F1: Kezdhetnek aggódni a Lotusnál?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 10.30

Az első tesztet kihagyó Lotusnál még mindig csak az első lépéseknél járnak az autó tesztelésében, miközben fogy az idő. Romain Grosjean attól tart, hogy nem tudják majd felvenni a lépést a többiekkel.

A csütörtöki tesztnappal a 2014-es téli F1-es felkészülési időszak félidejéhez jutott. Az első, jerezi tesztet teljes egészében kihagyó Lotus most, Bahreinben két nap alatt mindössze 26 kört gyűjtött az E22-essel, ami kezdi aggasztani szerdán és csütörtökön vezető Romain Grosjeant. Még hat napjuk van arra, hogy gatyába rázzák az autót.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Nem mentünk sokat ma sem. Nem voltak komoly gondjaink, egyszerűen csak időbe telt kijavítani őket. Amikor már azt hittük, hogy minden rendben, akkor megint akadt valami két és fél órás átszerelés, ami nem ideális. Néhány probléma okát illetően nem is voltunk biztosak, de bízzunk benne, hogy Pastor (Maldonado) két napján már jobb formában leszünk! A teendők listája egyre dagad, és már csak két napunk van, valahogy fel kell zárkóznunk!” – magyarázta a francia pilóta.
“Volt egy tízkörös mért etapunk, amiből leszűrhettünk ezt-azt az autóról, megnézhettük, hogy nem esik-e szét, és nem is volt baj. Egyrészt volt valami az autó oldalánál, meg voltak gondjaink az akkumulátorral is, de őszintén, ennél pontosabban nem tudom” – foglalta össze a napot.
Grosjean felemásan tekint a jerezi kimaradásra: “Talán hasznunkra lett volna, de az autó még nem volt kész, szóval ez van. Lehettek volna gondjaink, amiket aztán kijavíthattunk volna. De azért nem arról van szó, hogy egyáltalán nem volt Renault-motor a pályán. Közülük senkinek nem ment valami jól ott, szóval nem valószínű, hogy épp nekünk lett volna problémamentes (a jerezi teszt).”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A motorszállítónál bíznak benne, hogy a hétvégére sikerül kijavítani a Lotusnál jelentkező problémákat is, a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin a csütörtöki nap végén azt mondta, napi 60-70 kört is remélhetnek majd az enstone-iak.
“100 százalékra nehéz állítani valamit, de 99 százalékban biztosak vagyunk abban, hogy holnapra (péntekre) javítani tudjuk a hibákat. Ha egy-egy konkrét alkatrésznél nem sikerül a javítás, akkor pedig adunk olyan elemet, amiről már tudjuk, hogy bevált. Semmi akadálya, hogy holnap akár 60-70 kört menjenek, ha akarnak.”
Az Autosport úgy tudja, hogy a Renault jelenlegi problémái elsősorban szoftveresek, ami elvileg nem rossz hír, ugyanis gyorsan javítható.
 
“A fő különbség a hardveres (alkatrészeket érintő) és a szoftveres hibák között az, hogy a hardvert jóval nehezebb javítani, mert meg kell találni hiba a pontos forrását. A szoftver jóval egyszerűbb, sokkal könnyebben lehet tesztelni és javítani a hibákat, mint a hardvernél” – állította Taffin.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.