Ma reggel Bahreinben – a hiányos létszámú pályaszemélyzet miatt kis csúszással – megkezdődött a Forma-1-es csapatok második hivatalos téli tesztje. A szombatig tartó gyakorlás után jövő héten még további négy nap lesz az idény előtti felkészülésre.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A ma indult “második menet” legfőbb kérdése az volt, hogy a Renault és a címvédő Red Bull vajon képes lesz-e kimászni a három héttel ezelőtti gödörből, amikor az erőforrás és az autó tervezési hibái miatt négy nap alatt 21 kört sikerült megtenni.
A válasz egyelőre nem túl biztató, ugyanis a Red Bull kora délutánig pályára sem lépett, a csapat fejesei és a motorszállító mérnökei lázas megbeszéléseket tartottak a paddockban. Sebastian Vettel délután végül 14 kört ment, de egy kipördülés után újra színét sem lehetett látni az RB10-esnek.
Az idei évtől szintén Renault-motort használó testvércsapatnál, a Toro Rossónál még rosszabbul alakult a nap, végig az akkumulátor és az elektronikai rendszer hibáit próbálták kijavítani, de az orosz újonc, Danyiil Kvjat csak öt körig jutott, mielőtt a pályán az elektronika meghibásodása miatt leállt.
Ugyanennyit ment Felipe Massa a Williamsszel, az FW36-osnál az üzemanyag-rendszer rakoncátlankodott, míg a marussiás Jules Bianchi csak 3 kört facsart ki az MR03-asból.
A többieknek jóval eredményesebb napja volt. Az élen, a tavalyi futamon teljesített legjobb kört megjavítva, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg zárt, hajszál híján egy teljes másodpercet adott a másodikként rangsorolt Fernando Alonsónak.
A Force Indiánál a tempó mellett a megbízhatóság is ragyogó volt, Hülkenberg 78 kört húzott le, nála többet csak a mclarenes Kevin Magnussen (81) és a sauberes Adrian Sutil (82) ment. Alonso 64 kört hozott az aerodinamikai szenzorokkal alaposan feldíszített F14 T-vel, a Ferrari értékelése szerint “jó nyitónap” volt, kirobbanóan ment az adatgyűjtés.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Mercedes megint csendesen, de stabilan dolgozott, Lewis Hamilton neve mellé 74 kör került a nap végére, legjobb ideje 3 századdal maradt el Alonsóétól. Délután akadt egy kis gond a hátsó fékkel, de a szoftveres problémát holnapra javíthatják.
A legtevékenyebb renault-s csapat a Caterham volt. A sereghajtónál igen komolyan veszik a  tartalékos Robin Frijns felkészítését is – a holland tehetség már Jerezben is vezetett, és a mostani, bahreini napján 68 körön ismerkedhetett tovább az autóval.
Hivatalosan is bemutatkozott kedden a Lotus 2014-es modellje, a kettős “agyarú” E22-es, de míg két hete, a jerezi privát tesztjükön “megbízhatósági problémák nélkül” ment a fekete járgány, ma, Romain Grosjean kezei között csak 8 kört futott a negyedik renault-s autó.
Vettel és Kvjat lerobbanásai mellett Alonso a legelső körén füstölt el, később pedig Sutil pályaelhagyása miatt került még elő a piros zászló Szahírban.

Teszt, Bahrein, 2014.02.19.

#PilótaCsapatIdő Kör
 1. N. Hülkenberg Force India-Mercedes 1:36,880 78
 2. F. Alonso Ferrari 1:37,879 64
 3. L. Hamilton Mercedes AMG 1:37,908 74
 4. K. Mangussen McLaren-Mercedes 1:38,295 81
 5. S. Vettel Red Bull-Renault 1:40,224 14
 6. A. Sutil Sauber-Ferrari 1:40,443 82
 7. R. Frijns Caterham-Renault 1:42,534 68
 8. D. Kvjat Toro Rosso-Renault 1:44,346  5
 9. R. Grosjean Lotus-Renault 1:44,832  8
 10. F. Massa Williams-Mercedes mért idő nélkül  5
 11. J. Bianchi Marussia-Ferrari mért idő nélkül  3