F1: Kezdhetnek aggódni a Lotusnál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 10.30

Az első tesztet kihagyó Lotusnál még mindig csak az első lépéseknél járnak az autó tesztelésében, miközben fogy az idő. Romain Grosjean attól tart, hogy nem tudják majd felvenni a lépést a többiekkel.

A csütörtöki tesztnappal a 2014-es téli F1-es felkészülési időszak félidejéhez jutott. Az első, jerezi tesztet teljes egészében kihagyó Lotus most, Bahreinben két nap alatt mindössze 26 kört gyűjtött az E22-essel, ami kezdi aggasztani szerdán és csütörtökön vezető Romain Grosjeant. Még hat napjuk van arra, hogy gatyába rázzák az autót.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nem mentünk sokat ma sem. Nem voltak komoly gondjaink, egyszerűen csak időbe telt kijavítani őket. Amikor már azt hittük, hogy minden rendben, akkor megint akadt valami két és fél órás átszerelés, ami nem ideális. Néhány probléma okát illetően nem is voltunk biztosak, de bízzunk benne, hogy Pastor (Maldonado) két napján már jobb formában leszünk! A teendők listája egyre dagad, és már csak két napunk van, valahogy fel kell zárkóznunk!” – magyarázta a francia pilóta.
“Volt egy tízkörös mért etapunk, amiből leszűrhettünk ezt-azt az autóról, megnézhettük, hogy nem esik-e szét, és nem is volt baj. Egyrészt volt valami az autó oldalánál, meg voltak gondjaink az akkumulátorral is, de őszintén, ennél pontosabban nem tudom” – foglalta össze a napot.
Grosjean felemásan tekint a jerezi kimaradásra: “Talán hasznunkra lett volna, de az autó még nem volt kész, szóval ez van. Lehettek volna gondjaink, amiket aztán kijavíthattunk volna. De azért nem arról van szó, hogy egyáltalán nem volt Renault-motor a pályán. Közülük senkinek nem ment valami jól ott, szóval nem valószínű, hogy épp nekünk lett volna problémamentes (a jerezi teszt).”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A motorszállítónál bíznak benne, hogy a hétvégére sikerül kijavítani a Lotusnál jelentkező problémákat is, a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin a csütörtöki nap végén azt mondta, napi 60-70 kört is remélhetnek majd az enstone-iak.
“100 százalékra nehéz állítani valamit, de 99 százalékban biztosak vagyunk abban, hogy holnapra (péntekre) javítani tudjuk a hibákat. Ha egy-egy konkrét alkatrésznél nem sikerül a javítás, akkor pedig adunk olyan elemet, amiről már tudjuk, hogy bevált. Semmi akadálya, hogy holnap akár 60-70 kört menjenek, ha akarnak.”
Az Autosport úgy tudja, hogy a Renault jelenlegi problémái elsősorban szoftveresek, ami elvileg nem rossz hír, ugyanis gyorsan javítható.
 
“A fő különbség a hardveres (alkatrészeket érintő) és a szoftveres hibák között az, hogy a hardvert jóval nehezebb javítani, mert meg kell találni hiba a pontos forrását. A szoftver jóval egyszerűbb, sokkal könnyebben lehet tesztelni és javítani a hibákat, mint a hardvernél” – állította Taffin.

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.