F1: Räikkönen balesetével ért véget a teszt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.22. 16.00

Kimi Räikkönen nagy durranással zárta le a Forma-1-esek második téli tesztjét Bahreinben, a finn a falnak küldte a Ferrarit. A leggyorsabb a Mercedes volt Nico Rosberggel.

Szombaton délután véget ért a Forma-1-es csapatok második téli tesztje Bahreinben. A napot Kimi Räikkönen balesete zárta.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A nap során összesen 82 kört teljesítő 2007-es bajnok a 4-es kanyarban vágta oda a Ferrari F14 T-t, amúgy a harmadik idővel, bő három másodperces hátránnyal végzett. Räikkönen sértetlenül hagyta el a helyszínt, de az autó bal eleje alaposan összetört.
“Megcsúsztam a rázókövön és csúnyán kipörgött a kerék. Már nem tudtam megfogni, sajnos egyenesen a falnak ment az autó és összetörtem. Előfordul az ilyesmi, szóval nem mondanám, hogy én hibáztam. szerencsére a nap végén történt. Javítottunk az autó beállításain, nem rossz, de azért még mindig nagy a nyomaték” – mondta Räikkönen.
“Mindig jól jönne még több kör, de így sem voltak ma problémáink. Rendben, megtörtem az autót, és nap közben is több leállás volt, de nagyjából azért elvégeztük, amit mára terveztünk, szóval nem hiszem, hogy komoly hátrányt jelentett a baleset. Mentünk hosszabb etapokat is, bár szerettünk volna még mást is csinálni. Majd megcsináljuk őket a következő teszten.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A leggyorsabb a Mercedes volt, Nico Rosberg a hét messze legjobb idejével, 1.33,283-mal zárt, ami egy másodperccel jobb csapattársa, Lewis Hamilton pénteki csúcsánál. A tempó mellett a megbízhatósággal sem áll rosszul a Merci, Rosberg kora délután egy teljes versenyszimulációt is lezavart a szahíri pályán. Összesen 89 kört tett meg szombaton. A nap vége felé ugyan szerelni kellett egy kicsit a W05-öst, de így is a téli tesztelés eddigi legjobbjának látszik az ezüst nyíl.
Rosberg a kiemelkedő idő ellenére óvatosan beszélt:
“Mentünk néhány kvalifikációs kört, és a többiek nyilván nem mentek olyan kevés üzemanyaggal, mint mi, ez magyarázza a különbségeket. Lehetetlen megmondani, mások mivel foglalkoztak. Jónak tűnnek a dolgaink, még a tempó tekintetében is, de ennél többet nem mondanék.”  


“Pozitív a helyzet, ami pedig a megbízhatóságot illeti, sikerült egy teljes versenytávot mennem ma, ami jó. Igaz, az autó aztán elromlott, szóval van még dolgunk. Folyamatosan jönnek elő a hibák, de ez így normális, és úgy gondolom, másokhoz viszonyítva így is jól állunk a megbízhatóság tekintetében. Persze Melbourne-re már 100 százalékosan bombabiztosnak kellene lenni, ami óriási kihívás.”
Ahogy pénteken, úgy a zárónapon is a szintén Mercedest-motort használó McLaren volt a második leggyorsabb, bő másfél másodperces hátránnyal, 66 körrel a tarsolyában fejezte be a szombatot.
A Williamsnél kimondottan elégedettek lehettek, a csütörtöki 116 és a pénteki 115 kör után szombaton a vadonatúj tesztpilóta, Felipe Nasr is lehúzott még 87 kört, ami mind az autó, mind a brazil ifjonc szempontjából kiváló eredmény.
A Lotusnál ugyan voltak kisebb problémák, de az autó a vártnál kicsit korábban pályára tudott lépni, Pastor Maldonado 59 körrel végre érdemi munkát végezhetett. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A venezuelai pilóta mögött már végig problémás pilóták/csapatok sorakoznak, köztük a Daniel Ricciardo és a Red Bull. A bajnokcsapat a végére sem tudta összekapni magát, csak 15 kört hoztak össze, a kora délután Angliából megérkezett új elemek felszerelésével pedig nem is sikerült végezniük időben.
A Toro Rosso 19 kört hozott, míg a Caterhamnél délelőtt Marcus Ericsson alatt elromlott autót délután Kobajasi Kamui vette át, de ketten együtt is csak 21-ig jutottak.
A Saubernél a kasztni hibája miatt Adrian Sutil csak 5 kört futott, és ennyi jutott a marussiás Jules Bianchinak is, a kiscsapatnál továbbra is gondok vannak az üzemanyag-rendszerrel.
Az utolsó, harmadik téli teszt jövő csütörtökön kezdődik majd Bahreinben.

Teszt, Bahrein, 2014.02.21.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  N. Rosberg  Mercedes AMG  1:33,283  89
 2.  J. Button  McLaren-Mercedes  1:34,957  66
 3.  K. Räikkönen  Ferrari  1:36,718  82
 4.  F. Nasr  Williams-Mercedes  1:37,569  87
 5.  P. Maldonado  Lotus-Renault  1:38,707  59
 6.  S. Perez  Force India-Mercedes  1:39,258  19
 7.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault  1:39,837  15
 8.  J-E. Vergne  Toro Rosso-Renault  1:40,472  19
 9.  K. Kobajasi  Caterham-Renault  1:43,027  17
 10.  M. Ericsson  Caterham-Renault  1:45,094   4
 11.  J. Bianchi  Marussia-Ferrari  mért kör nélkül   5
 12.  A. Sutil  Sauber-Ferrari  mért kör nélkül   5

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.