F1: A Lotusnak bejöttek az agyarak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.25. 09.35

A Lotusnál azt állítják, hogy a teszt alapján nagyon is bevált az egyedi orrkialakítása, amelynek a lemásolása nem lesz könnyű a riválisok számára.

A Lotus új autója, az E22-es a múlt heti bahreini teszten debütált hivatalosan, az egyedi, dupla agyaras orrú kialakítás pedig be is váltotta a hozzá fűzött reményeket, mondja a csapat technikai főnöke, Nick Chester.     


“Az autóról gyűjtött aerodinamikai értékek alapján tényleg bevált. Pontos adatot nem fogok mondani arról, hogy véleményünk szerint mennyivel jobb a hagyományos orroknál, de mi jelentős előnyt láttunk benne, ezért is foglalkoztunk vele” – nyilatkozta az Autosportnak.
A lotusos szakember azt mondta, kicsit meglepő, hogy egyedül ők döntöttek az agyaras megoldás mellett, főleg, hogy a koncepció a műszaki gárda átigazolási miatt korább kiszivárgott – korábban  Toro Rosso technikai főnöke, James Key, és a Lotustól a Ferrarihoz tavaly év közben átszerződött technikai igazgató, James Allison is elismerte, hogy foglalkoztak a lehetőséggel.
“Igen, egy kicsit meglepett. Tudom, hogy néhány csapatnál viszonylag korán tudtak róla, és azt hittem, hogy egy-két másik csapat is próbát tesz a kifejlesztésével. A fő nehézség, hogy elég szilárd legyen a struktúra és átmenjen a törésteszten. Nyilvánvaló, hogy különbözik a hagyományos orroktól, jó néhány próbálkozás kellett, amíg elégedettek lettünk vele és képes volt teljesíteni a töréstesztet.” 

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.