F1: Briatore miatt küszködik a Renault?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.21. 13.30

A Red Bull főnöke, Christian Horner szerint a Renault gondjait elsősorban az okozza, hogy nem volt meg a megfelelő hátterük az új erőforrások hibrid komponensének fejlesztéséhez.

A Red Bull és a Renault közötti viszony egyértelműen feszültebbé vált az elmúlt időszakban, a felek a különböző problémák miatt burkoltan vagy nyíltan egymásra mutogatnak. 
A Red Bull csapatfőnök, Christian Horner most elsősorban az energia-visszanyerő rendszer, az ERS problémáira koncentrál, azt állítja, nekik kell kézbe venni a hibrid komponens javítását, ugyanis a Renault-nál nem volt meg a kellő szakértelem és tapasztalat hozzá. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Az összes tapasztalatunkkal igyekszünk segíteni őket az energia-visszanyerő rendszert illetően. Azzal vannak a legnagyobb problémák, és ebben tudunk a legtöbbet segíteni. Korábban nem nagyon folytunk bele, de mostanra egyre nagyobb szerepet vállalunk. “
 
Horner szerint a Renault gondjai abban gyökereznek, hogy az egykori gyári csapat (ma a Lotus) főnöke, Flavio Briatore úgy döntött, a motorgyár helyett inkább a csapat fejlessze és gyártsa az ERS elődjét, a KERS-t.
“Ha megnézzük, évekkel ezelőtt Flavio úgy döntött, hogy a KERS-szel a versenycsapatnak kell foglalkoznia és nem a motorüzemnek. A Renault aztán eladta a csapatot, mi pedig magunknak fejlesztettük a KERS-ünket a Red Bullnál.” 
“Most viszont, az új erőforrás esetében az energia-visszanyerő is a motorgyártóhoz tartozik, és ez így is helyes, de emiatt sokkal húzósabb számukra a technológia kiismerése, mint a Mercedesnél vagy a Ferrarinál, ahol már évek tapasztalatával rendelkeznek.”
A Renault-val 2012-13-ban dolgozó Williams technikai főnöke, nem mellesleg a korábbi Renault-csapat technikai igazgatója, Pat Symonds szerint általánosabb, főképp pénzügyi okai is vannak a francia gyártó jelenlegi küszködésének.


“Miután jó pár évvel ezelőtt befagyasztották a V8-asok fejlesztését, a Renault Sport leépítést hajtott végre a viry-i központban. Szerintem ennek a levét isszák most, mert amikor megjelent az új motorszabvány, nem volt meg a kellő munkaerő és infrastruktúra. És gyanítom, hogy a pénzügyi keret sem” – mondta a BBC-nek.
“De vannak ott jó szakemberek, jól ismerem és nagyon tisztelem őket, szóval nem szeretném lekezelni őket” – tette hozzá.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.