F1: A Caterham lassabb a GP2-eseknél

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.25. 14.30

A Caterhamhez idén leszerződött Kobajasi Kamui nem kertel: azt mondja, az F1-es járgányánál jelenleg az utánpótlás-szériás GP2-es is gyorsabb, többre menne vele versenyhelyzetben.

A mclarenes Jenson Button még az első, jerezi teszt környékén ijesztgetett azzal, hogy 2014-ben egyes pályákon az utánpótlás-széria, a GP2 autói elérhetik majd a 2014-es Forma-1-esek sebességét, azonban ez talán túlzás.
Az viszont nem, hogy a múlt heti bahreini teszten a sereghajtó Caterham legjobb köre tényleg négytizeddel elmaradt a GP2 tavalyi szahíri pole-idejétől, ami nagyon zavarja is a kiscsapathoz idén leszerződött Kobajasi Kamuit.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nem versenykörülmények között mentünk, de ha versenyen lennénk itt, azt hiszem, inkább egy GP2-esbe kellene ülnöm. A GP2-es köridő még mindig jobb, mint a miénk. Van még dolgunk, de ha most kéne rajthoz állni, tényleg nem lennénk F1-es szinten” – magyarázta a japán. 
“A köridőt látva van miért aggódnom. Nem lehetek elégedett, de azt kell nézni, hogy mit tehetünk. Nincs már sok időnk, és a megbízhatóságra, de a teljesítményre is oda kell figyelnünk.” 
Kobajasi korábban arról is nyíltan beszélt, hogy az ő autójában is dolgozó Renault-motor egyelőre versenyképtelen, már ha működik persze, hiszen a franciák erőforrásai az eddigi két teszten szinte állandóan megadták magukat.
A megbízhatósági problémák általában is meghatározzák majd az első versenyeket, a renault-sokon kívül mindenki mást is fenyeget majd a kiesés, így akár a lassú, de biztos célba érés is eredményt, pontot hozhat. Kobajasi azt mondja, őt az ilyen hozzáállás nem érdekli.
“Én nem ezt akarom. Engem az foglalkoztat, hogy mennyire tudunk felzárkózni. Ez a fő oka, amiért itt vagyok. Nem egyszerűen a célba érés érdekel, jó teljesítményt akarok. Az idei év nyújtja a legnagyobb lehetőséget a csapat számára. Nagyon sok esély és lehetőség lesz, viszont egyelőre még le vagyunk maradva a többiektől a fejlesztésben a tempót tekintve.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.