F1: Használhatatlan a Renault-motor?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 09.40

A caterhames Kobajasi Kamui lesújtóan beszélt a Renault erőforrásairól, és bár a fő kliens, a Red Bull végre kicsit jobban muzsikál, Sebastian Vettel szerint még nem másztak ki a gödörből.

A bahreini téli F1-es teszt második napja volt az első, amikor a címvédő Red Bull végre érdemi pályás munkára volt képes, Sebastian Vettel 59 kört teljesített az RB10-essel. A Renault-motor gondjai és a saját beépítési, hűtési problémáival is küszködő csapatnál örültek, hogy sikerült dolgozni.
“Jó napunk volt” – szögezte le a Red Bull vezető mérnöke, Andy Damerum. “szerdáról csütörtökre nagy munkát végeztünk, a srácok igazán rákapcsoltak, annyira, hogy reggelre már az ütemterv előtt voltunk az autóval. Sikerült kijavítanunk az előző napi problémát és nem is akadt semmilyen bosszantó hiba, így jól tudtunk menni.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Minden egyes kör újabb adatot hoz, aranyat ér, szóval örülünk a mai munkának. Ezzel együtt azért nem másztunk még ki a gödörből, nagyon sok munka vár még ránk, de úgy tűnik, most már a jó irányba indultunk. A sima délelőtt után délután kipróbáltunk néhány új alkatrészt, amire nagyon vártunk már. Sebastian szerint nagy előrelépést jelentettek, szóval biztató volt a teszt.”
“Természetesen a köridők egyelőre teljesen irrelevánsak, ugyanis kizárólag a megbízhatóságra koncentrálunk, abban tekintetben viszont fejlődést is érzékelünk.” 
A négyszeres bajnok Vettel is óvatos bizakodással beszélt: “Jó volt végre rendesen ráérezni az autóra, érzésre nagyjából rendben van, és nagyon sok van még benne. Azt nehéz lenne megmondani, mennyire gyorsan tudunk felzárkózni, hiszen nem tudom, a többiek mit csinálnak, de ma több kört mentünk, mint bármikor eddig, ami nagy dolog!”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Minden egyes körben megtudunk valamit, ezért is fontos minél többet menni, még ha maguk a körök nem is épp a legjobbak. A legfontosabb egyszerűen a vezetés. Ma végre több kör sikerült, ez biztató. Jó volt ellenőrizni az autót, a megbízhatóságot, de nagyon sok dolgunk van még. Viszont ismerjük a problémákat, igyekszünk megoldani őket. Ilyen egyszerű ez. Azt nem lehet megjósolni, mi lesz holnap, mi lesz a jövő héten, egyszerűen haladunk lépésről lépésre” – magyarázta Vettel, aki a hétre befejezte a vezetést.
Míg a Red Bullnál talán kezdenek összeállni a dolgok, általánosságban azért még mindig problémásnak tűnnek a Renault erőforrásai, legalábbis ha hihetünk a szintén a franciák motorjait használó Caterham versenyzője, Kobajasi Kamui lesújtó véleményének.
“Ez van, ezzel kell dolgoznunk, igyekeznünk kell segíteni nekik, hogy versenyben lehessünk a többi motorgyártóval. Pillanatnyilag egyértelműen gyengék vagyunk a tempót tekintve, szóval minden lehetőséget megadunk a Renault-nak a munkára, az autón majd utána dolgozunk” – mondta az Autosportnak. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Egyelőre a motorra várunk. A tesztelés közben néha találkozunk másik autóval a pályán, és világosan látható, hogy a mercedeses autók sokkal gyorsabbak az egyeneseken, 2akár 0-30 km/órával is, normális motorerővel pedig egészen más féktávjaink lehetnének, meg minden. Meglátjuk, mire juthatunk ilyen rövid idő alatt, de jelenleg egyértelműen jócskán le vagyunk maradva.”
“Nagyon sok gondunk volt a motorral. Egyelőre egyszerűen a javításokra várunk, ugyanis nagyon durva az erőátvitel, ami nehézséget jelent a kanyarkijáratoknál, a kigyorsításoknál. Jelenleg nagyon nehezek számunkra a lassú kanyarok, mert fogalmunk sincs, milyen lesz a tapadás.”

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.