Az szinte biztosra vehető, hogy a Forma-1-ben idén bevezetett, nagyon komplex, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások meghibásodási rátája miatt jó néhányan nem jutnak el a célig a futamokon, de egyelőre még az is kétségesnek látszik, hogy minden autó ott lehet-e a rajtrácson.
Az ún. 107 %-os szabályt 2011-ben vezették be újra, lényege, hogy az időmérő első szakaszában futott legjobb időt 7 százalékkal alulmúló eredményt teljesítő autók – balesetveszélyes lassúságuk miatt – nem indulhatnak a futamon, igaz, a versenybírók általában éltek a lehetőséggel, és az edzéseredmények alapján méltányossági alapon felmentést adtak.


Idén viszont a lassú és állandóan lerobbanó autók esetében előfordulhat, hogy nem lesz mire alapítani a jóindulatot, figyelmeztet az egykori csapatfőnök, Giancarlo Minardi.
“Nem szeretném tovább mélyíteni a sebeket, de azért bőven vannak még nyitott kérdések, főképp a múlt héten Bahreinben látottak után. A megbízhatósági problémák fényében a 107 százalékos szabállyal nem foglalkoztak megfelelően” – írta személyes oldalán az olasz. 
“Ha megnézzük a négynapos tesztelés eredményeit, láthatjuk, hogy Nico Rosberg legjobb idejét alapul véve csak 14 autó kvalifikált volna.”
“Tény, hogy létezik felmentés, láthattuk az elmúlt években, azonban ehhez 107 %-on belüli idő kell, legalább a szabadedzésről. Szerintem revideálni kellene a 107 %-os szabályt. De csak revízióra lenne szükség, kidobni nem, ugyanis túl nagy teljesítménykülönbséggel rendelkező autókat nem lehet kezelni.” 
“A mai autóknak még a néhány körös etapok is gondokat jelentenek, a hosszabb távokhoz le kell kapcsolni az energia-visszanyerő rendszert (ERS) – ami eleve nem könnyű -, emiatt viszont csökkent a teljesítmény. Idén az ERS 90 lóerőt, körönként 4 másodpercet ad.”
Minardi felvetése egybecseng a caterhames Kobajasi Kamui múlt heti panaszával, a japán versenyző kerek perec kimondta, hogy egyelőre annyira lassú az autójuk, hogy versenykörülmények között jobban járna, ha az utánpótlás-széria, a GP2 egyik járgányába ülne be.