F1: Rémálom a bokszutcában

Tűzesetek, avagy miért jobb tankolás nélkül?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.02.26. 13.30

Szinte minden évben akad olyan baleset, ami felhívja a figyelmet a bokszkiállások veszélyeire. Lehet szigorítani a biztonsági előírásokat, de ez a művelet akkor is komoly rizikót jelent.

Szinte minden évben akad olyan baleset, ami felhívja a figyelmet a bokszkiállások veszélyeire. Lehet egyre tovább szigorítani a biztonsági előírásokat, de ez a művelet akkor is komoly rizikót jelent. A győzelemért, pontokért körömszakadtáig küzdő csapatok nem tehetik meg, hogy itt ejtsenek el pár tizedmásodpercet, ezért a feszült igyekezet könnyen hibát szül. Ezért néznek ki úgy a szerelők, mintha épp a Holdra indulnának. Bukósisakkal, tűzálló ruházattal, valamint a gyors mozgást nem akadályozó felszereléssel próbálják mérsékelni a sérüléseket.

A 2009 végén betiltott tankolás lehetőségét nem sokan sírják vissza, az 1994-től élő szabály inkább rossz döntés volt az FIA részéről. A forró alkatrészek közelében szétfröccsenő üzemanyagnál nincs pokolibb fenyegetés, és ezt már a bevezetés első évében megtapasztalhatták a döntéshozók, mikor Jos Verstappen Benettonját pár pillanatra óriási tűzlabda ölelte körbe. 


A helyzet kritikus mivoltát jól mutatja Jos Verstappen sisakja, ez a pár másodperc is elég volt, hogy a festett réteg lemálljon a felületről.

F1: Rémálom a bokszutcában 1

Hosszú pályafutása során a hétszeres világbajnok Michael Schumacher is átélt egy hasonlóan veszélyes tankolást. 2003-ban az Osztrák Nagydíjon gyulladt be a szivárgó üzemanyag, de szerencsére a pár elvesztett másodpercen kívül nem történt komolyabb baj.


Jos Verstappen balesete után tíz évvel a sors ugyanabból a forgatókönyvből dolgozott. Gianmaria Bruni és a Minardi csapat szó szerint lemásolta az 1994-es balesetet, a Minardi-Cosworth körül hirtelen ember nagyságú lángoszlopok csaptak fel.


Mégis ezek apró bakinak tűnnek Felipe Massa és a Ferrari-csapat fiaskójához képest. A brazil pilóta 2008-ban az emlékezetes Szingapúri Nagydíjon tövestül tépte ki, és vonszolta magával az üzemanyagtöltő csövet. Bár lángok nem csaptak fel, ez az eset is közrejátszott abban, hogy megérett a tankolások betiltása.


Massát 2009-ben Heikki Kovalainen másolta a Brazil Nagydíjon, ő is elhúzta a csövet a McLaren-csapattól, ráadásul nagy adag benzint is szétfröcskölt az aszfaltra, pont honfitársa Kimi Raikkonen Ferrarija elé, ami forró pillanatokat okozott a Jégembernek.


A turbómotorok, és a szigorú fogyasztási korlátozások korának eljövetelével pedig tényleg okafogyottá válik a futam közbeni újratöltés, de az friss, éretlen technikai megoldásokat szem előtt tartva fogadhatunk, hogy 2014-ben nem maradunk motortérből előtörő lángok nélkül.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.