F1: A Lotusnál elég, ha egyben marad az autó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.20. 10.40

A Lotus-csapat új autója szerdán, a bahreini teszt nyitónapján debütált hivatalosan. Romain Grosjean csak nyolc kört ment, azt mondta, egyelőre csakis a megbízhatóságra koncentrálnak.

A többiekkel ellentétben a Lotus kihagyta az első, jerezi Forma-1-es tesztet, a dupla agyarú E22-es hivatalosan szerdán, a bahreini tesztelés első napján debütált. 
Az új járgányt Romain Grosjean vezette az első napon, de motorproblémák miatt csak nyolc kört ment. A francia versenyző a nap végén azt mondta, ennél többet szeretne a folytatásban, ugyanis a következő időszakban megbízhatóvá kell tenni az E22-est, pillanatnyilag ez a legfőbb cél:


“Azt hiszem, a legfontosabb, hogy sokat menjünk az autóval, lássuk, hogyan működnek a fékek, a gumik, hogy az egész egyben marad, ki kell szűrni a hibákat Melbourne-re. A beállítások most nem nagyon izgatnak, arra van a szabadedzés. Most csak a problémák kijavítása és az a fő, hogy az autó végig bírja a hosszú etapokat is. Ez van. Megvan az autó, és tudjuk, hogy a változások miatt lehetnek vele gondok. De ha jól raktuk össze, akkor a Melbourne-i három edzésen már gatyába rázhatjuk.”
“De jónak tűnik, jó, hogy itt vagyunk. Nem mentünk annyi kört, mint szerettünk volna, de jó érzés volt visszaülni az autóba. Azt a néhány kört élveztem. A legnagyobb meglepetés a hang volt, az egyenesben jobban hallottam a szélzajt, mint a motorzajt. A Forma-3-ra emlékeztetett.” 
“Izgalmas az autó, nekem tetszik. Szerintem jól átgondolt tervezés, és az orr is rendben van. Szépnek nem nevezném ezeket az autókat, mert tényleg nem azok. De ezek a szabályok, ezekből kell kihoznunk a legtöbbet” – utalt a finoman szólva is furcsa orrkialakításokra a francia.
Ahogy írtuk, a Red Bullhoz és a Toro Rossóhoz hasonlóan a Lotusnak is problémái voltak a Renault erőforrásával és az akkumulátorokkal. Grosjean így beszélt a helyzetről:


“Hogy őszinte legyek, annyi minden van ott az autó farában, hogy nem látok át mindent, de a motorral és az akkumulátorokkal volt gond. Nem valami katasztrofális, de át kell látnunk, és remélhetőleg holnapra-holnaputánra megoldást találunk. Én magam nem értem a különbséget az MGU-H és az MGU-K vagy mik között, meg ilyenek. Én csak kimegyek a pályára, aztán ha elromlik valami, beszólok a rádión.”
A csapat tulajdonos-főnöke, Gerard Lopez Grosjeannál lendületesebben nyilatkozott.
“Én mondtam, hogy az első tesztnek nem sok haszna lenne a műszaki problémák miatt, szóval sokat spóroltunk azzal, hogy otthon maradtunk” – indokolta a késői bemutatkozást az Auto Motor und Sportnak.
“De szuper autónk van. A srácok el sem hiszik a szélcsatornás adatokat. Ha ezeket a számokat sikerül produkálnunk a pályán is, akkor állatira megy majd a kocsi! Csak remélni tudom, hogy a három motor, a Mercedes, a Ferrari és a Renault nem jelent majd háromszintű bajnokságot” – utalt az új erőforrások eltérő versenyképességére és főképp a Renault problémáira.
A Lotus a renault-s gyermekbetegségek ellenére csütörtökön végre hivatalosan is bejelentette, hogy meghosszabbította együttműködését a Renault-val. A közlemény szerint az együttműködés 2014-re és azon túl is szól, konkrét határidő megnevezése nélkül, de a BBC értesülése szerint 2018-ig tart  szerződés.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.