F1: Ecclestone besorolt Putyin mögé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 08.30

Bernie Ecclestone újabb bevállalós megszólalást produkált: az F1 ura azt mondja, hogy teljes mértékben egyetért Vlagyimir Putyinnal a melegjogok oroszországi korlátozásait illetően.

Tavaly nyár óta nemzetközi ellenszenv irányul az orosz kormányzat és személy szerint az elnök, Vlagyimir Putyin ellen a szabadságjogokat fontosnak tartó szervezetek és kormányok részéről, amiért törvényerőre emelkedett a homoszexualitás “propagandáját” tiltó jogszabály, amely súlyos bírsággal rendeli sújtani a megszegőket. Félhivatalosan az állami politika része a melegek diszkriminációja, ellehetetlenítése Oroszországban.
A szocsi téli olimpia kapcsán számos kritikus megjegyezte, hogy ez a törvény, és a homoszexuálisok felé tanúsított állami attitűd egyáltalán nem egyeztethető össze az olimpiai szellemmel.

Kicsi a bors, de erős (Fotó: Europress)

Kicsi a bors, de erős Fotó: Europress


A Szocsiba ősszel másik nemzetközi, globális sporteseményt, a Forma-1-es Orosz Nagydíjat vivő Bernie Ecclestone szokásához híven nem riadt vissza tőle, hogy a közvélemény egy részét garantáltan megbotránkoztató álláspontot vegyen fel.
“Putyin nem azt mondta, hogy elítéli a homoszexualitást, csak azt, hogy nem akarja, hogy 18 év alattiak előtt népszerűsítsék. Én teljes mértékben egyetértek vele ebben, és ha tartanának egy globális közvélemény-kutatást, a világ 90 százaléka is egyetértene ezzel” – mondta az F1 ura a CNN-nek.
“Én nagyon nagyra tartom őt és a kiállását a véleménye mellett. Lehet, hogy egyeseket rosszul érint a dolog, de ilyen az élet! Ő így látja a dolgokat, és szerintem teljesen igaza van” – magyarázta Ecclestone, hozzátéve, hogy véleménye szerint Oroszország “elsőosztályú” munkát végzett a szocsi F1-pálya építésével, Putyin pedig több elismerést érdemelne az olimpia “szuper lebonyolításáért”.

A szocsi F1-pálya két hete (Fotó: Europress)

A szocsi F1-pálya két hete Fotó: Europress


Az első Orosz Nagydíjat idén október második hétvégéjén rendezik majd, de az is a pakliban van, hogy a Putyinról áradozó Ecclestone akkor már nem lesz képben, hiszen annak ellenére, hogy csütörtökön megnyert egy ellene indított kártérítési pert Londonban, április végén Münchenben kell vádlottként kell majd felelnie a bíróság előtt az F1 jogainak 2005-ös eladását illető vesztegetési ügyben.
A kisember büntetőjogi felelősségének megállapítása egyértelműen a karrierjének végét jelentené, a jogtulajdonos CVC csoport új embert állítana az F1 élére. De van-e épkézláb utód?  
“Fogalmam sincs, hogy milyen tulajdonságok kellenének ehhez. Olyan ez, mintha Frank Sinatra pótlását keresnénk. Addig nem világos, mi is kellene, amíg el nem kezdi a munkát az illető. Kínában vagy Japánban például idősebbnek kell lenni ahhoz, hogy valaki vezető pozícióba kerülhessen. Ennek is van jó oldala: így legalább nem maradnak sokáig” – viccelte el a kérdést a 83 éves Ecclestone.
Oroszország bekerülése mellett is akad újdonság 2014-ben a Forma-1-ben, a legfontosabb természetesen az új, 1,6 literes, turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetése. Az F1 ura ezekkel nem képes megbarátkozni: “Nekem egyáltalán nem tetszik a hangjuk. Nem szólnak az F1-hez méltóan, de az csak az én véleményem, majd meglátjuk, mit gondol a közönség!”

A turbók rosszak, a dupla pont jó (Fotó: Europress)

A turbók rosszak, a dupla pont jó Fotó: Europress


Ecclestone azonban nagyon is támogat egy másik újdonságot, a szezonzárón osztandó dupla pontokat, sőt ő maga az utolsó három futamra szeretné ezt bevezetni: 
“Egyszerű az ok: a jelenlegi naptár mellett már szeptemberre lefuthat a bajnoki küzdelem, de ha az utolsó három versenyen egy másik, rivális autó lesz a legjobb formában, akkor még a bajnoki címet is vihetné az a csapat.” 
“Miért értékelődjön le az idény hat futammal a vége előtt? Az emberek tapadnának a képernyőre, hogy lássák, ki nyeri a futamokat. Aki megnyeri az utolsó hármat, az bajnok lehet, így teljesen más lenne a kép” – érvelt a kisember.

Kommentek

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.