Miért titkolóznak Schumacherről?

Valamit mondani kellene, akár jó, akár rossz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.25. 07.40

A Forma-1 volt főorvosa nem érti, miért nem osztanak meg több információt Michael Schumacher állapotáról – Gary Hartstein rosszat sejt.

A Forma-1 korábbi főorvosa, az aneszteziológus és traumatológus Gary Hartstein személyes és szakmai érdeklődésből is követi a tavaly december 29-én súlyos fejsérülést szenvedett Michael Schumcherről érkező híreket, és időről időre a Twitteren és blogján osztja meg a gondolatait a helyzetről.

A szurkolóknak köszönik a támogatást, de információt nem kapnak (Fotó: Europress)

A szurkolóknak köszönik a támogatást, de információt nem kapnak (Fotó: Europress)


Legfrissebb, hétfői bejegyzésében igen rosszkedvűen ír, alapvetően nem érti, hogy a család és a menedzsment miért nem közöl érdemi információkat a 45 éves pilóta állapotáról a szurkolókkal, azokkal, mondja, akik sztárrá, bálvánnyá emelték őt, és akik vele együtt örültek a sikereinek és szomorkodtak a kudarcai esetén. Az orvos szerint a szurkolók megérdemelnék, hogy többet tudjanak, és úgy gondolja, hogy a bőségesebb információ kiadása sem változtatna semmit a család helyzetén.
Legutóbbi bejegyzésében Hartstein hangsúlyozza, hogy csak a nagyközönség számára is ismert félinformációkra, valamint saját általános orvosi tudására alapozva ír arról, hogy mi is lehet a helyzet jelenleg a hétszeres világbajnokkal. Különösen azután, hogy a német Focus vasárnap közölte: a grenoble-i orvosok felhagytak az ébresztési folyamattal, és valószínűleg újra szedálják Schumachert.
“Mivel nem ismerem Michael jelenlegi állapotát, lehetetlen megmondani, miért szedálták újra. Általánosságban azért lehet ilyenre szükség, hogy a páciens nyugodt, stabil legyen, például a légzés romlása esetén, ha újra mesterséges, gépi lélegeztetésre van szükség. Lehetséges, hogy a neurológiai állapota változott, talán zavart, nyugtalan, mozgékony, de akár valamilyen fertőzés is lehet az ok. Fogalmunk sincs.” 
“Jelenleg egyetlen kérdésem van, ami már az újabb szedálásról szóló hír előtt is élt: levették-e már Michaelt a lélegeztetőgépről?”

Hartstein nem érti a hozzáállást (Fotó: Europress)

Hartstein nem érti a hozzáállást (Fotó: Europress)


“Ahogy már korábban is említettem, az altatás megszüntetése után a következő nagy lépés a mesterséges lélegeztetés elhagyása. Szerintem ez egy egyértelműen pozitív fejlemény lenne, nehezen hiszem, hogy ezt ne osztanák meg. Képzeljük csak el Sabinét (Kehm, menedzser – a szerk.) ahogy azt mondja: örömmel közölhetem, hogy Michael már önállóan lélegzik. Megismétlem: HA valóban levették a gépről, akkor szégyenletes, hogy erről nem tájékoztatták a nagyközönséget.”
“Ha azonban Michael még mindig a gépen van, akkor érdemes megvizsgálni az okot. Ebben az esetben, amikor egy fiatal és kiemelkedően egészséges, de valószínű agytörzsi sérüléses férfiról beszélünk, akkor valószínűnek látszik a légzőközpont károsodása.”

Csak találgatni lehet, hogy is van Schumacher (Fotó: Europress)

Csak találgatni lehet, hogy is van Schumacher (Fotó: Europress)


Hartstein ezután leírja, hogy az agytörzsben helyezkedik el számos alapvető életfunkció és reflex központja, valamint hogy az agy ezen része felelős az éberségért, a figyelem fenntartásáért is. Hozzáteszi, hogy az agytörzs épségét MRI-vel és más képalkotó módszerekkel ellenőrizhetik, valamint hangalapú vizsgálattal, EEG használatával figyelhetik meg az aktivitás, működés létét és mértékét.
A volt F1-orvos ezután három forgatókönyvet vázol fel.
“Ha Michael nem lélegzik önállóan és nem mutat tudatos reakciókat a külvilágra, ÉS a képalkotós, valamint a funkcionális vizsgálatok is kiterjedt károsodást mutatnak, akkor Michael orvosai megvitathatják a családdal a kezelés abbahagyását, ugyanis ilyen esetekben gyakorlatilag nincs esély a felépülésre. Lehetséges, hogy ez a beszélgetés már le is zajlott.”

Kinek ártana a bővebb kommunikáció? (Fotó: Europress)

Kinek ártana a bővebb kommunikáció? (Fotó: Europress)


“Ha Michael önállóan lélegzik, de továbbra sem reagál a külvilágra, akkor türelmesnek kell maradni. Az altatás befejezése után egy hónappal még nagyjából 50 % az esélye az ébredésnek, igaz, az ébredés minősége nyitott kérdés. Hat hét után, azaz mostantól még három hétre, az ébredési esély már csak 20 %, az ilyen pácienseknél pedig komoly maradandó károsodásokra, fogyatékosságokra lehet számítani. Egy év kóma után pedig gyakorlatilag már senki nem ébred fel.”

“Végül, ha Michael önállóan lélegzik ÉS érdemi reakciókat is mutat a külvilágra – őszintén remélem, de sajnos kétlem, hogy ez a helyzet -, akkor egyesek nagyon szégyellhetik magukat, amiért egy ilyen jó hírt eltitkolnak a szurkolók elől. Ha tényleg jó fejlemények és jó hírek vannak, akkor a jelenlegi kommunikációs stratégia az F1-es PR történetének egyik legelbaltázottabb, legszakmaiatlanabb, legkártékonyabb stratégiájaként marad majd emlékezetes” – fejezte be az F1-ben 1997 és 2012 között dolgozó orvos.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.