A Ferrari szerint annyira bonyolult lett a Forma-1-ben idén bevezetett új hajtáslánc, hogy az autókat kétszer annyi ideig kell szerelni, mint a tavalyiakat. Az 1,6 literes V6-os motor, a módosított energiavisszanyerő rendszer és az új aerodinamikai előírások együttesen nehezítik meg a mérnökök és a szerelők dolgát.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Az autók annyira bonyolultak lettek, hogy eltart egy ideig, amíg megtaláljuk a problémákat” – mondta Pat Fry, a Ferrari főmérnöke. “Nehezebb eljutni az alapelemekig, mint amennyi ideig maga a változtatás tart.” A Ferrarit a bahreini teszt harmadik napján egy telemetriai hiba hátráltatta, amely miatt több órát veszített a csapat.

“Négy órát vesződtünk egy problémával, amelyet tavaly jó két óra alatt megoldottunk volna. Éppen ezért gondolom, hogy az új autók valójában nem olyan megbízhatatlanok, mint amit a hosszú szerelési idők sugallnak.”

A Ferrari technikai igazgatója, James Allison is megszólalt, szerinte a csapat sokat haladt az első bahreini teszten. “Hosszú listával érkeztünk Szahírba” – kezdte Allison. “A harmadik nap kivételével nagyszerűen haladtunk, sokat tanultunk a kuplungról és az új, elektronikus vezérlésű fékrendszerről.”

“Részletesen tudtuk elemezni a hűtőfolyadékok hőmérsékletét, ami nagyon fontos lesz az idén, emellett sikerült szélesíteni az energiavisszanyerő rendszerek működési tartományát. Van már némi fogalmunk az F14 T vezethetőségéről is, elkezdtünk dolgozni a beállításokon, próbálgattuk, mire és hogyan reagál az autó. Ennek a munkának a folytatása vár ránk a következő négy bahreini napban.”