, főképp a múlt héten Bahreinben látottak után. A megbízhatósági problémák fényében a 107 százalékos szabállyal nem foglalkoztak megfelelően” – írta személyes oldalán az olasz. 
“Ha megnézzük a négynapos tesztelés eredményeit, láthatjuk, hogy Nico Rosberg legjobb idejét alapul véve csak 14 autó kvalifikált volna.”
“Tény, hogy létezik felmentés, láthattuk az elmúlt években, azonban ehhez 107 %-on belüli idő kell, legalább a szabadedzésről. Szerintem revideálni kellene a 107 %-os szabályt. De csak revízióra lenne szükség, kidobni nem, ugyanis túl nagy teljesítménykülönbséggel rendelkező autókat nem lehet kezelni.” 
“A mai autóknak még a néhány körös etapok is gondokat jelentenek, a hosszabb távokhoz le kell kapcsolni az energia-visszanyerő rendszert (ERS) – ami eleve nem könnyű -, emiatt viszont csökkent a teljesítmény. Idén az ERS 90 lóerőt, körönként 4 másodpercet ad.”
Minardi felvetése egybecseng a caterhames Kobajasi Kamui múlt heti panaszával, a japán versenyző kerek perec kimondta, hogy egyelőre annyira lassú az autójuk, hogy versenykörülmények között jobban járna, ha az utánpótlás-széria, a GP2 egyik járgányába ülne be.

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.