F1: Ecclestone besorolt Putyin mögé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 08.30

Bernie Ecclestone újabb bevállalós megszólalást produkált: az F1 ura azt mondja, hogy teljes mértékben egyetért Vlagyimir Putyinnal a melegjogok oroszországi korlátozásait illetően.

Tavaly nyár óta nemzetközi ellenszenv irányul az orosz kormányzat és személy szerint az elnök, Vlagyimir Putyin ellen a szabadságjogokat fontosnak tartó szervezetek és kormányok részéről, amiért törvényerőre emelkedett a homoszexualitás “propagandáját” tiltó jogszabály, amely súlyos bírsággal rendeli sújtani a megszegőket. Félhivatalosan az állami politika része a melegek diszkriminációja, ellehetetlenítése Oroszországban.
A szocsi téli olimpia kapcsán számos kritikus megjegyezte, hogy ez a törvény, és a homoszexuálisok felé tanúsított állami attitűd egyáltalán nem egyeztethető össze az olimpiai szellemmel.

Kicsi a bors, de erős (Fotó: Europress)

Kicsi a bors, de erős Fotó: Europress


A Szocsiba ősszel másik nemzetközi, globális sporteseményt, a Forma-1-es Orosz Nagydíjat vivő Bernie Ecclestone szokásához híven nem riadt vissza tőle, hogy a közvélemény egy részét garantáltan megbotránkoztató álláspontot vegyen fel.
“Putyin nem azt mondta, hogy elítéli a homoszexualitást, csak azt, hogy nem akarja, hogy 18 év alattiak előtt népszerűsítsék. Én teljes mértékben egyetértek vele ebben, és ha tartanának egy globális közvélemény-kutatást, a világ 90 százaléka is egyetértene ezzel” – mondta az F1 ura a CNN-nek.
“Én nagyon nagyra tartom őt és a kiállását a véleménye mellett. Lehet, hogy egyeseket rosszul érint a dolog, de ilyen az élet! Ő így látja a dolgokat, és szerintem teljesen igaza van” – magyarázta Ecclestone, hozzátéve, hogy véleménye szerint Oroszország “elsőosztályú” munkát végzett a szocsi F1-pálya építésével, Putyin pedig több elismerést érdemelne az olimpia “szuper lebonyolításáért”.

A szocsi F1-pálya két hete (Fotó: Europress)

A szocsi F1-pálya két hete Fotó: Europress


Az első Orosz Nagydíjat idén október második hétvégéjén rendezik majd, de az is a pakliban van, hogy a Putyinról áradozó Ecclestone akkor már nem lesz képben, hiszen annak ellenére, hogy csütörtökön megnyert egy ellene indított kártérítési pert Londonban, április végén Münchenben kell vádlottként kell majd felelnie a bíróság előtt az F1 jogainak 2005-ös eladását illető vesztegetési ügyben.
A kisember büntetőjogi felelősségének megállapítása egyértelműen a karrierjének végét jelentené, a jogtulajdonos CVC csoport új embert állítana az F1 élére. De van-e épkézláb utód?  
“Fogalmam sincs, hogy milyen tulajdonságok kellenének ehhez. Olyan ez, mintha Frank Sinatra pótlását keresnénk. Addig nem világos, mi is kellene, amíg el nem kezdi a munkát az illető. Kínában vagy Japánban például idősebbnek kell lenni ahhoz, hogy valaki vezető pozícióba kerülhessen. Ennek is van jó oldala: így legalább nem maradnak sokáig” – viccelte el a kérdést a 83 éves Ecclestone.
Oroszország bekerülése mellett is akad újdonság 2014-ben a Forma-1-ben, a legfontosabb természetesen az új, 1,6 literes, turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetése. Az F1 ura ezekkel nem képes megbarátkozni: “Nekem egyáltalán nem tetszik a hangjuk. Nem szólnak az F1-hez méltóan, de az csak az én véleményem, majd meglátjuk, mit gondol a közönség!”

A turbók rosszak, a dupla pont jó (Fotó: Europress)

A turbók rosszak, a dupla pont jó Fotó: Europress


Ecclestone azonban nagyon is támogat egy másik újdonságot, a szezonzárón osztandó dupla pontokat, sőt ő maga az utolsó három futamra szeretné ezt bevezetni: 
“Egyszerű az ok: a jelenlegi naptár mellett már szeptemberre lefuthat a bajnoki küzdelem, de ha az utolsó három versenyen egy másik, rivális autó lesz a legjobb formában, akkor még a bajnoki címet is vihetné az a csapat.” 
“Miért értékelődjön le az idény hat futammal a vége előtt? Az emberek tapadnának a képernyőre, hogy lássák, ki nyeri a futamokat. Aki megnyeri az utolsó hármat, az bajnok lehet, így teljesen más lenne a kép” – érvelt a kisember.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.