Miért titkolóznak Schumacherről?

Valamit mondani kellene, akár jó, akár rossz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.25. 07.40

A Forma-1 volt főorvosa nem érti, miért nem osztanak meg több információt Michael Schumacher állapotáról – Gary Hartstein rosszat sejt.

A Forma-1 korábbi főorvosa, az aneszteziológus és traumatológus Gary Hartstein személyes és szakmai érdeklődésből is követi a tavaly december 29-én súlyos fejsérülést szenvedett Michael Schumcherről érkező híreket, és időről időre a Twitteren és blogján osztja meg a gondolatait a helyzetről.

A szurkolóknak köszönik a támogatást, de információt nem kapnak (Fotó: Europress)

A szurkolóknak köszönik a támogatást, de információt nem kapnak (Fotó: Europress)


Legfrissebb, hétfői bejegyzésében igen rosszkedvűen ír, alapvetően nem érti, hogy a család és a menedzsment miért nem közöl érdemi információkat a 45 éves pilóta állapotáról a szurkolókkal, azokkal, mondja, akik sztárrá, bálvánnyá emelték őt, és akik vele együtt örültek a sikereinek és szomorkodtak a kudarcai esetén. Az orvos szerint a szurkolók megérdemelnék, hogy többet tudjanak, és úgy gondolja, hogy a bőségesebb információ kiadása sem változtatna semmit a család helyzetén.
Legutóbbi bejegyzésében Hartstein hangsúlyozza, hogy csak a nagyközönség számára is ismert félinformációkra, valamint saját általános orvosi tudására alapozva ír arról, hogy mi is lehet a helyzet jelenleg a hétszeres világbajnokkal. Különösen azután, hogy a német Focus vasárnap közölte: a grenoble-i orvosok felhagytak az ébresztési folyamattal, és valószínűleg újra szedálják Schumachert.
“Mivel nem ismerem Michael jelenlegi állapotát, lehetetlen megmondani, miért szedálták újra. Általánosságban azért lehet ilyenre szükség, hogy a páciens nyugodt, stabil legyen, például a légzés romlása esetén, ha újra mesterséges, gépi lélegeztetésre van szükség. Lehetséges, hogy a neurológiai állapota változott, talán zavart, nyugtalan, mozgékony, de akár valamilyen fertőzés is lehet az ok. Fogalmunk sincs.” 
“Jelenleg egyetlen kérdésem van, ami már az újabb szedálásról szóló hír előtt is élt: levették-e már Michaelt a lélegeztetőgépről?”

Hartstein nem érti a hozzáállást (Fotó: Europress)

Hartstein nem érti a hozzáállást (Fotó: Europress)


“Ahogy már korábban is említettem, az altatás megszüntetése után a következő nagy lépés a mesterséges lélegeztetés elhagyása. Szerintem ez egy egyértelműen pozitív fejlemény lenne, nehezen hiszem, hogy ezt ne osztanák meg. Képzeljük csak el Sabinét (Kehm, menedzser – a szerk.) ahogy azt mondja: örömmel közölhetem, hogy Michael már önállóan lélegzik. Megismétlem: HA valóban levették a gépről, akkor szégyenletes, hogy erről nem tájékoztatták a nagyközönséget.”
“Ha azonban Michael még mindig a gépen van, akkor érdemes megvizsgálni az okot. Ebben az esetben, amikor egy fiatal és kiemelkedően egészséges, de valószínű agytörzsi sérüléses férfiról beszélünk, akkor valószínűnek látszik a légzőközpont károsodása.”

Csak találgatni lehet, hogy is van Schumacher (Fotó: Europress)

Csak találgatni lehet, hogy is van Schumacher (Fotó: Europress)


Hartstein ezután leírja, hogy az agytörzsben helyezkedik el számos alapvető életfunkció és reflex központja, valamint hogy az agy ezen része felelős az éberségért, a figyelem fenntartásáért is. Hozzáteszi, hogy az agytörzs épségét MRI-vel és más képalkotó módszerekkel ellenőrizhetik, valamint hangalapú vizsgálattal, EEG használatával figyelhetik meg az aktivitás, működés létét és mértékét.
A volt F1-orvos ezután három forgatókönyvet vázol fel.
“Ha Michael nem lélegzik önállóan és nem mutat tudatos reakciókat a külvilágra, ÉS a képalkotós, valamint a funkcionális vizsgálatok is kiterjedt károsodást mutatnak, akkor Michael orvosai megvitathatják a családdal a kezelés abbahagyását, ugyanis ilyen esetekben gyakorlatilag nincs esély a felépülésre. Lehetséges, hogy ez a beszélgetés már le is zajlott.”

Kinek ártana a bővebb kommunikáció? (Fotó: Europress)

Kinek ártana a bővebb kommunikáció? (Fotó: Europress)


“Ha Michael önállóan lélegzik, de továbbra sem reagál a külvilágra, akkor türelmesnek kell maradni. Az altatás befejezése után egy hónappal még nagyjából 50 % az esélye az ébredésnek, igaz, az ébredés minősége nyitott kérdés. Hat hét után, azaz mostantól még három hétre, az ébredési esély már csak 20 %, az ilyen pácienseknél pedig komoly maradandó károsodásokra, fogyatékosságokra lehet számítani. Egy év kóma után pedig gyakorlatilag már senki nem ébred fel.”

“Végül, ha Michael önállóan lélegzik ÉS érdemi reakciókat is mutat a külvilágra – őszintén remélem, de sajnos kétlem, hogy ez a helyzet -, akkor egyesek nagyon szégyellhetik magukat, amiért egy ilyen jó hírt eltitkolnak a szurkolók elől. Ha tényleg jó fejlemények és jó hírek vannak, akkor a jelenlegi kommunikációs stratégia az F1-es PR történetének egyik legelbaltázottabb, legszakmaiatlanabb, legkártékonyabb stratégiájaként marad majd emlékezetes” – fejezte be az F1-ben 1997 és 2012 között dolgozó orvos.

Kommentek

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.