Miért titkolóznak Schumacherről?

Valamit mondani kellene, akár jó, akár rossz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.25. 07.40

A Forma-1 volt főorvosa nem érti, miért nem osztanak meg több információt Michael Schumacher állapotáról – Gary Hartstein rosszat sejt.

A Forma-1 korábbi főorvosa, az aneszteziológus és traumatológus Gary Hartstein személyes és szakmai érdeklődésből is követi a tavaly december 29-én súlyos fejsérülést szenvedett Michael Schumcherről érkező híreket, és időről időre a Twitteren és blogján osztja meg a gondolatait a helyzetről.

A szurkolóknak köszönik a támogatást, de információt nem kapnak (Fotó: Europress)

A szurkolóknak köszönik a támogatást, de információt nem kapnak (Fotó: Europress)


Legfrissebb, hétfői bejegyzésében igen rosszkedvűen ír, alapvetően nem érti, hogy a család és a menedzsment miért nem közöl érdemi információkat a 45 éves pilóta állapotáról a szurkolókkal, azokkal, mondja, akik sztárrá, bálvánnyá emelték őt, és akik vele együtt örültek a sikereinek és szomorkodtak a kudarcai esetén. Az orvos szerint a szurkolók megérdemelnék, hogy többet tudjanak, és úgy gondolja, hogy a bőségesebb információ kiadása sem változtatna semmit a család helyzetén.
Legutóbbi bejegyzésében Hartstein hangsúlyozza, hogy csak a nagyközönség számára is ismert félinformációkra, valamint saját általános orvosi tudására alapozva ír arról, hogy mi is lehet a helyzet jelenleg a hétszeres világbajnokkal. Különösen azután, hogy a német Focus vasárnap közölte: a grenoble-i orvosok felhagytak az ébresztési folyamattal, és valószínűleg újra szedálják Schumachert.
“Mivel nem ismerem Michael jelenlegi állapotát, lehetetlen megmondani, miért szedálták újra. Általánosságban azért lehet ilyenre szükség, hogy a páciens nyugodt, stabil legyen, például a légzés romlása esetén, ha újra mesterséges, gépi lélegeztetésre van szükség. Lehetséges, hogy a neurológiai állapota változott, talán zavart, nyugtalan, mozgékony, de akár valamilyen fertőzés is lehet az ok. Fogalmunk sincs.” 
“Jelenleg egyetlen kérdésem van, ami már az újabb szedálásról szóló hír előtt is élt: levették-e már Michaelt a lélegeztetőgépről?”

Hartstein nem érti a hozzáállást (Fotó: Europress)

Hartstein nem érti a hozzáállást (Fotó: Europress)


“Ahogy már korábban is említettem, az altatás megszüntetése után a következő nagy lépés a mesterséges lélegeztetés elhagyása. Szerintem ez egy egyértelműen pozitív fejlemény lenne, nehezen hiszem, hogy ezt ne osztanák meg. Képzeljük csak el Sabinét (Kehm, menedzser – a szerk.) ahogy azt mondja: örömmel közölhetem, hogy Michael már önállóan lélegzik. Megismétlem: HA valóban levették a gépről, akkor szégyenletes, hogy erről nem tájékoztatták a nagyközönséget.”
“Ha azonban Michael még mindig a gépen van, akkor érdemes megvizsgálni az okot. Ebben az esetben, amikor egy fiatal és kiemelkedően egészséges, de valószínű agytörzsi sérüléses férfiról beszélünk, akkor valószínűnek látszik a légzőközpont károsodása.”

Csak találgatni lehet, hogy is van Schumacher (Fotó: Europress)

Csak találgatni lehet, hogy is van Schumacher (Fotó: Europress)


Hartstein ezután leírja, hogy az agytörzsben helyezkedik el számos alapvető életfunkció és reflex központja, valamint hogy az agy ezen része felelős az éberségért, a figyelem fenntartásáért is. Hozzáteszi, hogy az agytörzs épségét MRI-vel és más képalkotó módszerekkel ellenőrizhetik, valamint hangalapú vizsgálattal, EEG használatával figyelhetik meg az aktivitás, működés létét és mértékét.
A volt F1-orvos ezután három forgatókönyvet vázol fel.
“Ha Michael nem lélegzik önállóan és nem mutat tudatos reakciókat a külvilágra, ÉS a képalkotós, valamint a funkcionális vizsgálatok is kiterjedt károsodást mutatnak, akkor Michael orvosai megvitathatják a családdal a kezelés abbahagyását, ugyanis ilyen esetekben gyakorlatilag nincs esély a felépülésre. Lehetséges, hogy ez a beszélgetés már le is zajlott.”

Kinek ártana a bővebb kommunikáció? (Fotó: Europress)

Kinek ártana a bővebb kommunikáció? (Fotó: Europress)


“Ha Michael önállóan lélegzik, de továbbra sem reagál a külvilágra, akkor türelmesnek kell maradni. Az altatás befejezése után egy hónappal még nagyjából 50 % az esélye az ébredésnek, igaz, az ébredés minősége nyitott kérdés. Hat hét után, azaz mostantól még három hétre, az ébredési esély már csak 20 %, az ilyen pácienseknél pedig komoly maradandó károsodásokra, fogyatékosságokra lehet számítani. Egy év kóma után pedig gyakorlatilag már senki nem ébred fel.”

“Végül, ha Michael önállóan lélegzik ÉS érdemi reakciókat is mutat a külvilágra – őszintén remélem, de sajnos kétlem, hogy ez a helyzet -, akkor egyesek nagyon szégyellhetik magukat, amiért egy ilyen jó hírt eltitkolnak a szurkolók elől. Ha tényleg jó fejlemények és jó hírek vannak, akkor a jelenlegi kommunikációs stratégia az F1-es PR történetének egyik legelbaltázottabb, legszakmaiatlanabb, legkártékonyabb stratégiájaként marad majd emlékezetes” – fejezte be az F1-ben 1997 és 2012 között dolgozó orvos.

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.