A 2014-es Forma-1-es versenynaptárban az austini Amerikai Nagydíj november 2-ai dátummal szerepel, ez azonban ütközik a szintén Texasban, a Fort Worth-i Texas Motor Speedwayen rendezendő NASCAR-versenyhétvégével.
A Texas Motor Speedway elnöke, Eddie Gossage már korábban is is azt nyilatkozta, hogy hibát követ el ezzel a Forma-1, egy friss megszólalásában pedig nemes egyszerűséggel lehülyézte Bernie Ecclestone-t az időzítés miatt.


“Szerintem ez egyértelműen hülyeség. Senki sem nyer vele. A Forma-1 így akar odaszúrnia a NASCAR-nak. De nem mondhatnám, hogy meglepett a dolog, mert Bernie Ecclestone sok hülyeséget csinál. Ez nem valami okos lépés” – idézte Gossage-t az AP hírügynökség. 
“Ecclestone sajnos nem veszi észre, hogy ha az amerikai autósportról van szó, akkor ott egy 400 kilós gorilla, ami nem más, mint a NASCAR.” 
“52 hét van egy évben, tényleg ez volt az egyetlen hétvége, amikor a Forma-1 Austinba mehet? Na ne szórakozzunk már!” 
Gossage persze valószínűleg nem veszi figyelembe, hogy a mennyivel komplexebb az öt kontinensen zajló, globális bajnokság, a Forma-1 szervezése, logisztikája, mint a végig csak belföldön mozgó NASCAR-é. Ezzel érvel Ecclestone is.
“Van egy apró kis gondunk, ami náluk nincs: hat jumbo jettel mozgatjuk a felszerelésünket a világ körül, a lehető legésszerűbben kell megszerveznünk ezt. Hatékonynak kell lennünk, és bele kell kalkulálnunk az esetleges repülőtéri problémákat is. Adódhatnak dolgok, amikre ők nem is gondolnak.” 


“Az amerikai verseny előtt Oroszországban, Szocsiban leszünk. Sosem jártunk még ott, és onnan kell majd Austinba mennünk. Ezt talán még egyszerűbb, mint aztán Brazíliába bejutni, majd kijutni, hogy Abu-Dzabiba menjünk tovább. Hálát adhatnak, hogy nekik nem kell ilyesmivel foglalkozniuk!”
Az 2013-as év egyébként rávilágított, hogy az F1 közönsége nem sínyli meg, ha más nagy sportrendezvény is van a közelben: tavaly egy rangos egyetemi amerikaifoci-meccs zajlott Austinban, a verseny látogatottsága mégis szinte csak a statisztikai hibahatáron belül romlott.
Feltételezhető egyébként, hogy a Forma-1 és a NASCAR célközönsége nem is nagyon fedi egymást, emellett pedig az F1-nek (sajnos) nem létfontosságúak a tömött lelátók, ahogy ezt Kína, India, Korea vagy Bahrein is bizonyítja.