A Renault alaposan elszúrta a Forma-1-ben idén bevezetett 1,6 literes turbós erőforrása fejlesztését, a francia gyártó saját bevallása szerint is legalább pár hetes lemaradásban van a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, miközben a motorok homologációja, azaz az érdemi fejlesztés lezárásának határideje 28., vagyis péntek.
Míg a mercedeses és  ferraris csapatok már a múlt héten elkezdték a teljesítmény keresését, az autók beállításainak próbálgatását, a Red Bull, a Lotus, a Caterham és az épp az idei évre váltott Toro Rosso számára is a meghibásodás nélküli körök megtétele jelenti még a kihívást.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az utolsó téli teszt holnap kezdődik Bahreinben, a Toro Rossónál harmadik szezonját kezdő Jean-Eric Vergne pedig nem is titkolja a frusztrációját. A Crash.net kérdésére, hogy a Renault fogja-e vissza a csapatot, határozott igennel felelt.
“Igen. Néha a motorral van baj, néha nálunk akad valami. A fő gond, hogy sokat vagyunk a garázsban. Az új autón akkor jönnek ki a hibák, ha vezetjük őket, szóval ez komoly gond” – mondta a francia, hozzátéve, hogy azért tapasztalható valami javulás, és bízik benne, hogy sikerül kimászni a gödörből.
“Nem fogok panaszkodni (a Renault-ra), ugyanis mindenki tudja, mi a helyzet, felesleges erről beszélni. Optimista vagyok. Továbbra is komoly gondjaink vannak, de néhányat már sikerült kijavítaniuk. Tudom, hogy ez eltart egy darabig, a Bahreinbe érkezés előtt is tudtam, hogy nem javul meg minden egy csapásra.”
“De hiszek a csapatunkban és hiszek a Renault szakembereiben is. Tudják, mik a problémák, és bízom benne, hogy ki is tudják őket javítani.”