F1: Óriási lemaradásban a Renault

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.23. 11.00

Újabb nehéz teszthéten van túl a Renault, a jerezi kínlódás után az első bahreini teszten sem sikerült az áttörés. Több nap lemaradásban vannak a franciák.

Újabb nehéz teszthéten van túl a Renault, a jerezi kínlódás után az első bahreini teszten sem sikerült az áttörés. A franciák ott tartanak, ahol a jerezi teszt közepén szerettek volna, ami a szépen becsomagolt nyilatkozatok ellenére komoly lemaradást jelent.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Renault négy csapatával 619 kört tett meg a bahreini teszten, szemben a Mercedes-istállók 1147 körével, ami óriási különbség. A Renault Sport helyettes ügyvezető igazgatója, Rob White szerint kétségkívül vannak problémák, de történtek jó lépések a helyes irányba.

“Haladtunk egy kicsit a jó irányba, főleg az energia-visszanyerő rendszer teljesítménye és az autóban való működése kapcsán” – mondta White. “Az is igaz ugyanakkor, hogy olyan helyzetben vagyunk, amit a jerezi teszt közepén tartottunk volna elfogadhatónak.”

“Nem haladunk menetrend szerint, de elindultunk a jó irányba, az e heti tapasztalatok nagyon hasznosak voltak. Nagy kihívást jelent, hogy felgyorsítsuk a fejlődés ütemét, de meg kell próbálnunk, mert több hetes hátrányt kell ledolgoznunk. Fel kell gyorsítanunk a munkát.”

“Volt néhány lerobbanás a héten, néhány a mi hibánkból, de voltak karosszériával összefüggő problémák is. Megoldottunk néhány fontos hibát, de az utolsó napon a reméltnél több időt vesztegettünk el.”

A Red Bull az utolsó napon mindössze 15 kört tudott megtenni, Daniel Ricciardo el is volt kenődve rendesen. “Hát, ez nem volt valami jó nap” – fogalmazott az ausztrál. “Van még négy napunk, ez a jó hír. A mai változtatások után kicsit jobb volt az autó, de sajnos belefutottunk egy újabb hibába.”

Andy Damerum, a Red Bull versenymérnök-igazgatója szerint jól indult a nap, aztán beütött a krach egy szoftverhiba képében. “Reggel úgy éreztük, jó formában vagyunk, aztán felfedeztünk egy szoftverhibát” – nyilatkozta Damerum. “Mentünk tíz kört, aztán egy mechanikai probléma jött elő. Átvizsgáltuk az autót, felfedeztünk rajta néhány sérülést, amelyek a feltételezettnél súlyosabbak voltak.”

“Nehéz héten vagyunk túl: haladtunk valamennyit, különösen a második napon, de volt néhány problémánk, amelyek hátráltattak minket. Csak remélni tudjuk, hogy jövő hétre mindent rendbe tudunk rakni.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.