F1: Megint lerohadt a Red Bull

A mercisek már kezdenek a tempóra gyúrni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 16.30

A bahreini teszt harmadik napja újabb kudarcot hozott a Red Bull számára: eddig nem tapasztalt hiba miatt csak 28 kört mentek. A leggyorsabb Lewis Hamilton volt a Mercedesszel.

A Red Bull bukdácsolása az biztató csütörtök ellenére a bahreini Forma-1-es teszt harmadik napján is folytatódott: Daniel Ricciardo 28 kört tudott megtenni az RB10-essel, mielőtt “egy eddig nem tapasztalt mechanikai probléma” miatt a bajnokcsapat idő előtt befejezte a pénteki munkát. Hat tesztnap után a Red Bull napi körátlaga 17.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Seb tegnapi több mint 50 köre után én is hozzáadtam pár jó kört ma. Nyilván szerettem volna többet menni délután, de vár még ránk a holnap, az a fő, hogy addigra készen álljunk (a javítással). Az autó azért egyértelműen javult, holnap jó lesz további köröket gyűjteni, aztán jöhet a jövő hét” – írta a Twitteren Ricciardo. 
Kontrasztként Lewis Hamilton 67 körrel a tarsolyában, az eddigi leggyorsabbként zárt, a Mercedes-motorok versenyképességét és megbízhatóságát pedig aláhúzta, hogy Jenson Button a második lett a McLarennel, összesen 103 kört megtéve a nap folyamán.
A táblázat harmadik helyére a szintén mercedeses Williams került Felipe Massával, ő 60 kört teljesített, míg csapattársa, Valtteri Bottas 55-öt ment, de mért idő nélkül, ugyanis a grove-iak éles kerékcseréket gyakoroltak vele – 43 alkalommal végezték el a feladatot.
A Red Bullhoz hasonlóan problémás napja volt a Lotusnak: Pastor Maldonado délelőtt ugyan még körözgetett, de aztán kétszer is leállt alatta az autó a pályán, 26 körig jutott.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Renault-motoros csapatok közül a Toro Rosso és a Caterham ment jobban, a kisebbik Red Bull-alakulatnál az orosz újonc, Danyiil Kvjat 57 kört tett meg, a sereghajtó ifjonca, Marcus Ericsson pedig hajszál híján százat.
A Ferrarinál sem ment minden simán, Kimi Räikkönen a nap középső szakaszában csak sétálgatott, beszélgetett, amíg a szerelők az F14 T-n dolgoztak a garázsban, a pénteki eredmény 44 kör.
A mezőny végi Marussia tized ennyit teljesített: Max Chilton délelőtti leállása után a Ferrari erőforrás cseréjéről döntöttek a kiscsapatnál, azonban a munka olyan sokáig húzódott, hogy az autó már nem lépett újra a pályára.
Az első bahreini teszt szombaton zárul, majd jövő csütörtöktől újabb négy nap következik.

Teszt, Bahrein, 2014.02.21.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  L. Hamilton  Mercedes AMG  1:34,263  67
 2.  J. Button  McLaren-Mercedes  1:34,976 103
 3.  F. Massa  Williams-Mercedes  1:37,066  60
 4.  E. Gutierrez  Sauber-Ferrari  1:37,180  96
 5.  S. Perez  Force India-Mercedes  1:37,367  57
 6.  K. Räikkönen  Ferrari  1:37,476  44
 7.  D. Kvjat  Toro Rosso-Renault  1:38,974  57
 8.  P. Maldonado  Lotus-Renault  1:39,642  26
 9.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault  1:40,781  28
 10.  M. Ericsson  Caterham-Renault  1:42,130  98
 11.  M. Chilton  Marussia-Ferrari  1:46,672    4
 12.  V. Bottas  Williams-Mercedes  mért kör nélkül  55

Kommentek

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.