F1: Duplaannyit kell szerelni az új autókat

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.24. 16.30

A Ferrari szerint annyira bonyolult lett a Forma-1-ben idén bevezetett új hajtáslánc, hogy az autókat kétszer annyi ideig kell szerelni, mint a tavalyiakat.

A Ferrari szerint annyira bonyolult lett a Forma-1-ben idén bevezetett új hajtáslánc, hogy az autókat kétszer annyi ideig kell szerelni, mint a tavalyiakat. Az 1,6 literes V6-os motor, a módosított energiavisszanyerő rendszer és az új aerodinamikai előírások együttesen nehezítik meg a mérnökök és a szerelők dolgát.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Az autók annyira bonyolultak lettek, hogy eltart egy ideig, amíg megtaláljuk a problémákat” – mondta Pat Fry, a Ferrari főmérnöke. “Nehezebb eljutni az alapelemekig, mint amennyi ideig maga a változtatás tart.” A Ferrarit a bahreini teszt harmadik napján egy telemetriai hiba hátráltatta, amely miatt több órát veszített a csapat.

“Négy órát vesződtünk egy problémával, amelyet tavaly jó két óra alatt megoldottunk volna. Éppen ezért gondolom, hogy az új autók valójában nem olyan megbízhatatlanok, mint amit a hosszú szerelési idők sugallnak.”

A Ferrari technikai igazgatója, James Allison is megszólalt, szerinte a csapat sokat haladt az első bahreini teszten. “Hosszú listával érkeztünk Szahírba” – kezdte Allison. “A harmadik nap kivételével nagyszerűen haladtunk, sokat tanultunk a kuplungról és az új, elektronikus vezérlésű fékrendszerről.”

“Részletesen tudtuk elemezni a hűtőfolyadékok hőmérsékletét, ami nagyon fontos lesz az idén, emellett sikerült szélesíteni az energiavisszanyerő rendszerek működési tartományát. Van már némi fogalmunk az F14 T vezethetőségéről is, elkezdtünk dolgozni a beállításokon, próbálgattuk, mire és hogyan reagál az autó. Ennek a munkának a folytatása vár ránk a következő négy bahreini napban.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.