F1: Két nagydíjon lép pályára a női pilóta

22 éve nem volt ilyen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.24. 13.30

A Williams 2014-re is szerződtette tesztelőként Susie Wolffot, aki idén már két versenyhétvégén is vezetési lehetőséget kap majd.

A Williams szerződést hosszabbított női tesztpilótájával, Susie Wolff-fal, aki idén még komolyabb feladatokat kap, mint tavaly.
A Mercedes-főnök Toto Wolff felesége 2012-13-ban elsősorban a Williams szimulátorán dolgozott, pályára csak egyszer lépett a silverstone-i ifjoncteszten, idén azonban már egy idény alatti teszten, és ami még nagyobb hír, két versenyhétvégén – a Brit és a Német Nagydíjon – a szabadedzéseken is vezet majd. 
A 31 éves skót versenyzőnő 22 éves szünetet szakít meg ezzel, utoljára ugyanis 1992-ben Giovanna Amati vezetett hivatalos F1-es versenyrendezvényen. (Az olasz pilótanő a Brabhamnél az első három fordulóban szerepelt, de egyszer sem sikerült kvalifikálnia a versenyre.)


“Hihetetlen lehetőséget kaptam, két kézzel fogom megragadni. Kemény környezet a Forma-1, de a silverstone-i tesztem jól sikerült, egy kicsit jobban meg tudtam mutatni, hogy mire vagyok képes. Lépésről lépésre bizonyítottam eddig, jó munkát végeztem, azt nyújtottam a csapatnak, amit vártak tőlem, így kaptam még nagyobb lehetőséget” – mondta, hozzátéve, hogy a tavalyi tesztje után már másképp néznek rá a paddockban.
“Igen, az nagy változást hozott. Előtte egyértelműen megvolt az a sztereotip kép, hogy itt kóvályog a paddockban ez a szőkeség, és az F1-ről álmodozik, sokan egyszerűen a Williams marketingeszközének tartottak. De én kezdettől fogva úgy voltam vele, hogy Frank és Claire (Williams, csapatfőnök és -helyettes) nem engedne F1-es autó közelébe, ha egy, nem tartanának rá késznek, és kettő, ha nem hinnék, hogy képes leszek előrébb vinni a csapatot.” 
Wolff mellett öt versenyhétvégén a csapat új tartalékosa, a brazil Felipe Nasr is megkapja majd az autót egy-egy szabadedzésre, emellett az sem zárható ki, hogy a Sauber is nőt küld valamikor a pályára, hiszen bő egy hete szerződtették a svájci Simona de Silvestrót, akit nem titkoltan a 2015-ös Forma-1-es bemutatkozásra akarnak felkészíteni.

Kommentek

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.