F1: A McLaren a leggyorsabb, a Red Bull is beindult

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.20. 16.30

A Forma-1-es téli tesztelés félidejében végre-valahára érdemi távot tudott megtenni a címvédő Red Bull autója, a leggyorsabb viszont a mclarenes újonc, Kevin Magnussen volt csütörtökön Bahreinben.

A Red Bullért vagy általában minél nyitottabb, többesélyes versenyért szorítók fellélegezhetnek: a bahreini Forma-1-es tesztelés második napján végre a Red Bull is értékelhető távot tudott megtenni a címvédő Sebastian Vettel kezei között.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A négyszeres világbajnok 59 kört tett meg, majdnem kétszer annyit, mint amennyi az eddig öt tesztnapon összesen sikerült (35) a Red Bullnak – igaz, leggyorsabb köre több mint öt másodperccel volt rosszabb a napi csúcsnál. Leghosszabb egybefüggő etapja 9 kör volt.
Az élen a McLaren újonca, Kevin Magnussen zárt, a dán ifjonc 1:34,910-es ideje másfél másodperccel volt jobb a másodikként rangsorolt Force Indiá-s Nico Hülkenbergénél. 
Magnussen köre már jelentősen túlszárnyalta a tavalyi Bahreini Nagydíjon teljesített legjobb versenykört, de a 2013-as pole-tól még 2,6 másodpercre volt.
A McLarennek nem volt teljesen sima napja, Madnussen az ebédszünetig csak 8 kört hozott össze, de délután már komolyabb probléma nélkül vezetett.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A harmadik idővel, a nap második legaktívabbjaként végzett Fernando Alonso, az F14 T hajszál híján száz kört futott Szahírban.
Mögötte a gyári Mercedesszel Nico Rosberg következett, majd a tegnapi küszködés után a mára szépen muzsikáló Williamsszel Valtteri Bottas, aki 116 körével a legtevékenyebb volt. Egyes szakértők már kezdik a tavaly katasztrofálisan teljesítő grove-i csapatot sötét lóként emlegetni.
Nehezen indult a nap a Caterhamnél, de telemetriai problémák kijavítása után Kobajasi Kamui végül 66 kört hozott ki a zöld járgányból.
Ahogy a nagycsapatnál, úgy a Toro Rossónál javult a helyzet, Jean-Eric Vergne Vettelt majdnem hajszálra lemásolva 58 kört futott.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Lotus E22-ese továbbra is nagyon friss és “törékeny” még, Romain Grosjean a szerdai 8 kör után ma 18-at ment. Az enstone-i csapat a tesztnap végén megtartotta a hivatalos leleplezést is, amihez egy meglepetés is kapcsolódott: a bokszutcában álló autó mellé Grosjeannal és Pastor Maldonadóval együtt teljes harci díszben, versenyoverallba öltözve állt oda a Caterhamtől ejtett Charles Pic, azaz ő lesz az alakulat tartalékosa idén.
A Marussia sem jutott többre a Lotusnál, az üzemanyag-rendszer hibája miatt Jules Bianchi csütörtökön 17 kört tett meg, igaz, ez így is sokkal-sokkal több, mint a szerdai 3.
A tesztelés pénteken és szombaton is folytatódik a szahíri pályán, majd egy kis pihenőt követően jövő héten újabb négy nap után zárul majd az idei téli felkészülés. 

Teszt, Bahrein, 2014.02.20.

# Pilóta Csapat Idő  Kör
 1.  K. Mangussen  McLaren-Mercedes  1:34,910  46
 2.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes  1:36,445  59
 3.  F. Alonso  Ferrari  1:36,516  97
 4.  N. Rosberg  Mercedes AMG  1:36,965  85
 5.  V. Bottas  Williams-Mercedes  1:37,328  116
 6.  K. Kobajasi  Caterham-Renault  1:39,855  66
 7.  S. Vettel  Red Bull-Renault  1:40,340  59
 8.  J-E. Vergne  Toro Rosso-Renault  1:40,609  58
 9.  E. Gutierrez  Sauber-Ferrari  1:40,717  55
 10.  R. Grosjean  Lotus-Renault  1:41,670  18
 11.  J. Bianchi  Marussia-Ferrari  1:42,511  17

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.