F1: Briatore miatt küszködik a Renault?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 13.30

A Red Bull főnöke, Christian Horner szerint a Renault gondjait elsősorban az okozza, hogy nem volt meg a megfelelő hátterük az új erőforrások hibrid komponensének fejlesztéséhez.

A Red Bull és a Renault közötti viszony egyértelműen feszültebbé vált az elmúlt időszakban, a felek a különböző problémák miatt burkoltan vagy nyíltan egymásra mutogatnak. 
A Red Bull csapatfőnök, Christian Horner most elsősorban az energia-visszanyerő rendszer, az ERS problémáira koncentrál, azt állítja, nekik kell kézbe venni a hibrid komponens javítását, ugyanis a Renault-nál nem volt meg a kellő szakértelem és tapasztalat hozzá. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Az összes tapasztalatunkkal igyekszünk segíteni őket az energia-visszanyerő rendszert illetően. Azzal vannak a legnagyobb problémák, és ebben tudunk a legtöbbet segíteni. Korábban nem nagyon folytunk bele, de mostanra egyre nagyobb szerepet vállalunk. “
 
Horner szerint a Renault gondjai abban gyökereznek, hogy az egykori gyári csapat (ma a Lotus) főnöke, Flavio Briatore úgy döntött, a motorgyár helyett inkább a csapat fejlessze és gyártsa az ERS elődjét, a KERS-t.
“Ha megnézzük, évekkel ezelőtt Flavio úgy döntött, hogy a KERS-szel a versenycsapatnak kell foglalkoznia és nem a motorüzemnek. A Renault aztán eladta a csapatot, mi pedig magunknak fejlesztettük a KERS-ünket a Red Bullnál.” 
“Most viszont, az új erőforrás esetében az energia-visszanyerő is a motorgyártóhoz tartozik, és ez így is helyes, de emiatt sokkal húzósabb számukra a technológia kiismerése, mint a Mercedesnél vagy a Ferrarinál, ahol már évek tapasztalatával rendelkeznek.”
A Renault-val 2012-13-ban dolgozó Williams technikai főnöke, nem mellesleg a korábbi Renault-csapat technikai igazgatója, Pat Symonds szerint általánosabb, főképp pénzügyi okai is vannak a francia gyártó jelenlegi küszködésének.


“Miután jó pár évvel ezelőtt befagyasztották a V8-asok fejlesztését, a Renault Sport leépítést hajtott végre a viry-i központban. Szerintem ennek a levét isszák most, mert amikor megjelent az új motorszabvány, nem volt meg a kellő munkaerő és infrastruktúra. És gyanítom, hogy a pénzügyi keret sem” – mondta a BBC-nek.
“De vannak ott jó szakemberek, jól ismerem és nagyon tisztelem őket, szóval nem szeretném lekezelni őket” – tette hozzá.

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.