F1: A Caterham lassabb a GP2-eseknél

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.25. 14.30

A Caterhamhez idén leszerződött Kobajasi Kamui nem kertel: azt mondja, az F1-es járgányánál jelenleg az utánpótlás-szériás GP2-es is gyorsabb, többre menne vele versenyhelyzetben.

A mclarenes Jenson Button még az első, jerezi teszt környékén ijesztgetett azzal, hogy 2014-ben egyes pályákon az utánpótlás-széria, a GP2 autói elérhetik majd a 2014-es Forma-1-esek sebességét, azonban ez talán túlzás.
Az viszont nem, hogy a múlt heti bahreini teszten a sereghajtó Caterham legjobb köre tényleg négytizeddel elmaradt a GP2 tavalyi szahíri pole-idejétől, ami nagyon zavarja is a kiscsapathoz idén leszerződött Kobajasi Kamuit.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nem versenykörülmények között mentünk, de ha versenyen lennénk itt, azt hiszem, inkább egy GP2-esbe kellene ülnöm. A GP2-es köridő még mindig jobb, mint a miénk. Van még dolgunk, de ha most kéne rajthoz állni, tényleg nem lennénk F1-es szinten” – magyarázta a japán. 
“A köridőt látva van miért aggódnom. Nem lehetek elégedett, de azt kell nézni, hogy mit tehetünk. Nincs már sok időnk, és a megbízhatóságra, de a teljesítményre is oda kell figyelnünk.” 
Kobajasi korábban arról is nyíltan beszélt, hogy az ő autójában is dolgozó Renault-motor egyelőre versenyképtelen, már ha működik persze, hiszen a franciák erőforrásai az eddigi két teszten szinte állandóan megadták magukat.
A megbízhatósági problémák általában is meghatározzák majd az első versenyeket, a renault-sokon kívül mindenki mást is fenyeget majd a kiesés, így akár a lassú, de biztos célba érés is eredményt, pontot hozhat. Kobajasi azt mondja, őt az ilyen hozzáállás nem érdekli.
“Én nem ezt akarom. Engem az foglalkoztat, hogy mennyire tudunk felzárkózni. Ez a fő oka, amiért itt vagyok. Nem egyszerűen a célba érés érdekel, jó teljesítményt akarok. Az idei év nyújtja a legnagyobb lehetőséget a csapat számára. Nagyon sok esély és lehetőség lesz, viszont egyelőre még le vagyunk maradva a többiektől a fejlesztésben a tempót tekintve.”

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.