F1: Óriási lemaradásban a Renault

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.23. 11.00

Újabb nehéz teszthéten van túl a Renault, a jerezi kínlódás után az első bahreini teszten sem sikerült az áttörés. Több nap lemaradásban vannak a franciák.

Újabb nehéz teszthéten van túl a Renault, a jerezi kínlódás után az első bahreini teszten sem sikerült az áttörés. A franciák ott tartanak, ahol a jerezi teszt közepén szerettek volna, ami a szépen becsomagolt nyilatkozatok ellenére komoly lemaradást jelent.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Renault négy csapatával 619 kört tett meg a bahreini teszten, szemben a Mercedes-istállók 1147 körével, ami óriási különbség. A Renault Sport helyettes ügyvezető igazgatója, Rob White szerint kétségkívül vannak problémák, de történtek jó lépések a helyes irányba.

“Haladtunk egy kicsit a jó irányba, főleg az energia-visszanyerő rendszer teljesítménye és az autóban való működése kapcsán” – mondta White. “Az is igaz ugyanakkor, hogy olyan helyzetben vagyunk, amit a jerezi teszt közepén tartottunk volna elfogadhatónak.”

“Nem haladunk menetrend szerint, de elindultunk a jó irányba, az e heti tapasztalatok nagyon hasznosak voltak. Nagy kihívást jelent, hogy felgyorsítsuk a fejlődés ütemét, de meg kell próbálnunk, mert több hetes hátrányt kell ledolgoznunk. Fel kell gyorsítanunk a munkát.”

“Volt néhány lerobbanás a héten, néhány a mi hibánkból, de voltak karosszériával összefüggő problémák is. Megoldottunk néhány fontos hibát, de az utolsó napon a reméltnél több időt vesztegettünk el.”

A Red Bull az utolsó napon mindössze 15 kört tudott megtenni, Daniel Ricciardo el is volt kenődve rendesen. “Hát, ez nem volt valami jó nap” – fogalmazott az ausztrál. “Van még négy napunk, ez a jó hír. A mai változtatások után kicsit jobb volt az autó, de sajnos belefutottunk egy újabb hibába.”

Andy Damerum, a Red Bull versenymérnök-igazgatója szerint jól indult a nap, aztán beütött a krach egy szoftverhiba képében. “Reggel úgy éreztük, jó formában vagyunk, aztán felfedeztünk egy szoftverhibát” – nyilatkozta Damerum. “Mentünk tíz kört, aztán egy mechanikai probléma jött elő. Átvizsgáltuk az autót, felfedeztünk rajta néhány sérülést, amelyek a feltételezettnél súlyosabbak voltak.”

“Nehéz héten vagyunk túl: haladtunk valamennyit, különösen a második napon, de volt néhány problémánk, amelyek hátráltattak minket. Csak remélni tudjuk, hogy jövő hétre mindent rendbe tudunk rakni.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.