F1: Öngyilkosságot követnek el a kiscsapatok

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 12.30

A Lotus távozó vezérigazgatója, Patrick Louis szerint a kiscsapatok is erősen sárosak a Forma-1 gazdasági helyzetének elfajulásában.

A Lotus távozó vezérigazgatója, Patrick Louis szerint a kiscsapatok is erősen sárosak a Forma-1 gazdasági helyzetének elfajulásában. Louis szerint a Lotus pusztán anyagi okok miatt volt kénytelen lemondani Nico Hülkenberg szerződtetéséről, a hasonló jellegű gondok pedig általánosak a mezőnyben.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“A gazdasági helyzet világos az F1-ben, és ha erre nem lesz reakció, a kiscsapatok tönkreteszik a sportot” – fogalmazott keményen Louis. A távozó igazgató szerint a nehéz helyzetben lévő csapatok is sokat költenek, hogy elhitessék magukról, nincsenek bajban. “A kiscsapatok is ötcsillagos hoteleket használnak, ami üzleti szempontból vállalhatatlan.”

Ugyanezek a csapatok a fizetésekkel is hajlamosak elszállni. “Valakit, aki stratégiailag nagyon fontos volt nekünk, és évi 90-100 ezer fontot (34-38 millió forint) keresett, egy 180 ezres ajánlattal (68 millió forint) csábítottak el tőlünk. Még a gyári dolgozók egy részét, akik 35 ezer font (13 millió forint) körül keresnek, magasabb fizetéssel vitték el tőlünk olyan csapatok, amelyek messze mögöttünk végeztek a pontversenyben.”

“És aztán ezek a csapatok papolnak az óriási kiadásokról, miközben saját magukat hozzák ilyen helyzetbe. Az én olvasatomban ez gazdasági öngyilkosság.” Louis Maldonado szerződtetését is kommentálta. “Egy bizonyos ponton döntést kell hozni, és elfogadni, hogy a költségvetés összerakása mindennél fontosabb.”

“Hülkenberget kiváló pilótának tartom, az egyik igazi nagy tehetség. Nem mondom, hogy kompromisszumot kötöttünk, de úgy döntöttünk, hogy Maldonado nagyobb segítség számunkra.”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.