F1: A Lotusnál elég, ha egyben marad az autó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.20. 10.40

A Lotus-csapat új autója szerdán, a bahreini teszt nyitónapján debütált hivatalosan. Romain Grosjean csak nyolc kört ment, azt mondta, egyelőre csakis a megbízhatóságra koncentrálnak.

A többiekkel ellentétben a Lotus kihagyta az első, jerezi Forma-1-es tesztet, a dupla agyarú E22-es hivatalosan szerdán, a bahreini tesztelés első napján debütált. 
Az új járgányt Romain Grosjean vezette az első napon, de motorproblémák miatt csak nyolc kört ment. A francia versenyző a nap végén azt mondta, ennél többet szeretne a folytatásban, ugyanis a következő időszakban megbízhatóvá kell tenni az E22-est, pillanatnyilag ez a legfőbb cél:


“Azt hiszem, a legfontosabb, hogy sokat menjünk az autóval, lássuk, hogyan működnek a fékek, a gumik, hogy az egész egyben marad, ki kell szűrni a hibákat Melbourne-re. A beállítások most nem nagyon izgatnak, arra van a szabadedzés. Most csak a problémák kijavítása és az a fő, hogy az autó végig bírja a hosszú etapokat is. Ez van. Megvan az autó, és tudjuk, hogy a változások miatt lehetnek vele gondok. De ha jól raktuk össze, akkor a Melbourne-i három edzésen már gatyába rázhatjuk.”
“De jónak tűnik, jó, hogy itt vagyunk. Nem mentünk annyi kört, mint szerettünk volna, de jó érzés volt visszaülni az autóba. Azt a néhány kört élveztem. A legnagyobb meglepetés a hang volt, az egyenesben jobban hallottam a szélzajt, mint a motorzajt. A Forma-3-ra emlékeztetett.” 
“Izgalmas az autó, nekem tetszik. Szerintem jól átgondolt tervezés, és az orr is rendben van. Szépnek nem nevezném ezeket az autókat, mert tényleg nem azok. De ezek a szabályok, ezekből kell kihoznunk a legtöbbet” – utalt a finoman szólva is furcsa orrkialakításokra a francia.
Ahogy írtuk, a Red Bullhoz és a Toro Rossóhoz hasonlóan a Lotusnak is problémái voltak a Renault erőforrásával és az akkumulátorokkal. Grosjean így beszélt a helyzetről:


“Hogy őszinte legyek, annyi minden van ott az autó farában, hogy nem látok át mindent, de a motorral és az akkumulátorokkal volt gond. Nem valami katasztrofális, de át kell látnunk, és remélhetőleg holnapra-holnaputánra megoldást találunk. Én magam nem értem a különbséget az MGU-H és az MGU-K vagy mik között, meg ilyenek. Én csak kimegyek a pályára, aztán ha elromlik valami, beszólok a rádión.”
A csapat tulajdonos-főnöke, Gerard Lopez Grosjeannál lendületesebben nyilatkozott.
“Én mondtam, hogy az első tesztnek nem sok haszna lenne a műszaki problémák miatt, szóval sokat spóroltunk azzal, hogy otthon maradtunk” – indokolta a késői bemutatkozást az Auto Motor und Sportnak.
“De szuper autónk van. A srácok el sem hiszik a szélcsatornás adatokat. Ha ezeket a számokat sikerül produkálnunk a pályán is, akkor állatira megy majd a kocsi! Csak remélni tudom, hogy a három motor, a Mercedes, a Ferrari és a Renault nem jelent majd háromszintű bajnokságot” – utalt az új erőforrások eltérő versenyképességére és főképp a Renault problémáira.
A Lotus a renault-s gyermekbetegségek ellenére csütörtökön végre hivatalosan is bejelentette, hogy meghosszabbította együttműködését a Renault-val. A közlemény szerint az együttműködés 2014-re és azon túl is szól, konkrét határidő megnevezése nélkül, de a BBC értesülése szerint 2018-ig tart  szerződés.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.