F1: A Lotusnak bejöttek az agyarak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.25. 09.35

A Lotusnál azt állítják, hogy a teszt alapján nagyon is bevált az egyedi orrkialakítása, amelynek a lemásolása nem lesz könnyű a riválisok számára.

A Lotus új autója, az E22-es a múlt heti bahreini teszten debütált hivatalosan, az egyedi, dupla agyaras orrú kialakítás pedig be is váltotta a hozzá fűzött reményeket, mondja a csapat technikai főnöke, Nick Chester.     


“Az autóról gyűjtött aerodinamikai értékek alapján tényleg bevált. Pontos adatot nem fogok mondani arról, hogy véleményünk szerint mennyivel jobb a hagyományos orroknál, de mi jelentős előnyt láttunk benne, ezért is foglalkoztunk vele” – nyilatkozta az Autosportnak.
A lotusos szakember azt mondta, kicsit meglepő, hogy egyedül ők döntöttek az agyaras megoldás mellett, főleg, hogy a koncepció a műszaki gárda átigazolási miatt korább kiszivárgott – korábban  Toro Rosso technikai főnöke, James Key, és a Lotustól a Ferrarihoz tavaly év közben átszerződött technikai igazgató, James Allison is elismerte, hogy foglalkoztak a lehetőséggel.
“Igen, egy kicsit meglepett. Tudom, hogy néhány csapatnál viszonylag korán tudtak róla, és azt hittem, hogy egy-két másik csapat is próbát tesz a kifejlesztésével. A fő nehézség, hogy elég szilárd legyen a struktúra és átmenjen a törésteszten. Nyilvánvaló, hogy különbözik a hagyományos orroktól, jó néhány próbálkozás kellett, amíg elégedettek lettünk vele és képes volt teljesíteni a töréstesztet.” 

Kommentek

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.