F1: Használhatatlan a Renault-motor?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 09.40

A caterhames Kobajasi Kamui lesújtóan beszélt a Renault erőforrásairól, és bár a fő kliens, a Red Bull végre kicsit jobban muzsikál, Sebastian Vettel szerint még nem másztak ki a gödörből.

A bahreini téli F1-es teszt második napja volt az első, amikor a címvédő Red Bull végre érdemi pályás munkára volt képes, Sebastian Vettel 59 kört teljesített az RB10-essel. A Renault-motor gondjai és a saját beépítési, hűtési problémáival is küszködő csapatnál örültek, hogy sikerült dolgozni.
“Jó napunk volt” – szögezte le a Red Bull vezető mérnöke, Andy Damerum. “szerdáról csütörtökre nagy munkát végeztünk, a srácok igazán rákapcsoltak, annyira, hogy reggelre már az ütemterv előtt voltunk az autóval. Sikerült kijavítanunk az előző napi problémát és nem is akadt semmilyen bosszantó hiba, így jól tudtunk menni.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Minden egyes kör újabb adatot hoz, aranyat ér, szóval örülünk a mai munkának. Ezzel együtt azért nem másztunk még ki a gödörből, nagyon sok munka vár még ránk, de úgy tűnik, most már a jó irányba indultunk. A sima délelőtt után délután kipróbáltunk néhány új alkatrészt, amire nagyon vártunk már. Sebastian szerint nagy előrelépést jelentettek, szóval biztató volt a teszt.”
“Természetesen a köridők egyelőre teljesen irrelevánsak, ugyanis kizárólag a megbízhatóságra koncentrálunk, abban tekintetben viszont fejlődést is érzékelünk.” 
A négyszeres bajnok Vettel is óvatos bizakodással beszélt: “Jó volt végre rendesen ráérezni az autóra, érzésre nagyjából rendben van, és nagyon sok van még benne. Azt nehéz lenne megmondani, mennyire gyorsan tudunk felzárkózni, hiszen nem tudom, a többiek mit csinálnak, de ma több kört mentünk, mint bármikor eddig, ami nagy dolog!”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Minden egyes körben megtudunk valamit, ezért is fontos minél többet menni, még ha maguk a körök nem is épp a legjobbak. A legfontosabb egyszerűen a vezetés. Ma végre több kör sikerült, ez biztató. Jó volt ellenőrizni az autót, a megbízhatóságot, de nagyon sok dolgunk van még. Viszont ismerjük a problémákat, igyekszünk megoldani őket. Ilyen egyszerű ez. Azt nem lehet megjósolni, mi lesz holnap, mi lesz a jövő héten, egyszerűen haladunk lépésről lépésre” – magyarázta Vettel, aki a hétre befejezte a vezetést.
Míg a Red Bullnál talán kezdenek összeállni a dolgok, általánosságban azért még mindig problémásnak tűnnek a Renault erőforrásai, legalábbis ha hihetünk a szintén a franciák motorjait használó Caterham versenyzője, Kobajasi Kamui lesújtó véleményének.
“Ez van, ezzel kell dolgoznunk, igyekeznünk kell segíteni nekik, hogy versenyben lehessünk a többi motorgyártóval. Pillanatnyilag egyértelműen gyengék vagyunk a tempót tekintve, szóval minden lehetőséget megadunk a Renault-nak a munkára, az autón majd utána dolgozunk” – mondta az Autosportnak. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Egyelőre a motorra várunk. A tesztelés közben néha találkozunk másik autóval a pályán, és világosan látható, hogy a mercedeses autók sokkal gyorsabbak az egyeneseken, 2akár 0-30 km/órával is, normális motorerővel pedig egészen más féktávjaink lehetnének, meg minden. Meglátjuk, mire juthatunk ilyen rövid idő alatt, de jelenleg egyértelműen jócskán le vagyunk maradva.”
“Nagyon sok gondunk volt a motorral. Egyelőre egyszerűen a javításokra várunk, ugyanis nagyon durva az erőátvitel, ami nehézséget jelent a kanyarkijáratoknál, a kigyorsításoknál. Jelenleg nagyon nehezek számunkra a lassú kanyarok, mert fogalmunk sincs, milyen lesz a tapadás.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.