F1: A Force India az élen, tovább szenved a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.19. 16.40

Ma reggel Bahreinben megkezdődött a Forma-1-esek második téli tesztje, amelyen a Force Indiá-s Nico Hülkenberg volt a leggyorsabb, miközben a Red Bull csak küszködött.

Ma reggel Bahreinben – a hiányos létszámú pályaszemélyzet miatt kis csúszással – megkezdődött a Forma-1-es csapatok második hivatalos téli tesztje. A szombatig tartó gyakorlás után jövő héten még további négy nap lesz az idény előtti felkészülésre.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A ma indult “második menet” legfőbb kérdése az volt, hogy a Renault és a címvédő Red Bull vajon képes lesz-e kimászni a három héttel ezelőtti gödörből, amikor az erőforrás és az autó tervezési hibái miatt négy nap alatt 21 kört sikerült megtenni.
A válasz egyelőre nem túl biztató, ugyanis a Red Bull kora délutánig pályára sem lépett, a csapat fejesei és a motorszállító mérnökei lázas megbeszéléseket tartottak a paddockban. Sebastian Vettel délután végül 14 kört ment, de egy kipördülés után újra színét sem lehetett látni az RB10-esnek.
Az idei évtől szintén Renault-motort használó testvércsapatnál, a Toro Rossónál még rosszabbul alakult a nap, végig az akkumulátor és az elektronikai rendszer hibáit próbálták kijavítani, de az orosz újonc, Danyiil Kvjat csak öt körig jutott, mielőtt a pályán az elektronika meghibásodása miatt leállt.
Ugyanennyit ment Felipe Massa a Williamsszel, az FW36-osnál az üzemanyag-rendszer rakoncátlankodott, míg a marussiás Jules Bianchi csak 3 kört facsart ki az MR03-asból.
A többieknek jóval eredményesebb napja volt. Az élen, a tavalyi futamon teljesített legjobb kört megjavítva, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg zárt, hajszál híján egy teljes másodpercet adott a másodikként rangsorolt Fernando Alonsónak.
A Force Indiánál a tempó mellett a megbízhatóság is ragyogó volt, Hülkenberg 78 kört húzott le, nála többet csak a mclarenes Kevin Magnussen (81) és a sauberes Adrian Sutil (82) ment. Alonso 64 kört hozott az aerodinamikai szenzorokkal alaposan feldíszített F14 T-vel, a Ferrari értékelése szerint “jó nyitónap” volt, kirobbanóan ment az adatgyűjtés.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Mercedes megint csendesen, de stabilan dolgozott, Lewis Hamilton neve mellé 74 kör került a nap végére, legjobb ideje 3 századdal maradt el Alonsóétól. Délután akadt egy kis gond a hátsó fékkel, de a szoftveres problémát holnapra javíthatják.
A legtevékenyebb renault-s csapat a Caterham volt. A sereghajtónál igen komolyan veszik a  tartalékos Robin Frijns felkészítését is – a holland tehetség már Jerezben is vezetett, és a mostani, bahreini napján 68 körön ismerkedhetett tovább az autóval.
Hivatalosan is bemutatkozott kedden a Lotus 2014-es modellje, a kettős “agyarú” E22-es, de míg két hete, a jerezi privát tesztjükön “megbízhatósági problémák nélkül” ment a fekete járgány, ma, Romain Grosjean kezei között csak 8 kört futott a negyedik renault-s autó.
Vettel és Kvjat lerobbanásai mellett Alonso a legelső körén füstölt el, később pedig Sutil pályaelhagyása miatt került még elő a piros zászló Szahírban.

Teszt, Bahrein, 2014.02.19.

# Pilóta Csapat Idő  Kör
 1.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes  1:36,880  78
 2.  F. Alonso  Ferrari  1:37,879  64
 3.  L. Hamilton  Mercedes AMG  1:37,908  74
 4.  K. Mangussen  McLaren-Mercedes  1:38,295  81
 5.  S. Vettel  Red Bull-Renault  1:40,224  14
 6.  A. Sutil  Sauber-Ferrari  1:40,443  82
 7.  R. Frijns  Caterham-Renault  1:42,534  68
 8.  D. Kvjat  Toro Rosso-Renault  1:44,346   5
 9.  R. Grosjean  Lotus-Renault  1:44,832   8
 10.  F. Massa  Williams-Mercedes  mért idő nélkül   5
 11.  J. Bianchi  Marussia-Ferrari  mért idő nélkül   3

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.