F1: Kezdhetnek aggódni a Lotusnál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 10.30

Az első tesztet kihagyó Lotusnál még mindig csak az első lépéseknél járnak az autó tesztelésében, miközben fogy az idő. Romain Grosjean attól tart, hogy nem tudják majd felvenni a lépést a többiekkel.

A csütörtöki tesztnappal a 2014-es téli F1-es felkészülési időszak félidejéhez jutott. Az első, jerezi tesztet teljes egészében kihagyó Lotus most, Bahreinben két nap alatt mindössze 26 kört gyűjtött az E22-essel, ami kezdi aggasztani szerdán és csütörtökön vezető Romain Grosjeant. Még hat napjuk van arra, hogy gatyába rázzák az autót.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nem mentünk sokat ma sem. Nem voltak komoly gondjaink, egyszerűen csak időbe telt kijavítani őket. Amikor már azt hittük, hogy minden rendben, akkor megint akadt valami két és fél órás átszerelés, ami nem ideális. Néhány probléma okát illetően nem is voltunk biztosak, de bízzunk benne, hogy Pastor (Maldonado) két napján már jobb formában leszünk! A teendők listája egyre dagad, és már csak két napunk van, valahogy fel kell zárkóznunk!” – magyarázta a francia pilóta.
“Volt egy tízkörös mért etapunk, amiből leszűrhettünk ezt-azt az autóról, megnézhettük, hogy nem esik-e szét, és nem is volt baj. Egyrészt volt valami az autó oldalánál, meg voltak gondjaink az akkumulátorral is, de őszintén, ennél pontosabban nem tudom” – foglalta össze a napot.
Grosjean felemásan tekint a jerezi kimaradásra: “Talán hasznunkra lett volna, de az autó még nem volt kész, szóval ez van. Lehettek volna gondjaink, amiket aztán kijavíthattunk volna. De azért nem arról van szó, hogy egyáltalán nem volt Renault-motor a pályán. Közülük senkinek nem ment valami jól ott, szóval nem valószínű, hogy épp nekünk lett volna problémamentes (a jerezi teszt).”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A motorszállítónál bíznak benne, hogy a hétvégére sikerül kijavítani a Lotusnál jelentkező problémákat is, a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin a csütörtöki nap végén azt mondta, napi 60-70 kört is remélhetnek majd az enstone-iak.
“100 százalékra nehéz állítani valamit, de 99 százalékban biztosak vagyunk abban, hogy holnapra (péntekre) javítani tudjuk a hibákat. Ha egy-egy konkrét alkatrésznél nem sikerül a javítás, akkor pedig adunk olyan elemet, amiről már tudjuk, hogy bevált. Semmi akadálya, hogy holnap akár 60-70 kört menjenek, ha akarnak.”
Az Autosport úgy tudja, hogy a Renault jelenlegi problémái elsősorban szoftveresek, ami elvileg nem rossz hír, ugyanis gyorsan javítható.
 
“A fő különbség a hardveres (alkatrészeket érintő) és a szoftveres hibák között az, hogy a hardvert jóval nehezebb javítani, mert meg kell találni hiba a pontos forrását. A szoftver jóval egyszerűbb, sokkal könnyebben lehet tesztelni és javítani a hibákat, mint a hardvernél” – állította Taffin.

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.