F1: A Force India az élen, tovább szenved a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.02.19. 16.40

Ma reggel Bahreinben megkezdődött a Forma-1-esek második téli tesztje, amelyen a Force Indiá-s Nico Hülkenberg volt a leggyorsabb, miközben a Red Bull csak küszködött.

Ma reggel Bahreinben – a hiányos létszámú pályaszemélyzet miatt kis csúszással – megkezdődött a Forma-1-es csapatok második hivatalos téli tesztje. A szombatig tartó gyakorlás után jövő héten még további négy nap lesz az idény előtti felkészülésre.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A ma indult “második menet” legfőbb kérdése az volt, hogy a Renault és a címvédő Red Bull vajon képes lesz-e kimászni a három héttel ezelőtti gödörből, amikor az erőforrás és az autó tervezési hibái miatt négy nap alatt 21 kört sikerült megtenni.
A válasz egyelőre nem túl biztató, ugyanis a Red Bull kora délutánig pályára sem lépett, a csapat fejesei és a motorszállító mérnökei lázas megbeszéléseket tartottak a paddockban. Sebastian Vettel délután végül 14 kört ment, de egy kipördülés után újra színét sem lehetett látni az RB10-esnek.
Az idei évtől szintén Renault-motort használó testvércsapatnál, a Toro Rossónál még rosszabbul alakult a nap, végig az akkumulátor és az elektronikai rendszer hibáit próbálták kijavítani, de az orosz újonc, Danyiil Kvjat csak öt körig jutott, mielőtt a pályán az elektronika meghibásodása miatt leállt.
Ugyanennyit ment Felipe Massa a Williamsszel, az FW36-osnál az üzemanyag-rendszer rakoncátlankodott, míg a marussiás Jules Bianchi csak 3 kört facsart ki az MR03-asból.
A többieknek jóval eredményesebb napja volt. Az élen, a tavalyi futamon teljesített legjobb kört megjavítva, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg zárt, hajszál híján egy teljes másodpercet adott a másodikként rangsorolt Fernando Alonsónak.
A Force Indiánál a tempó mellett a megbízhatóság is ragyogó volt, Hülkenberg 78 kört húzott le, nála többet csak a mclarenes Kevin Magnussen (81) és a sauberes Adrian Sutil (82) ment. Alonso 64 kört hozott az aerodinamikai szenzorokkal alaposan feldíszített F14 T-vel, a Ferrari értékelése szerint “jó nyitónap” volt, kirobbanóan ment az adatgyűjtés.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Mercedes megint csendesen, de stabilan dolgozott, Lewis Hamilton neve mellé 74 kör került a nap végére, legjobb ideje 3 századdal maradt el Alonsóétól. Délután akadt egy kis gond a hátsó fékkel, de a szoftveres problémát holnapra javíthatják.
A legtevékenyebb renault-s csapat a Caterham volt. A sereghajtónál igen komolyan veszik a  tartalékos Robin Frijns felkészítését is – a holland tehetség már Jerezben is vezetett, és a mostani, bahreini napján 68 körön ismerkedhetett tovább az autóval.
Hivatalosan is bemutatkozott kedden a Lotus 2014-es modellje, a kettős “agyarú” E22-es, de míg két hete, a jerezi privát tesztjükön “megbízhatósági problémák nélkül” ment a fekete járgány, ma, Romain Grosjean kezei között csak 8 kört futott a negyedik renault-s autó.
Vettel és Kvjat lerobbanásai mellett Alonso a legelső körén füstölt el, később pedig Sutil pályaelhagyása miatt került még elő a piros zászló Szahírban.

Teszt, Bahrein, 2014.02.19.

# Pilóta Csapat Idő  Kör
 1.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes  1:36,880  78
 2.  F. Alonso  Ferrari  1:37,879  64
 3.  L. Hamilton  Mercedes AMG  1:37,908  74
 4.  K. Mangussen  McLaren-Mercedes  1:38,295  81
 5.  S. Vettel  Red Bull-Renault  1:40,224  14
 6.  A. Sutil  Sauber-Ferrari  1:40,443  82
 7.  R. Frijns  Caterham-Renault  1:42,534  68
 8.  D. Kvjat  Toro Rosso-Renault  1:44,346   5
 9.  R. Grosjean  Lotus-Renault  1:44,832   8
 10.  F. Massa  Williams-Mercedes  mért idő nélkül   5
 11.  J. Bianchi  Marussia-Ferrari  mért idő nélkül   3

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.